Misoxeny Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei! Tenkte jeg skulle begynne aa laere meg aa spille gitar, foerst akustisk, deretter videre paa el. Saa jeg lurte paa om det finnes en norsk side hvor de laerer grep og teknikker osv. Takk Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tja, jeg starta med det samme i fjor dog bare akustisk. brukte http://www.guitarlessonworld.com/ mener jeg å huske. Lærte litt om alt vil jeg si(uten at jeg engang kan kalles nybegynner.... hvis det finnes noe før det) Har lært meg to-tre sanger med hjelp av tabs, noe som lønner seg å lære temmelig fort. For det er mye mer gøy å spille sanger du liker enn Ride Ride ranke og sånt... :\ Dette ble et sykt dårlig innlegg føler jeg.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 hehe, morsomt emne/post! Jeg og en kamerat skal faktisk begynne med gitar nå ! Akustisk gitar med Nylon strenger. Grep og sanger er kan man vel finne i bøker man får på gitar butikker, feks lillebjørns gitar boks osv. https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=428 bra pakke for deg og meg som nesten ikke har sett en gitar før Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Som nevnt i posten over her, så er Lillebjørn Nilsen's gitarbok et bra sted å begynne. "Alle" gitarister i Norge har vel starta med den ...for elgitar (type rock/hard rock), så skal denne være ok. Han som har laget boka, var forøvrig lærer'n min på folkehøyskolen i Melhus (Tunet). Pantera Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg begynte å spille i vår. Søkte litt rundt og fant denne siden. Der står de fleste akkordene og sånn. Lenke til kommentar
-Koenigsegg- Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har spilt i 1 og ett halvt år, og det er bare phun Startet på el-gitar da. Men spiller av og til på akustisk. . De fleste har en liten "fase" der de vurderer å slutte, enten pga at det gjør vondt i fingrene, det er for vanskelig eller mange andre grunner. Men når man lærer seg the basics er det kjempemorsomt. Da kan man lage tabulaturer, komponere ting o.l. Utrolig stilig : D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå