Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

la inn alt på nytt, mye rat

Anbefalte innlegg

la inn alt på nytt, men nå er det mye rart her.

først sjermen da, i boka til sjermen står det at sjermkortet skal stilles på 1280*1024 60hz, greit det ,fine farger og greier, men det er jo så vidt jeg ser hva det står her da..

knøtte skrift og greier, noen råd? burde jeg gå ned på innstilingene?

og, jeg la inn alt på nytt men når jeg starter får jeg valget hvilke xp program jeg vil kjøre? begge alternativene heter det samme, men den ene får jeg error på.

ikke har jeg fått bedre plass heller, selv om jeg har fjerna utrolig mye skrap når jeg la inn på nytt (skulle ha gjort?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må gjøre er som følger (slik som jeg har lært):

Sett in din Windows XP cd og start om datamaskinen. I oppstarten så må du komme deg inn i BIOS og der inne skal du endre på det som heter "boot sequence". Du må sette første boot device til "CD-rom" eller hva det heter. Det skal være CD-rom'en din. Save changes og gå ut av BIOS.

Nå vil du starte opp og du vil få en forespørsel om å boote fra CD. ("Press any key to boot from CD..." vil det stå). Trykk på en knapp og du vil få fram en blå setupskjerm. Her skal du velge at du vil installere en helt ny windows, ikke reparere eller noe, bare en helt ny windows. Da vil du få opp muligheten til å slette dine partisjoner. Herfra kan du bare lese deg videre.

NB! Når du gjør dette så vil du miste ALT som er lagret i harddisken din, og da mener jeg ALT.

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar

og klokken 5 i natt var jeg ferdig, blei så vekt klokken 9 med frokost på sengen...og livet smiler.

tak for hjelpen her, nå har jeg rein harddisk og alt er bra.

fremdeles er slt på sjermen utrolig smått da men, selv om jeg følger boka på innstilinger, noen gode råd der da folkens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...