m0zzdart Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) jeg har en slik boks ja tecom gw1000st. og det for at ip telefon skal virke skal det være grønt lys i pwr og wan og sip. det må være lys i sip lyset for at tlf skal virke, og det er det ikke. jeg har resat boksen minst 20 ganger nå og det kommer ikke tilbake. det er en sånn liten knapp mann holder inne når man resetter mens man sett i kablene, så kommer det lys i sys lyset, det betyr at den leter etter oppdatering for boksen. formwire elns. det blinker i pwr wan og sys en liten stund. så slokner sys. og da skal det kommer lys i sip. men det gjør ikke det. det blir bare lys i pwr da. har prøvd å bytta til en ny nettverkskabel for å se om det ikke var noe feil med den. takker for svar Edit: har fikset det selv Endret 27. desember 2006 av m0zzdart Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Noe jeg fant med google: ----------------------------- "Etter litt søking rundt om på nett, kom jeg over fler med det samme problemet, at de ikke fikk kontakt med SIP. Fler hadde ringt support, og det var visst et kjent problem, som kom av at Telenor ikke hadde lagt inn MAC-adressa til Tecom-boksen i systemene sine. At det går an... Vel, nå er det i alle fall fikset, og telefonen fungerer." Lenke til kommentar
s13 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Riktig, MAC adressen står på merkelappen under boksen, ha den klar og ring Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå