Gå til innhold

Age of Conan ="hit for kids spill" ?


Anbefalte innlegg

Til å være det værste MMORPG spillet som er kommet, er det likt av bra mange. Er vel de som har dårlig smak da?

 

Jeg vet ikke om det PvP systemet er noe jeg liker, om det skal være slik at du må sitte å klikke som om tykje var i nakken på deg for å være best. Da er "skillsene" basert på hvor fort du klikker på musa, ikke av utstyret du har, dvs systemet som CS har. Du trenger ikke være god i CS, du trenger bare å trykke fort på musa slik at motstanderen dør og ikke du.

7622286[/snapback]

 

PvP systemet i AoC handler ikke om "spamming" av knapper i det hele tatt.

 

Ser man på de filmene man har rundtomkring (f.eks bymitra.com) så ser man att hver combo/slag osv har en cooldown. Slik att det ikke vil foregå så fort som for eksempel det man ser i "Shoot'em up" spill eller konsoll "slosse" spill.

 

Man vil få muligheten til å sette forskjellige slag opp i "køer". Slik att man kan godt trykke f.eks 4,5,8 så fort man bare klarer, som da ender opp i ett "hals-hugger" (fatality) combo.

Men selv om man trykker fort på disse knappene så vil det ikke gå fortere i spillet fordet. Det bare bygger seg opp. Noe som jo kanskje ikke kan være så smart, da man kanskje burde følge med på motstanderen til enhver tid og heller ha muligheten åpen for ett mot angrep der og da, enn å se på en combo som bare bommer fordi man trykte litt for fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt WoW i omtrent et år nå, og har blitt temmelig lei av PvP reglene. Du kan ikke angripe andre spillere over alt (egne PvP-soner), du kan kun angripe "den andre rasen", du mister hverken gear eller gull, osv.... Dette kommer selvsagt av at WoW er et PvE spill, og bygd med utgangspunkt i det. PvE spill har en tendens til å bli repetative og kjedelige. Du kan sove deg igjennom spillet.

 

Derfor gleder jeg meg til Age of Conan som legger større vekt på PvP delen! Å fighte mot andre players er uendelig mer spennende enn å fighte mobs. Du må faktisk bruke hjernen, og tenke ut smarte trekk. Men noe av det viktigeste er å gå i kampen med en "innsats". I WoW (før honor opplegget) var det eneste målet med PvP å drepe motstanderen uten at du tjente noe på det. Det var ikke noe poeng. I spill med skikkelig PvP har du i hvert fall en grunn, nemlig å få items. Selvsagt kan du dø og miste dine egne, og dette gjør at hver kamp blir litt mer intens og viktig. Hvem gidder å spille poker med fyrstikker (fake money)?

 

Håper AoC eksperimenterer med forskjellige server regler, slik at alle blir fornøyde, carebear'ene og PvP'erne.

 

Til alle som overhode ikke takler å miste gear, tenk på at i AoC er det ikke ekstrem forskjell på bra og dårlig våpen. Du er ikke game over om du mister det. I tillegg ville du fått en helt ny grunn til å spille spillet, nemlig å finne jævelen som drepte deg og få gearet tilbake!

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det PvP systemet er noe jeg liker, om det skal være slik at du må sitte å klikke som om tykje var i nakken på deg for å være best. Da er "skillsene" basert på hvor fort du klikker på musa, ikke av utstyret du har, dvs systemet som CS har. Du trenger ikke være god i CS, du trenger bare å trykke fort på musa slik at motstanderen dør og ikke du.

7622286[/snapback]

Tror ikke du aner hva du prater om når du sammenligner PvP-systemet i AoC med CS. Hverken AoC sitt system eller kampene i CS foregår på de måtene du beskriver de på.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt WoW i omtrent et år nå, og har blitt temmelig lei av PvP reglene. Du kan ikke angripe andre spillere over alt (egne PvP-soner), du kan kun angripe "den andre rasen", du mister hverken gear eller gull, osv.... Dette kommer selvsagt av at WoW er et PvE spill, og bygd med utgangspunkt i det. PvE spill har en tendens til å bli repetative og kjedelige. Du kan sove deg igjennom spillet.

 

Derfor gleder jeg meg til Age of Conan som legger større vekt på PvP delen! Å fighte mot andre players er uendelig mer spennende enn å fighte mobs. Du må faktisk bruke hjernen, og tenke ut smarte trekk. Men noe av det viktigeste er å gå i kampen med en "innsats". I WoW (før honor opplegget) var det eneste målet med PvP å drepe motstanderen uten at du tjente noe på det. Det var ikke noe poeng. I spill med skikkelig PvP har du i hvert fall en grunn, nemlig å få items. Selvsagt kan du dø og miste dine egne, og dette gjør at hver kamp blir litt mer intens og viktig. Hvem gidder å spille poker med fyrstikker (fake money)?

 

Håper AoC eksperimenterer med forskjellige server regler, slik at alle blir fornøyde, carebear'ene og PvP'erne.

 

Til alle som overhode ikke takler å miste gear, tenk på at i AoC er det ikke ekstrem forskjell på bra og dårlig våpen. Du er ikke game over om du mister det. I tillegg ville du fått en helt ny grunn til å spille spillet, nemlig å finne jævelen som drepte deg og få gearet tilbake!

7630847[/snapback]

 

De har sakt att dem vil teste ut forskjellige "server rulesets".

Vanlig server, med PvP for det meste i The Border Kingdoms, hvor man finner de forskjellige guilds battlekeeps, samt andre "mini-games" som "bar brawling", eller pub-slagsmål om man vil..;) Dette vil jo da være Age of Conans PvE/Normal server.

 

Også vil det være en mer PvP basert server, hvor man kan angripe folk utenfor The Border Kingdoms også. Hvordan dette vil foregå vet man enda ikke. Det er også blitt sakt att det vil finnes item loot. Men ikke FULL item loot på disse serverne.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .  ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

Hvis man spiller på PVP server og man har brukt 300 timer på og bygge opp sin char også kommer to også dreper deg, er det da like kult også miste all armor og våpen man har brukt så mye tid på og skaffe seg. Tviler på at alle hadde fortsatt og spille da. Personlig ville jeg aldri brukt enda 300 timer på og bygge opp spilleren igjen...

 

Det med at PVP er lagt til arenaer er kanskje ikke like logisk... Er man PVP burde det være mulig og angripe hverandre hvor som helst. liker du ikke dette, spill på PVE server. Er det som i WOW kan man jo skru på PVP når man føler for det...

 

Gleder meg hvertfall veldig til AOC...

Lenke til kommentar
vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

Warhammer Online blir WoW2, så du kan ta det med ro.

7639596[/snapback]

 

WAR blir kun for hardcore PvPere, noe som betyr hva, 1% av WoWspillerene.

 

Det er ingenting jeg har sett av WAR som indikerer at det blir på noe måte like 'casual-friendly' som WoW. All hypen til spillet går ut på kun en ting: PVP PVP PVP PVP PVP. Nei takk.

Endret av ØysteinT
Lenke til kommentar
vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

Warhammer Online blir WoW2, så du kan ta det med ro.

7639596[/snapback]

 

WAR blir kun for hardcore PvPere, noe som betyr hva, 1% av WoWspillerene.

 

Det er ingenting jeg har sett av WAR som indikerer at det blir på noe måte like 'casual-friendly' som WoW. All hypen til spillet går ut på kun en ting: PVP PVP PVP PVP PVP. Nei takk.

7639657[/snapback]

 

This man speaks the truth :ph34r:

 

Mvh,

Christoffer :)

Lenke til kommentar
[klipp] Det er ingenting jeg har sett av WAR som indikerer at det blir på noe måte like 'casual-friendly' som WoW. [klipp]

7639657[/snapback]

Vet ikke om jeg ville satt casual og WoW i samme setning egentlig.

7640192[/snapback]

 

Er det en ting jeg har lært etter å ha spilt Wow helt siden det ble gitt ut i Norge(Dagen før til og med), er det at Casual og Wow hører neimen ikke sammen.

 

Er som å si når man spiser suppe: Tar du med en gaffel til meg eller?

 

Mvh,

Christoffer :)

Lenke til kommentar

Hva er det som ikke er casual med WoW da?

 

Ja, man trenger en guild for å drive med 20- og 40-man instances, men det er ikke alfa-omega her i verden.

 

Spilte min første karakter opp til level 60 uten en guild, kun med spilling sammen med en kompis. Dreit i de fleste 5-man instances (var kun innom VC og et lite stykke inn i Gnomeregan, som vi ga opp fordi vi ikke kunne 2-manne den), og hadde ikke noe problem med å nå level 60.

 

WoW er et spill der du greit kan bare sitte ned i en time eller to og spille litt, du trenger ikke planlegge massive raids med fjøtten personer tre dager i forveien med massive forelesninger om gjennomgang av strategi for bosser og thrashpulls. Jeg kaller det casual-friendly.

Lenke til kommentar

Men for å kunne konkurrere i PvP må man skrive seg av alt som heter liv ol.

 

vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

Warhammer Online blir WoW2, så du kan ta det med ro.

7639596[/snapback]

 

WAR blir kun for hardcore PvPere, noe som betyr hva, 1% av WoWspillerene.

 

Det er ingenting jeg har sett av WAR som indikerer at det blir på noe måte like 'casual-friendly' som WoW. All hypen til spillet går ut på kun en ting: PVP PVP PVP PVP PVP. Nei takk.

7639657[/snapback]

Tror du virkelig at WAR appelerer til 1% av Wow basen fordi wow er et PvE spill?

De fleste ønsker seg skikkelig PvP, men spiller wow på tross av at det ikke har noe som kan minne om decent PvP.

 

WAR blir en videreføring av alt det beste fra andre generasjons MMORPGer. Spillet vil appelere til alle som vil ha noe med MMORPGer å gjøre, men ikke til de som får spasmer så snart de ser en orc eller en dverg (fordi da er det en wow kopi).

 

Jeg kan ikke se for meg en verden so mer bedre egnet for MMORPGer enn Warhammer verden. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Hva er det som ikke er casual med WoW da?

 

Ja, man trenger en guild for å drive med 20- og 40-man instances, men det er ikke alfa-omega her i verden.

 

Spilte min første karakter opp til level 60 uten en guild, kun med spilling sammen med en kompis. Dreit i de fleste 5-man instances (var kun innom VC og et lite stykke inn i Gnomeregan, som vi ga opp fordi vi ikke kunne 2-manne den), og hadde ikke noe problem med å nå level 60.

 

WoW er et spill der du greit kan bare sitte ned i en time eller to og spille litt, du trenger ikke planlegge massive raids med fjøtten personer tre dager i forveien med massive forelesninger om gjennomgang av strategi for bosser og thrashpulls.  Jeg kaller det casual-friendly.

7646883[/snapback]

 

Det er ikke det det er snakk om. Det jeg mener hvertfall er at om man er enn casual gamer, som ikke har gode endgame guild etc. var det umulig(helt til den nye honor patchen kom) å skaffe seg bra nok gear til å vinne over de som var med i en slik guild.

 

Jeg også kom meg opp til lvl 60 med min warrior uten noe problem, gjorde alt solo etc, men da jeg var 60 hadde mange i guilden tatt BWL etc, jeg ble jo eid som bare det når jeg var med de i WSG premade og vi støtte på Horde med Naxx, Bwl gear etc.

 

Derfor er GW mye mer casual vennlig, siden det er ikke utstyret ditt det kommer ann på, men faktisk hvod god man er til å spille.

 

Mvh,

Christoffer

Lenke til kommentar
Men for å kunne konkurrere i PvP må man skrive seg av alt som heter liv ol.

 

vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

Warhammer Online blir WoW2, så du kan ta det med ro.

7639596[/snapback]

 

WAR blir kun for hardcore PvPere, noe som betyr hva, 1% av WoWspillerene.

 

Det er ingenting jeg har sett av WAR som indikerer at det blir på noe måte like 'casual-friendly' som WoW. All hypen til spillet går ut på kun en ting: PVP PVP PVP PVP PVP. Nei takk.

7639657[/snapback]

Tror du virkelig at WAR appelerer til 1% av Wow basen fordi wow er et PvE spill?

De fleste ønsker seg skikkelig PvP, men spiller wow på tross av at det ikke har noe som kan minne om decent PvP.

 

WAR blir en videreføring av alt det beste fra andre generasjons MMORPGer. Spillet vil appelere til alle som vil ha noe med MMORPGer å gjøre, men ikke til de som får spasmer så snart de ser en orc eller en dverg (fordi da er det en wow kopi).

 

Jeg kan ikke se for meg en verden so mer bedre egnet for MMORPGer enn Warhammer verden. Jeg gleder meg!

7646947[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg Zappy, veit med meg selv at jeg spiller wow akkurat av den grunn som du beskriver, og jeg veit det er fler.

 

Warhammer blir et PvP spill, ja, men du verden, det finnes nok ingen annen tittel som egner seg bedre til dette, enn nettopp Warhammer. :thumbup:

 

Gleder meg med deg Zappy :)

 

Mvh,

Christoffer

Lenke til kommentar
Hva er det som ikke er casual med WoW da?

 

Ja, man trenger en guild for å drive med 20- og 40-man instances, men det er ikke alfa-omega her i verden.

7646883[/snapback]

1. På low-level, er WoW i og for seg casualfriendly, hvis du liker å grinde deg opp alene i level. Men hvis du spiller med venner som spiller 5+ minutter mer enn deg i uka, kan du bare glemme det.

 

2. Selv om man har et guild for MC/BWL/AQ/Naxx er det som kjent ikke bare å hoppe inn i f.eks Onyxia Lair. Grinding for både det ene og det andre. I Onyxia eksempelet er det en lang questelinje hvor endel krever nogenlunde balansert party. Har du heller aldri stått i timesvis i IF og LFM'et etter den siste healeren til Scholomance, Stratholme, BRS etc. ?

 

3. Det er vel ikke noe kult End game hvis man ikke gjør 5-40 inst'ene eller PvP'er. Og PvP krever som kjent end game gear, så da er man helt utenfor som casual.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Hva er det som ikke er casual med WoW da?

 

Ja, man trenger en guild for å drive med 20- og 40-man instances, men det er ikke alfa-omega her i verden.

7646883[/snapback]

1. På low-level, er WoW i og for seg casualfriendly, hvis du liker å grinde deg opp alene i level. Men hvis du spiller med venner som spiller 5+ minutter mer enn deg i uka, kan du bare glemme det.

 

2. Selv om man har et guild for MC/BWL/AQ/Naxx er det som kjent ikke bare å hoppe inn i f.eks Onyxia Lair. Grinding for både det ene og det andre. I Onyxia eksempelet er det en lang questelinje hvor endel krever nogenlunde balansert party. Har du heller aldri stått i timesvis i IF og LFM'et etter den siste healeren til Scholomance, Stratholme, BRS etc. ?

 

3. Det er vel ikke noe kult End game hvis man ikke gjør 5-40 inst'ene eller PvP'er. Og PvP krever som kjent end game gear, så da er man helt utenfor som casual.

7647621[/snapback]

 

Maanemann har helt rett, les min post litt lenger opp btw, skrev nesten det samme :w00t:

 

Må si det nok en gang, har spilt Wow siden release, og kunne ikke vært mer enig med deg maanamann :)

 

Mvh,

Christoffer

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er helt enig med trådstarter!

 

Han er en pvper.

 

Hvorfor skal man miste alt man har spart opp i evigheter? er det mange som spør.

 

(Dette er softcore spillere. Wowheds, whatever, muligens aldri blitt bitt av adrenalinkjør i en het kamp hvor alt står på spill. ( heldigvis så er dette et spill, men det utløser urinstinkter som det er godt å få et utløp for )) Disse folka finnes også i spill som EVE online hvor det eneste de gjør er å sende klager til GMs, som ler seg ihjel under lunsjpausen, og ellers tilbringer tid på forum for å whine.

 

 

 

Bare idioter ( eller folk som kjapt lærer av det ) eller folk som har råd vil bruke det aller beste utstyret når de går ut i kamp. Feks i EVE online er det helt vanlig at pvpere bruker standard gear ( eller T2 whatever ) eller noe de har råd til. Såklart styrker det ens selvfølelse og viktighet når man ser alle de kule itemsa på sin character, men du trenger ikke bringe med deg dette ut i kamp. Sett det i skapet slik som collectors gjør.

 

 

Dette vil jeg gjerne se i AoC:

 

1. Kan angipe alle overalt, med konsekvenser! Mesteparten av pvp foregår utenfor byene.

2. All loot, no soulbound BS slik som i wow, herregud hva er dette for noe? blæh!

Går man med sekken full av goodies så bør man ha en eskorte eller ta en risk.

3. For de beste items og mest rewarding Quests må man ut av den trygge sonen, dette vil

vil kreve at man enten er sneaky som en rev eller organisert.

4. Punktet over vil skille mellom de som faktisk kan spillet og har skills og de som ikke

har det. Ok, så en spiller bruker samme taktikk hver gang og herregud alle kan jo det!!

Men denne personen har antageligvis brukt masse tid på å bli ekspert i sitt område,

nemlig slakt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...