Reeve Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei Jeg byttet kjølepasta på CPU kjøleren min i går, og derfor lurer jeg på om den må "kjøres" inn, eller at den blir bedre etter tidf. Grunnen til at jeg lurer er at med en gang etter jeg tok den på, så ble tempene mye høyere (5-10 grader) men etter en stund med den nye pastaen på ble de bedre, og nå er den bedre enn den gamle pastaen jeg hadde. Noen som vet om kjølepastaen skal bli bedre etter tid? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja, kjølepasta har en viss "innkjøringstid". Du vil få lavere temperaturer etter en stund, hvor lenge varierer etter hvilken pasta du har brukt. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Stemmer det, må kjøres inn. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hvis du byttet til noe som skal være en bedre kjøler ville jeg likevel dobbeltsjekekt kontakten, 10 grader er likevel mye i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Når jag fick min arcticcooling freezer 64 så stod det noe om 12-24 timmar i manualen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Hvis du byttet til noe som skal være en bedre kjøler ville jeg likevel dobbeltsjekekt kontakten, 10 grader er likevel mye i denne sammenhengen. 7583109[/snapback] Det var kontakten jeg og lurte på. Så¨tenkte på å sjekke igjen, og se om kjøleren gav nok press, men etter litt klemming på kjøleren, så ble det litt bedre (2-3 grader midnre) og så i dag (dagen etter) er den sånn 5-6 grader under det den var med den standard goopen. Grunnen til den lille kjøleforbedringen er nok at den var gammel, og ikke spesiellt god. Men Arctic Silver 5 kommer sammen men vannkjølingen på CPU, NB og GPUene. Forresten, Noen her som vet om jeg trenger noe spesiellt god kjøling på Southbridge? Hittil er det en liten metallklump uten ribber som er forbundet med heatpipes til NB, som har kjøleribbene. Og når den forsvinner vet jeg ikke hva jeg skal ha på SB. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvilken kjøler har du? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Er det ikke mellom 100 og 200 timer for AS5? mener å ha lest det på hjemmesiden Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hvilken kjøler har du? 7585177[/snapback] Har boxed kjøleren Altså den som følger med E6600. Den er ikke så veldig god, men den duger til litt da (Kjører med 3405 Mhz helt stabilt nå med den kjøleren og 1.43 i volt) EDIT: Blokker kommer faktisk til å bli litt av en investiering. 1700 kr bare for GPU bannblokkene, og regner med 500-600 for chipsetkjølerne. Så over 2000 i tillegg til 2300 for det kabinettet jeg skal ha. Bra stipendet kommer snart da, samt at jeg jobbet en del i høst Hard work pays off Endret 27. desember 2006 av christopher909 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå