Gå til innhold

Ditt livssyn: Kristen?


Hvilket livssyn har du?  

348 stemmer

  1. 1. Hvilket livssyn har du?

    • Ateistisk
      186
    • Kristent
      66
    • Alt3. Buddhistisk
      5
    • Islamistisk
      7
    • Jødisk
      2
    • Annet
      34
    • Agnostisk
      47


Anbefalte innlegg

For meg blir det å tro på at gud eksisterer å leve på en løgn.

Hvordan kan du vite at å tro på at en gud eksisterer er å leve på en løgn?

Alle fakta vi sitter på tyder på det.

 

Benekter du at det kan finnes noe "der ute"?

Hvis du mener en gud, så tyder ingenting på at noe slikt eksisterer.

 

Synes det blir så tåpelig. Vil ikke ta noe standpunkt i forhold til dette i hele tatt.

7596887[/snapback]

Det er de som synes det er tåpelig at noen tror at jorden ikke er flat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er agnostiker. Jeg baserer meg på vitenskapen og faktiske obersveringer

 

Håper du ikke blir altfor skuffet, men du er faktisk ateist. Har inntrykk av at det er mange som er redde for å kalle en spade for en spade fordi de ikke vil fremstå som oss "militante" ateister.

7598538[/snapback]

 

 

Vist du leser resten av inlegget mitt ser du at jeg ikke benekter at det finnest en gud, jeg er faktisk helt åpen for det, altså er jeg per definisjon ikke ateist, men agnostiker.

Lenke til kommentar

Eh, nei, jeg vet selv hva jeg er.

 

En deist tror på en gud og overmektig makt, men tror ikke at den viser seg gjennom overnaturlige hendelser eller bøker.

 

En agnostiker er en som tviler på at det finnes en gud, men tror det hele er utenfor menneskets rekkevidde, og er åpen for alt av gudommelige ideer så lenge han/hun har grunnlag for å tro på det.

Lenke til kommentar

En agnostiker er en som tviler på at det finnes en gud, men tror det hele er utenfor menneskets rekkevidde, og er åpen for alt av gudommelige ideer så lenge han/hun har grunnlag for å tro på det.

 

Tull og bortforklaringer. Det kan ikke være utenfor menneskets rekkevidde å fatte et konsept vi selv har skapt. At det derimot er imot alle lover, naturlige og menneskeskapte, er såkalte agnostikere derimot mindre opptatt av. Personlig tror jeg agnostikere er mennesker som føler konflikt mellom instinkt, følelser, barnetro, og den logiske delen av hjernen deres som sier at det er bullshit.

Lenke til kommentar
Blir så forbanna at folk plutselig skal HATE religion. Jeg bare vet at det er galt.

7601942[/snapback]

Det er så utrolig mye å hate ved dette fenomenet, at jeg ser ingen grunn til ikke å gjøre det.

 

On topic: Er selv ateist. Jeg er helt bombesikker på at det ikke finnes noen som helst form for gud, eller gudelignende skapninger.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Blir så forbanna at folk plutselig skal HATE religion. Jeg bare vet at det er galt.

7601942[/snapback]

Det er så utrolig mye å hate ved dette fenomenet, at jeg ser ingen grunn til ikke å gjøre det.

 

On topic: Er selv ateist. Altså er jeg helt bombesikker på at det ikke finnes noen som helst form for gud, eller gudelignende skapninger.

7602098[/snapback]

 

Så du tror ikke det er noen overnaturlige gudelignende skapninger på noen planer i hele verdensrommet? Det er bra stort, større en noen av oss klarer å fatte. Hvorfor er du bombesikker på at det ikke kan være noe slikt noen steder? Og hvis det kan være en liten antydning til at det kan finnes et fjernt sted der ute, hvorfor skal det ikke kunne finnes her?

Lenke til kommentar
On topic: Er selv ateist. Altså er jeg helt bombesikker på at det ikke finnes noen som helst form for gud, eller gudelignende skapninger.

'Altså' er feil ord fordi ateisme trenger ikke å betyr 'bombesikker'.

7602321[/snapback]

Riktig, det er endret nå.

 

@Bruktbilen: Jeg ser bare ingen grunn til at det skal være noe overnaturlig. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ikke kristen, ikke døpt. Foreldrene mine ville at jeg skulle få et valg når jeg ble eldre om jeg ville bli kristen. Selvfølgelig takket jeg nei når den tiden kom.

 

Kristendommen for meg er like sansynlig som at Ringenes herre er en sann historie.

 

Stemte Ateistisk.

 

Kristendommen kom til Norge med Sverd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...