Gå til innhold

Age of Conan ="hit for kids spill" ?


Anbefalte innlegg

En hel del detaljer rundt spillet mangler fremdeles, samt noen form for spillerfaring fra noen som ikke er under en form for taushetsplikt, så en kan egentlig holde pent kjeft om det meste til BETA/Release når en ser det egentlige resultatet av utviklingen. Selv diskusjon rundt beskrivelsene av funksjoner o.l blir i stor grad subjektiv tolkning og spekulasjoner.

7591996[/snapback]

Det er mange funksjoner de allerede har beskrevet, slikt som blood money. Selvfølgelig kan dette forandre framover mot release, men resten blir spekulasjoner ja.

De har planlagt å gi ut endel info som gir dypere innsikt i det nye året fram mot release så vi får se :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt favorittspill gjennom tidene, Dark Age of Camelot løste dette med Safezones og PVP på en finfin måte med å lage en slagmark og et hjemland adskillt med store borger som stod mellom 2 bratte fjell, på den måte var det et naturlig skille mellom PvE og PVP. en kunne også gjøre PVE i disse PVP-områdene, men med stor risiko for å bli kjørt over av en passerende fiende av slag eller en stor gruppe/raid.

 

Slik Age of Conan blir vel dette skillet vanskeligere å lage med de at det handler om konflikt innad et rike og ikke koflikt mellom riker som sådan. Da blir slike kunstige skillene eneste utvei for å skape en underholdene spillopplevelse for størst mulig demograf. Om de legger opp til dedikerte PVP-servere med fullt anarki er jo det bare moro for de som liker å ta konseptet litt lenger :)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest noe om at "Itemization" i spillet vil spille en rolle her og.

Mesteparten av armor som er tilgjengelig for flesteparten av spillere er ikke vanskelig å få tak i, og skal ikke være "den største grunnen for å spille videre".

7584991[/snapback]

Dette med items kom vel litt ut av det blå, men dette er noe FunCom har lovt å gjøre noe med. Det begynner dog å bli veldig lenge siden vi har hørt noe nytt om det. Men det er helt riktig som du sier.

 

Selv deler jeg MMO miljøet i to:

Gruppe 1=items-folka . Items-folka er de som spiller hovedsaklig for å få fancy/bra items. Dette for "braging rights", showoff eller en edge i forhold til motspilleren.

 

Gruppe 2=gameplay folka. Gameplay-folka er er de som hovedsaklig koser jeg med det å spille spillet. Denne gruppen fokuserer med på kul gameplay, strategi, teamwork, taktikk o.l.

 

På måten jeg beskriver gruppene skjønner dere sikkert hvor jeg plasserer meg selv. Spillegleden er gameplayet for meg, og items bare en bonus. Når FunCom sier at det ikke skal være stor forskjell på drops og det man kan lage selv, strekker de ut en hånd til gameplay-folka. Nemlig som ikke er fornøyd med at leatherworking ikke er vits mer enn til lvl45, til de som trener på angrep og forsvar i formasjoner og til de som ikke liker å grinde.

 

Det klinger som musikk i mine ører, men er nok kanskje det vanskeligste problemet i hele MMO-verden å løse i praksis. Hvordan vil de belønne de som sitter på mest og holder abonnementet løpende. Jeg holder derfor pusten for å se om de får til dette. Mye av hemmeligheten ligger selvsagt i å plassere viktige ressurser i Border Kingdoms (PvP-land) slik at det blir kul gameplay istedet for grinding i kampen om ressursene.

 

PS. Beklager WoW-eksempel, og vet at det er ikke leatherworking i AoC. Eksempel var dog ikke hentet fra et vilkårlig spill, men fra et spill de fleste sikkert nikker igjenkjennende til at er veeeldig drops/items-orientert.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

hehe. jau, man kan også kjøre det full out og drite i clone og insurance. Det burde være nok virkelighetsnært.

100 mll for skip 30 mill ? for forsikring, 200 spill timer for penger og skills. *poff* back to square one. ingen penger, ingen skill og ingen skip

 

 

Jeg venter fremdeles på en utgiver som er tøff nok til å gå for en MMORPG-spillverden der avataren faktisk dør når den dør.

7584754[/snapback]

EVE.. Der må du passe på å klone deg. Det er for å passe på at hvis du blir drept, så slepper man å starte på scratch.

7592501[/snapback]

Endret av PsySpectre
Lenke til kommentar
Mener å ha lest noe om at "Itemization" i spillet vil spille en rolle her og.

Mesteparten av armor som er tilgjengelig for flesteparten av spillere er ikke vanskelig å få tak i, og skal ikke være "den største grunnen for å spille videre".

7584991[/snapback]

Dette med items kom vel litt ut av det blå, men dette er noe FunCom har lovt å gjøre noe med. Det begynner dog å bli veldig lenge siden vi har hørt noe nytt om det. Men det er helt riktig som du sier.

 

Selv deler jeg MMO miljøet i to:

Gruppe 1=items-folka . Items-folka er de som spiller hovedsaklig for å få fancy/bra items. Dette for "braging rights", showoff eller en edge i forhold til motspilleren.

 

Gruppe 2=gameplay folka. Gameplay-folka er er de som hovedsaklig koser jeg med det å spille spillet. Denne gruppen fokuserer med på kul gameplay, strategi, teamwork, taktikk o.l.

 

På måten jeg beskriver gruppene skjønner dere sikkert hvor jeg plasserer meg selv. Spillegleden er gameplayet for meg, og items bare en bonus. Når FunCom sier at det ikke skal være stor forskjell på drops og det man kan lage selv, strekker de ut en hånd til gameplay-folka. Nemlig som ikke er fornøyd med at leatherworking ikke er vits mer enn til lvl45, til de som trener på angrep og forsvar i formasjoner og til de som ikke liker å grinde.

 

Det klinger som musikk i mine ører, men er nok kanskje det vanskeligste problemet i hele MMO-verden å løse i praksis. Hvordan vil de belønne de som sitter på mest og holder abonnementet løpende. Jeg holder derfor pusten for å se om de får til dette. Mye av hemmeligheten ligger selvsagt i å plassere viktige ressurser i Border Kingdoms (PvP-land) slik at det blir kul gameplay istedet for grinding i kampen om ressursene.

 

PS. Beklager WoW-eksempel, og vet at det er ikke leatherworking i AoC. Eksempel var dog ikke hentet fra et vilkårlig spill, men fra et spill de fleste sikkert nikker igjenkjennende til at er veeeldig drops/items-orientert.

7592776[/snapback]

 

Synes det er like kjedelig hver gang noen skal dele opp en spillerbase i et spill i "grupperinger". For å dra sammenliginger til WoW, så er "items" folka de som spiller mest, har raidet igjennom alt av content i spillet etc. De som da er i "gameplay" gruppen din vet ikke hva som foregår i halve delen av spillet. Ser derfor at dette blir ganske feil. Men etter det jeg har forstått blir items en mye mindre del av AoC enn det er i WoW, noe som for all del er veldig fint.

Har ikke noe å si hvor god du er i WoW om du selv har dårlig utstyr og møter en kar som har det beste i spillet, du vet du har tapt uansett. Slik skal det da altså ikke bli i AoC, jeg venter i spenning!

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Vel for meg er EVE det mest hardbarka av alle MMORPG , jeg tror det er temmelig riktig og generellt sett.

 

Selv om skillpoints og slik beholdes er tapet av skip ille nok..

du kan forsikre skipet, men inneholdet kan ikke forsikres..

 

tror du mister ting på PVP EQ 2 servere..har ikke prøvd det, men på WoW og EQ og slike spill er level så viktig, på EVE kan du faktisk sloss og vinne mot hvemsomhelst etter bare en liten stunds trening.

 

Hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar
"herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep."

 

Fordi at du ikke skal kunne ødelegge for andre spillere, din gluping.

7582553[/snapback]

 

Jeg tror det trådstarter etterlyser faktisk er nettopp et "hits for kids"-spill hvor han kan utfolde sine barnslige lyster og ødelegge for andre. Årsaken til at spillet mangler det trådstarter etterlyser er jo nettopp for å hindre barnslig oppførsel (spesielt fra barn).

Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .   ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

så du vil bare ha et spill der du kan gå rundt å være et stort rasshøl mot andre som spiller for å oppleve spillet og ha det moro uten å oppføre seg som en psykopatisk morder?

 

ikke engang Conan universet er fremstillt så voldelig. du må være en extrem sadist.

 

ps: jeg er vanligvis ikke den som slenger dritt direkte til folk her på formuet, med dette innlegget tok kaka.

 

edit: etter å ha lest alle postene så ser jeg at det er mange gode poster her, så denne gangen var det tydeligvis min tur til å poste en mindre fornuftig post (bortsett fra trådstrater da ;))

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
så du vil bare ha et spill der du kan gå rundt å være et stort rasshøl mot andre som spiller for å oppleve spillet og ha det moro uten å oppføre seg som en psykopatisk morder?

 

ikke engang Conan universet er fremstillt så voldelig. du må være en extrem sadist.

 

...

7615145[/snapback]

Faktisk så er Conan universet så voldelig. Folk drepes for en slant mynter og liv er generellt lite verdt.

 

Så det at man ikke kan stjele fra en person man har drept i PVP, i Conan vil være litt imot lore. Til og med Conan tok ting som var nyttige eller var av verdi fra de han hadde drept.

Lenke til kommentar

jeg vet dette, men det vil ikke funke bra i et spill. da vil kun et fåtall folk spille det, og selv de fleste som synes dette er moro vil nok bli lei relativt fort da de blir drept og rana for ørtende gang.

 

btw, Conan selv dreper ikke for moro og faenskap, han er faktisk relativt snill med tanke på universet han lever i

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Som allerede er nevnt i denne tråden: Du mister faktisk noe når du dør. Om du dør i PvP mister du blood money til seieresherren, dør du i PvE får man høyst sannsynlig noe ala resurrection sickness. Det er helt korrekt observert at man ikke mister ting man har på seg.. men til dere som sier "Full loot og free for all PvP funka jo i Ultima Online" må jeg jammen anklage dere for å ikke ha særlig gangsyn.

 

En MMO har ekstremt mange sammenhengende faktorer i enhver situasjon; Man kan ikke isolere én feature (eks. full loot), og si at det funket i spill x, dermed funker det i spill y. Hvis vi fortsetter på eksempelet om full loot, må man (minst) ta med følgende faktorer i diskusjonen; Hvor mye har utstyr å si i spillet? Hvor lang tid tar det å opparbeide seg tilsvarende utstyr til evnt. tapt utstyr? Hvor lett er det å drepe hverandre/flykte? Hvor lett er det å finne "easy prey"? (Hvor langt kan se? Hvor godt kan man kommunisere? Ser man level på motspillere? Avslører utstyr ferdighetsnivå/styrkenivå veldig lett? Er det levels/klasser i det hele tatt?) Hvordan er mentaliten til de som spiller? Enda er det flere faktorer man kan ta med, men jeg håper folk skjønner poenget: Alle features i alle deler av en MMO berører alle de andre delene. Det er en ekstremt vanskelig formel å få riktig, da man kan endre på en ting, og gjøre noe annet feil i samme slengen.

 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har spilt UO. Men min bror spilte det mye, og jeg har fått med meg en god del i senere år, såpass at jeg føler hvordan ståa er (men dere kan selvfølgelig korrigere meg hvis jeg sier noe feil.) UO er skill-basert, altså ingen levels. Det er isometrisk 2d, og view distancen sånn ca til nesetippen (ikke helt, men ikke mer enn 10m rundt i hver retning.) Utstyr hadde generelt mindre å si enn det har i de fleste spill idag, og "gode nok" items var enkelt å skaffe. Totalt umulig å skille kraftfulle og svake spillere -- kraftfulle spillere skjulte ofte armor, eller ungikk å gå med den beste rustningen, både for å slippe å miste den skulle man dø, og for å lure PKere. Dessuten hadde man robes som dekket over rustning veldig greit... Når det gjelder mentaliteten til spillerne var den rimelig hardcore; Kun en viss type folk spilte UO, og dermed ble det både ære og skam i forskjellige lag innen det virtuelle miljøet i spillet. Pkere hang sammen og Anti-PKere hang sammen, og hadde en jobb, "a pledge" til å enten forsvare riket eller drepe folk og få makt via penger...

 

Full loot fungerte altså veldig bra "i de dager", eller "i det spillet", om du vil. Men: enter 2007. De aller fleste spill er klasse / level basert -- skill basert er vanskelig å balansere for utviklere. Alle spill er 3d -- gjerne med en viewing range på en kilometer for terreng/trær, kanskje 2-300 meter for spillere / objecter / mobs. Det er titalls millioner MMO spiller verden over, de som spiller MMOer er ikke lenger "hardcore". Folk med vanlige liv vil spille MMO også, folk som ikke har tid til å få det beste utstyret, eller gå med en gruppe hele tida for å forsvare seg. Sistnevnte er en stor faktor i Age of Conan; Det er laget for voksne folk, voksne folk som har jobber, barn, kone/mann, og faktisk trenger å bruke tid på andre ting enn bare dataspill. Har man noen få timer i uka på å spille er det kanskje ikke så gøy å miste alt man har jobbet for den måneden fordi man tildeligvis kommer over en gank patrol?

 

Den generelle mentaliteten har også endret seg; Det er fler og fler folk I MMOer som elsker å "ganke", eller ødelegge for andre... fordi det er gøy, fordi de ikke har annet å ta seg til. Det handler ikke om ære eller skam, eller noe av det UO handlet om; det handler om generellt asshattery. Og da er det ikke noe kulere enn å stjele "hard earned" utstyr fra andre spillere. Det kommer bare til å ende med at folk lar det gode utstyret støve ned i banken, mens de må gå rundt i filler selv. Akkurat som i UO.

 

Uansett, håper jeg har forklart litt hvorfor jeg *tror og mener* full loot og open pvp ikke funker ordentlig i dagens setting og spill.. Jeg har ingenting imot at det blir servere med slike regler, kanskje jeg til og med kommer til å spille på én pvp server, vi får se. Uansett prøver Darkfall seg med full loot og ffa pvp, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir til slutt; men inntil videre holder jeg meg til Conan :)

 

Hilsen Archon på ageofconan.com forumene ;)

Endret av eXZire
Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .   ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

AoC handler jo ikke om bare grafikk, det er første mmorpget som har realtime combat. Det er du som styrer sverdet, jeg kan velge om jeg vil hugge deg i venstre fot eller gå for ett dødelig angrep mot halsen. Det gjør at det er mine egne skills som person som avgjør en kamp, ikke statsen din som det er i dagens MMORPG. Så grinding og slike ting vil du ikke oppleve i AoC, det er ikke meningsløs slåssing.

 

Det kommer forskjellige type servere men alle områder vil ikke være mulig å angripe hverandre nei, men stort sett alt er enablet. Bare at når du er på historiske lokasjoner så kan du ikke bare herje rundt der, det skal minne en del om verdenen Conan bor i, så noe kontroll må det være.

 

Tviler STERKT på at du kommer til å synes PvP er kjedelig her, ihvertfall hvis du har erfaring fra andre MMORPGS siden dette blir så stor forandring at du kommer til å grine. Open PvP hadde vært knall men spillet er så kult på så mange andre måter at jeg tolerer det.

 

Angående å miste loot når du dør, det er ingen vits i AoC, du har ingen items som er så viktig som i andre MMORPGS.

 

Annen ting som er kult er at du har egne levels innen PvP. All bonusen du får i PvP får du etter hvor godt du har slosset i PvP fra før av. I WoW så kan du grinde deg opp utstyr i battlegrounds og deretter kicke ass i PvP. I AoC får du items pga du har gjort noe legendarisk, det liker jeg.

 

Men vi må slutte å sammenligne dette med WoW for WoW er blant tidenes verste MMORPG. En WoW spiller kommer til å dø på sekund i dette spillet da han ikke kan grinde seg til å være best lenger, her er det player skills som gjelder.

Er derfor jeg misliker trådtittelen så mye, Age of Conan = Hit for kids ? Hva i helsike ? Er jo det mmorpget med mest voksne spillere gjennom tidene. Conan sin verden er så Mature som det går an å bli.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Avean: Er enig i det meste av det du skriver unntatt det der du slakter wow og spillerne der. Det er ikke sagt at de som er bajsenerder med supergodt utstyr ikke klarer å denge folk på deres eget gearnivå. Utstyr har mye å si i pvp i WoW, men dette vil ikke si at de er så vant med å ha så mye bedre utstyr enn alle andre vil ha store problemer i AoC. Det betyr

heller ikke direkte at alle 7 millionene som spiller WoW vil suge i AoC da AoC ikke skal fokusere på gear. De starter jo på likt grunnlag som alle andre som nettopp har begynnt å spille AoC...?

Dessuten er ikke WoW en av tidenes værste MMORPG. Det er et av tidenes beste. Jeg har selv spillt WoW ganske lenge, og skal begynne med AoC når dette kommer ut. Vi får se hvem som level lengst i pvp ;) Lykke til og god nyttår.

Lenke til kommentar

Til å være det værste MMORPG spillet som er kommet, er det likt av bra mange. Er vel de som har dårlig smak da?

 

Jeg vet ikke om det PvP systemet er noe jeg liker, om det skal være slik at du må sitte å klikke som om tykje var i nakken på deg for å være best. Da er "skillsene" basert på hvor fort du klikker på musa, ikke av utstyret du har, dvs systemet som CS har. Du trenger ikke være god i CS, du trenger bare å trykke fort på musa slik at motstanderen dør og ikke du.

Lenke til kommentar
Avean: Er enig i det meste av det du skriver unntatt det der du slakter wow og spillerne der. Det er ikke sagt at de som er bajsenerder med supergodt utstyr ikke klarer å denge folk på deres eget gearnivå. Utstyr har mye å si i pvp i WoW, men dette vil ikke si at de er så vant med å ha så mye bedre utstyr enn alle andre vil ha store problemer i AoC. Det betyr 

heller ikke direkte at alle 7 millionene som spiller WoW vil suge i AoC da AoC ikke skal fokusere på gear. De starter jo på likt grunnlag som alle andre som nettopp har begynnt å spille AoC...?

Dessuten er ikke WoW en av tidenes værste MMORPG. Det er et av tidenes beste. Jeg har selv spillt WoW ganske lenge, og skal begynne med AoC når dette kommer ut. Vi får se hvem som level lengst i pvp ;) Lykke til og god nyttår.

7621863[/snapback]

 

Er ikke det jeg mener, men det er en stor vesentlig forskjell mellom WoW og Age of Conan. Jeg tviler mange av de vil like det. Jeg hater World of Warcraft av hele mitt hjerte, jeg trenger spill hvor jeg kan utfolde meg. Jeg vil være god pga jeg faktisk ER god, ikke pga mitt utstyr eller statsen min. Dette er egentlig normen for alle MMOPRGS idag men World of Warcraft tok dette til det ekstreme.

Hvorfor jeg mener det er tidenes verste er pga modellene og animasjonene, jeg synes det er rett og slett forferdelig laget. Jeg skjønner ikke at noen kan finne dette morro overhodet.

Ses på slagmarken i Age of Conan ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...