Udyret Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei. Regner med at dette var riktig sted å skrive, hvis ikke beklager jeg. Problemet er som følger: Sitter med en AMD XP Athlon 2400+ 1.99 GHz CPU. Normal varme på den ligger rundt 65 - 68 (sjekket ved måler). Det som skjer er at når jeg starter opp Diablo 1 (yes, digger gode gamle klassikere) så øker varmen til over 70C og bare fortsetter fram til hovedkortet mitt skrur av datamaskinen og slår på hetealarmen. Noen som vet hvorfor dette skjer? Til vanlig så spiller jeg spill som WoW og større applikasjoner som krever langt mer enn et såpass gammelt spill som Diablo, og ingen av disse kjører opp CPU varmen så mye som Diablo gjør. Hjelp? Tips? Anyone? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Noe er galt med kjølingen. En vanlig cpu skal ikke overstige 50C under normale forhold. Lenke til kommentar
Udyret Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Noe er galt med kjølingen. En vanlig cpu skal ikke overstige 50C under normale forhold. 7583419[/snapback] Kan det ha noe å gjøre med at maskina er gammel? Den har stått gående fint i snart 4 år, regelmessig renset for støv og har 3 småvifter + en 120mm storvifte som blåser direkte mot utgangsviftene bak og over CPU'en. Kan det være at kjølepastaen på ribba er for gammel eller noe? Jeg er ikke så suveren på datamaskiner :O Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kan ikke hjelpe deg. Men takk for å nevne Diablo 1. Nå vet jeg hva jeg skal finne på en time og 2! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå