Bjarne Banan Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hei Har er asus p4pe hk som jeg har forsøkt å rigge opp med sata kabler fra promize raid kontroller til High point overganger til Ide disker WD 80GIG. Maskin finner diskene i array oppsettet,men da jeg prøver å laste inn OS XP får jeg ikke lagt dette inn da det ikke finner diskene,får en feilmelding som sier bios not loded. Det eneste jeg ikke har prøvd er å legge inn driver for raid kontrolleren før jeg forsøker å legge inn XP. Noen som har forsøkt dette? Har hørt att det skal være mulig å få det til(fra sikker kilde) Takk for all input. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Mitt pe kort har en Promise raidcontroller, og ved installering av XP Pro trykker jeg F6 for å installere 3'dje parts drivere for raid. Sett inn disketten som fulgte med, og det vil funke... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jajamen. F6 under innstallasjon. Fort gjort å glemme/overse det. Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Hei Det virker nå bra,men det var flere ting en å legge inn 3 parts driver,PÅ WD disker må du i tillegg ta bort jumpern på begge disken,hvist ikke vil ikke OS finne diskene. Sandra resultat lese/skrive :90mb/s :smile: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 19:32, skrev Bjarne Banan:HeiDet virker nå bra,men det var flere ting en å legge inn 3 parts driver,PÅ WD disker må du i tillegg ta bort jumpern på begge disken,hvist ikke vil ikke OS finne diskene.Sandra resultat lese/skrive :90mb/s :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Bjarne Banan skrev (2002-12-06 19:32):Sandra resultat lese/skrive :90mb/s :smile: Meget morsomt resultat du har der. Må bare fortelle deg at den er helt på jordet. Du har en av verdens raskest disk om du tror på det? :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det er jo lov å håpe :wink: Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Hei Har kjørt en test på Sandra komentarer? Bra/normalt/dårlig SiSoftware Sandra Benchmark Breakdown Buffered Read : 113 MB/s Sequential Read : 74 MB/s Random Read : 8 MB/s Buffered Write : 74 MB/s Sequential Write : 67 MB/s Random Write : 16 MB/s Average Access Time : 7 ms (estimated) Drive Drive Class : Fixed Total Space : 114.9GB Free Space : 113.4GB, 99% Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Hei Hadde vært ok om noen med asus p4pe kunne kjørt en test i Sandra med vanlig IDE oppsett,for å få en sammenligning. Jeg har:2 sata kabler koblet til Fasttrack controller,kjører raid 0 med 2 WD 80 gig 8mb cache. Har en Highpoint overgang mellom kabler og diskene. Det sies at de nye SATA diskene skal kunne kjøre med en overførings hastighet 150mb/s Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Bjarne Banan skrev (2002-12-07 21:55):Det sies at de nye SATA diskene skal kunne kjøre med en overførings hastighet 150mb/s En teoretisk hastighet. Den nye til wd200 klare ca 50mb. Men du kan lese selv: http://www.hardware.no/tester/harddisk/wd2...00bb/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå