Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Challeng: Billigst mulig trådløst nettverk til PSP

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan jeg skal få billigst mulig trådløst netverk til min PSP, kan det være og kjøpe et Trådløst-nettverkskort og bridge det over til nettverket mitt og internett?

Redigert: Kom på at jeg har en laptop med trådløst nett, kanskje den kan hjelpe? Går det ann å gjøre sånn som på tegningen(se vedlegg)?

Men problemet er at Laptopen har jeg ikke lokale admin rettigheter på...

post-3730-1167237511_thumb.jpg

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig med en liten *bump* her eller. Det må jo være noen her som veit om man kan bridge et trådløstnettverkskort med et annet trådløstnettverkskort som er i et annet nettverk...

7587258[/snapback]

Det går an! Men du må ha admin-tilgang på laptopen for å bridge de 2 nett'kortene eller skru på deling av internett (du kan jo prøve uten admin...). Laptopen sitt wlan kort må stå i Ad-hoc modus, det samme må PSPen sitt. Jeg har ikke PSP så jeg vet ikke om den kan koble til adhoc nettverk. Jeg tviler på at dette er noen super ide uansett, mye som kan gå galt når du ikke har admin.

Jeg har en DWL-G700AP, den koster 550kr på komplett, og er et eksempel på et trådløst aksesspunkt, Du finner også billigere varianter. Et AP er den mest stabile måten å koble til PSPen til nettet. på denne siden: http://www.us.playstation.com/Support/PSP/..._psp_iw_EN.html så står det at PSPen støtter WPA. Så lenge du bruker dette, så er ikke sikkerheten ("hacker"-naboer) noe problem. APet kobles til routeren, nettverkskabel følger ofte med.

Du kan også skaffe et Wlan kort til en av de stasjonære pcene, som jeg antar at du har full kontroll over. Det er ingen god grunn for å velge denne løsningen fremfor et AP, men det er en mulighet. Da gjelder det samme som for laptopen, altså ad-hoc. Noen trådløskort støttet også "AP-Modus", dvs. at det emulerer et aksesspunkt,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...