whoami Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Heisann! Jeg har lenge tenkt på vannkjøling til pcen min, men nå trenger min C2D E6600 bedre kjøling for å klokke lenger. Jeg skal ha vann på CPU, GPU og Chipset. Jeg har ikke god plass i kabinettet så blir vell en ekstern løsning. Dette blir mitt første møte med vannkjøling så er egentlig ganske blank på hva jeg skal velge, men jeg har sett litt på 2 stykker: Asetek WaterChill Xternal Corsair Nautilus 500 Er disse noe bra? Kom gjerne med andre forslag! Min HW: Asus P5W DH C2D E6600 ATI 1900XTX Corsair 6400 C4 Antec p180 Mvh Sindre Endret 29. desember 2006 av whoami Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 syntes den asetek løsningen er veldig fin. http://www.driverheaven.net/reviews/WaterC.../conclusion.htm link til en test! vurderte den selv engang, men gikk for en internløsning istedet! Lenke til kommentar
whoami Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Fin test det, men hvorfor gikk du for en intern løsning istedet? Takker for svar Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 fikk høre at det visst var noe bedre, og da kunne jeg velge hva jeg ville ha selv. og siden det er gøy å mekke Lenke til kommentar
whoami Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ok Noen som kan sette opp et sett til meg? Har også sett at Microplex selger komplette interne løsninger... MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad Duger dette? Hvilke blokker skal jeg eventluelt ha til chipset og GPU? Takker for svar Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Veø, begge settene er utsolgte då, men eg ville valgt swiftech sine blokk! MCW60 på GPU og MCW30 på chipsett. Lenke til kommentar
whoami Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Så de var ut solgt jeg også Men jeg har prøvd å sette opp et eget sett HER. Er dett noe som funker bra sammen? Kom gjerne med flere forslag Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Cooltek eller Black Ice pro er mye bedre valg på radiator. Du kan med fordel droppe tank og bruke T-stykke for påfylling istedet. Da sparer du ~500 bare på tank. Husk også nipler på de komponentene som ikke har medfølgende. Alle må ha samme diameter på selve nippelen. 3/8" er et greit valg på innerdiameter på slange (9,5-10mm). Dette må du også legge til. Lenke til kommentar
whoami Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Fant et nytt ferdig sett som så veldig bra ut... kommer også ganske bra ut i tester Asetek WaterChill Power Kit KT12A-L30 Duger dette? Kostet bare 2000 også Virker som mye styr å finne nipler osv Så gidder nok ikke bygge selv Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 er ikke så vanskelig med nipler og sånn, bare spør her så er du sikker, eller evt spørre microplex før du bestiller. hadde heller gått for cooltec radiatoren og swiftech blokkene. hvor mye sparer du ved å kjøpe det settet der? Lenke til kommentar
whoami Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Sparer ca 1000kr på det settet, så er veldig fristende Noen som vet om det er bra? Handevogn <-- Endra til cooltec radiator. Koster ca 3000 får eget oppsett uten slanger, nipler osv. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dropp tanken og bruk t-line med mindre du absolutt MÅ ha noe som tar opp plass i en 5 1/4"-plass. Slanger er billig, men nipler kan finne på å koste litt det også. Den pumpen er visstnok overpriset i forhold til ytelse og du får bedre pumper til samme prisen (swiftech, bl.a.) Hydor L30 funker bra hvis du monterer den i strikker eller noe (den vibrerer en del). Så dropper du tank og kjøper en rimeligere pumpe, og du har noe som er mye bedre enn waterchill-settet du lenket til. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Aquastream-pumpen er dritt i forhold til prisen. Gå for mcp350 eller mcp655 (swiftech). Lenke til kommentar
whoami Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Da har jeg et nytt oppsett Har også byttet GPU blokk til swiftech MCW60 Men fant den ikke i prisguiden Også lurte jeg på om jeg skulle gå for 1/2" ID eller 3/8" ID slanger/nipler. Skjønner egentlig ikke helt forskjellen og hvilke slanger burde jeg gå for? Godt Nyttår ! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ville droppa tanken og brukt T-line og fillport eller bytta til en annen tank som f.eks mcresmicro. Lenke til kommentar
whoami Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Er det ikke vanskligere å fylle på vann med T-line? Syntes det virka greit med tank jeg da mcresmicro? søkte i priguiden men fant den ikke Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...CRO&mcat=14s266 Så syntes jeg det er lettere å fylle på vann med t line...bare til å skru opp fillporte på kabinettet å fylle på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå