Gå til innhold

Adobe Audition eller Sonar 6 Studio Edition?

DilliMusic

Anbefalte innlegg

hei folkens

skal gå til innkjøp av ny programvare. har adobe audition 2 eller sonar 6 studio edition i sikte. har erfaringer med begge av programmene. bruker fl studio til å produsere så lurer på hva som er best til edit av audio og slikt.

fremgangs måte: lage låta i fl studio. så overføre til sonar le som jeg har nå. legger til vokaler og annet. klipper og legger til litt reverb og annet.

så hva syns dere? har sonar le men den fuker ikke bra nok for meg. vil litt mer opp. det som er viktig er at fx plug ins er gode. har ikke testet plugins på sonar 6. men adobe har jeg testet en del. og de liker jeg.

vil bare høre hva dere syns som sikkert har mer erfaring enn det jeg har. takker for alle svar.

EDIT: eller er det noen virkelige gode reverb, delay, compressor og andre fx plugin jeg bør kjøpe?

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har sonar le men den fuker ikke bra nok for meg. vil litt mer opp.

7582684[/snapback]

Savner du bare bedre effekter? Det blir enklere å svare hvis du skriver litt mer konkret om hva du savner i oppsettet du har. Gode reverb, delay og kompressorer finnes gratis i hopetall. Hvilke effekter bruker du nå?

Lenke til kommentar

fremgangs måte: lage låta i fl studio. så overføre til sonar le som jeg har nå. legger til vokaler og annet. klipper og legger til litt reverb og annet.

7582684[/snapback]

Ethvert oppsett med FL studio høres tungvindt ut i mine ører..

Finn deg ETT skikkelig program og lær deg det skikkelig. Da går det så bra, atte.

Virker som om du hopper mellom 3-4 forskjellige programmer, ikke lurt.

Lenke til kommentar

Hvem bruker vel pluginsene som følger med programmet?

Hva mener du med "dårlige verktøy for edit og slikt"?

En saks er en saks og funker nok like bra i sonar le som i nuendo eller en hvilken som helst annen audiosequencer.

Når det gjelder time stretch i sonar le, så fant jeg ingenting på nettet, men jeg kan tenke meg at algoritmene er dårligere enn de en får med fullversjoner av programmene.

Lenke til kommentar
Hvilke muligheter? Hva trenger du?

7588286[/snapback]

okey dette trenger jeg:

klipping som er der allerede.

editere på wave file (f.eks zoome inn så dra strekene litt eller hav jeg skal kalle det).

fint om man kunne legge til video, tror ikke det går i adobe?

trenger så å si alt egentlig siden jeg tester ut det meste. lager trance og pop. har begynt med editering av klipp og slikt og som jeg vil legge til musikk og. er det noe annet jeg bør gå for? har ikke den beste økonomien så nuendo er helt utelukket.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt og bruke sonar eller cubase som hovedverktøy, disse to er jo egentlig veldig like rent funksjonsmessig. Da kan du bruk vst, vsti, dx etc. både interne og eksterne direkte mot disse programmene. Kjør rewire mot FL og reason hvis det er nødvendig/ønskelig. Eventuelt ha en egen Audio-editor ved siden av som f.eks. soundforge.

Det viktigste er uansett å lære seg å bruke det du har. Les manualer, kjør treningsvideoer/praktiske eks. Kunnskap teller utrolig mye når det gjelder og oppnå det du ønsker. Stort sett så er det du og ikke verktøyet som har mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...