Babyloner Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hey! Hjemme hos meg har jeg to pc'er og ip-telefoni..dette er koblet sammen ved hjelp av en D-Link router, nærmere bestemt 624+.. det som er problemet er at når jeg laster ned torrent, eller ser på stream gjennom f.eks sopCast..så får ikke jeg brukt telefonen min.. det blir rett og slett hakket, og dermed så har jag store vanskeligheter med å kommunisere. Men dersom jeg slår av et av disse programmene, så blir linja klar igjen.. noen som vet hva problemet er, eller/og vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Takker for alle svar MyoK PS:Ja, jeg vet..innlegget ble litt rotete..men det har vært en laang dag Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er vel rett og slett at når du laster ned så må du sette en grense hastigheten... det kan stort sett gjøres i programmene eller via 3. partsprogrammer som f.eks. NetLimiter. Bredbåndstelefoni krever en del av linja, så jeg ville hvertfall satt av 200 kbps både opp og ned til telefonen. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 ok...takker.. men har ett annet problem også..som følge av torrent programmer og SopCast se her : HERhttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=686805&hl= Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 BitTorrent åpner såpass mange tilkoblinger at routeren ikke trives så godt også. Det vil være en fordel om du setter ned max. tilkoblings-antallet om problemet vedvarer. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 BitTorrent åpner såpass mange tilkoblinger at routeren ikke trives så godt også. Det vil være en fordel om du setter ned max. tilkoblings-antallet om problemet vedvarer. 7586634[/snapback] max på router'n? skjønte ikke helt hva du mente.. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det @Zethyr snakker om er å begrense det totalt tillatte globale connections i klienten du bruker . Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 De fleste leverandørene av IP-telefoni sender med en ruter/analog adapter av en sort, der du gjerne har en WAN-port, ett uttak til analog telefon og ett uttak til lokalt nett. Disse pleier også å ha visse QoS-funksjoner, som f.eks. å prioritere pakkene til og fra telefonen. Om disse funskjonene skal virke er det viktig at du plasserer denne før D-linken din, ellers vil ikke prioriteringen fungere. Den feilen du linker til har forøvrig ikke noe med bittorrent å gjøre. Ta en kikk i den andre tråden Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Det @Zethyr snakker om er å begrense det totalt tillatte globale connections i klienten du bruker . 7587393[/snapback] hvor mange burde jeg begrense det til da? Noen som vet hvor jeg finner dette alternativet i uTorrent? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du finner dette under Options>Preferences>BitTorrent . Om du setter Global Maximum Connections til ca samme tall som din totale upload hastighet er i kbps Netto ( f.eks du får 700kBps som maskimalt fart på upload så settes denne til 700) . Om jeg forklarer hvorfor jeg sier dette så var den en uTorrent settings kalkulator på nettet før men denne siden er borte nå og denne kalkulerte optimale innstillinger i følge upload/download hastighet . Noen vil helt sikkert si at du skal sette denne til 100 noe som også sikkert er like korrekt . Videre har jeg satt min til 120 max number connected peers pr torrent og 8 upload slots pr torrent på min Adsl2+ linje som yter rundt 1585/840 kB/s netto og dette fungerert helt fint . La oss heller si at du setter tallet ned så langt som det må til problemet er borte og heller prøver øke litt trinnvis om du får hastighetsproblemer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå