Gå til innhold

Age of Conan ="hit for kids spill" ?


Anbefalte innlegg

hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst" synes jeg

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat . ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk deg om når du skal starte å spillet AoC. Første som skjer når du kommer inn er at en eller annen kommer og dreper deg. Du tenker kanskje "jaja, det er jo realistisk".

Du fortsetter å spille. Du jobber deg oppover og skaffer deg et bra gear. Så plutselig kommer det en som er langt bedre en deg og grisedreper deg. Wips og alt du har jobber for å skaffe er tatt. Er det fremdeles gøy å spille da?

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter... Er lei av at mmorpg skal være så nybegynnervennlig.. i Ultima Online kunne man drepe andre, ta tingene deres etc.

 

Om man er redd for å få frastjålet utstyret sitt og bli drept får man passe på å ha med seg venner om man skal begi seg ut på farlige områder, frykt for hevn etc. bør være motivasjon for å ikke drepe hvem som helst. Med et slikt gameplay får virkelig hvilken guild du er i konsekvenser.

 

Det er andre måter å forhindre at dette ødelegger gameplay enn å fjerne muligheten til å drepe andre. En måte er å gjøre folk som dreper andre til "fredløse", disse vil ikke få mulighet til å gå inn i store byer uten at vakter arresterer de og at de vil bli markert som fredløse for andre spillere så de får lov til å drepe de og stjele fra de uten å bli straffet selv. Disse spillerne blir da lovløse som må oppsøke egne lugubre byer samt passe seg for andre spillere og teame opp med andre lovløse. På denne måten får man også en naturlig oppdeling av gode og onde. Det må selvfølgelig være en måte å betale tilbake i form av bot eller annen straff om man ikke ønsker dette livet.

 

Personlig synes jeg det hadde vært dritkult å dra på tokt i "fremmede" land der man må ha med seg masse venner for å forsvare seg mot fiendtlige gjenger..

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Enig med trådstarter... Er lei av at mmorpg skal være så nybegynnervennlig.. i Ultima Online kunne man drepe andre, ta tingene deres etc.

 

Om man er redd for å få frastjålet utstyret sitt og bli drept får man passe på å ha med seg venner om man skal begi seg ut på farlige områder, frykt for hevn etc. bør være motivasjon for å ikke drepe hvem som helst. Med et slikt gameplay får virkelig hvilken guild du er i konsekvenser.

 

Det er andre måter å forhindre at dette ødelegger gameplay enn å fjerne muligheten til å drepe andre. En måte er å gjøre folk som dreper andre til "fredløse", disse vil ikke få mulighet til å gå inn i store byer uten at vakter arresterer de og at de vil bli markert som fredløse for andre spillere så de får lov til å drepe de og stjele fra de uten å bli straffet selv. Disse spillerne blir da lovløse som må oppsøke egne lugubre byer samt passe seg for andre spillere og teame opp med andre lovløse. På denne måten får man også en naturlig oppdeling av gode og onde. Det må selvfølgelig være en måte å betale tilbake i form av bot eller annen straff om man ikke ønsker dette livet.

 

Personlig synes jeg det hadde vært dritkult å dra på tokt i "fremmede" land der man må ha med seg masse venner for å forsvare seg mot fiendtlige gjenger..

7582647[/snapback]

 

jepp :D det hadde vært digg :dribble:

Lenke til kommentar

Vel hvis du hadde lest mer om det så hadde du visst at de kommer sette opp egne pvp servere hvor man kan sloss hvor som helst.

Samtidig så må man ha spillmekanikk inne slik at det ikke blir kaos hvor alle denger løs på alle, men ha friområder som storbyer og slikt.

 

Hittil vet vi at man mister n antall blood money som er "myntenheten" i pvp. De har så absolutt teknologien til å tillate at man kan miste alt osv. men det er ikke noe vi vet om de kommer til å gjøre, kanskje hvis community presser mye for det (akkurat som pvp servere og muligens rp-servere i fremtiden).

 

Dessuten er også funcom ute etter å tjene penger, at man må konstant kikke over skulderen sin når man gjør oppdrag eller dreper monstre er bare stressende og kanskje ikke noe mesteparten vil like.

 

referer til aoc intervjuene på gamer.no og forumene til aoc for mer informasjon.

 

annet for folk som liker full looting osv kan jo spille ultima online, EVE online, asherons call osv. det er sikkert flere bra mmo. i framtiden vil jo darkfall ha det sånn så da er det kanskje bare å kikke den veien istedet...

Lenke til kommentar

Jeg har spilt spill som har open pvp, og det kan høres fint ut på papiret men fungerer aldri. Ultima online mener jeg fortsatt var/er en av de bedre mmorpg som jeg har spilt, men ble ødelagt pga akkurat dette.

 

Det å miste utstyr som man har jobbet for i lengre tid er ufattelig kjipt, og VIL ødelegge spillet for deg. Slike spill blir også overfylt av drittsekker/griefers/generelt avskum, og vil se stor sport i ødelegge spillet for andre.

De eneste som ønsker dette i ett mmorpg er enten :

 

1. De som ikke har opplevd et spill som faktisk har dette, og mener det høres ut som en bra ide. De spillene som har prøvd dette har gjort det med tanke på at de trodde spillerne klarte å være "politi" selv, og ville straffe de som gjorde ugang.

 

2. Griefers/troll/random bastards that likes to gank n00bs

Lenke til kommentar
nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

7582510[/snapback]

 

 

Se for deg den übernerden av en nerd sitter der med alt av det godeste gulltingene og bare slakter igjennom alle som er. og viss de som blir drept skal liksom miste alt å begynte på nytt så sitter du igjen med ett hefte balanseproblem.

 

Men har ingenting av dem mister litt gull som som på gamle gode Diablo:)

Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .  ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

Det som er meningsløst er at man respawner i det hele tatt. Er ingen stor Conan-ekspert, men tror ikke gjenoppstandelse fra de døde sånn helt uten videre er riktig så utbredt som Funcom vil ha det til :-) Respawn er helt greit så lenge de kan få det til å virke logisk ut fra spillverdenens forutsetninger (hadde spillet f.eks. vært basert på "ideologien" i Altered Carbon, ville jeg godtatt respawn uten å mukke).

 

Jeg venter fremdeles på en utgiver som er tøff nok til å gå for en MMORPG-spillverden der avataren faktisk dør når den dør.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest noe om at "Itemization" i spillet vil spille en rolle her og.

Mesteparten av armor som er tilgjengelig for flesteparten av spillere er ikke vanskelig å få tak i, og skal ikke være "den største grunnen for å spille videre".

 

Og ja, som nevnt tidligere i posten, for de som ønsker "hardcore" (Eller, værtfall noe ekstra), så vil det bli lagd PvP-servere litt etter release av spillet.

 

Om du vil ha et PvP-rettet spill, så finn deg noe annet, Lineage 2 eller Shadowbane.

 

Jeg venter fremdeles på en utgiver som er tøff nok til å gå for en MMORPG-spillverden der avataren faktisk dør når den dør.

Nærmeste du kommer det til nå er vel Diablo II Hardcore. Har en erfaring med det, veldig gøy å dø når man nettopp har gått til anskaffelse av et av spillets beste Assassin armor :E.

 

 

Om du lurer på noe om spillet av informasjon utgitt "offisielt" til nå kan du egentlig bare benytte "ByMitra".

En DevQuote crawler laget av Archon.

Endret av Artex
Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .  ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

Sorry, men din tankegang suger maks..

 

Skal du spille det spillet du har i tankene må du ha et værre liv enn WoW no-lifere..

Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .  ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

Nr1: Personelig synes jeg det er kjipt at du ikke skal ha en option for å få tilbake tingene dine når du dør i MMORPG. Om jeg har spillet i flerfoldelige timer for å få en item, så dør jeg pga lag, da hadde jeg blitt pist om en liten noob kom vandrene inn, tok tingen og skrøt uhemmet av hvor god han er.

 

NR2: Ikke alle er interesert i PvP, jeg for min del er interesert i quests når jeg spiller MMO, jeg er ikke interesert i å vandre rundt og plutselig er jeg teama opp og rundtbanka av en skokk med idioter som ikke tar hensyn til noen. Å ha dedikerte PvP områder i et MMO er en kjempe ide, for da kan de som vil PvP gjøre det og de som ikke vil PvP kan gjøre det. Er det noe jeg misliker er det utviklere som absolutt skal påtvinge deg å gjøre noe du ikke vil gjøre i et MMO.

 

WoW er så populært fordi de har noe som fungerer, nettopp denne formelen. Hadde den ikke fungert hadde ingen giddet å spille det. Jeg tror AoC kommer til å bli et stilig og morro spill når det kommer, selv om det har likheter med WoW.

 

Om folk er interesert i å miste tingene sine når de dør så prøv Runscape. Oh, glemte det, er jo Java, i dag må jo alt være superduperhardcore på grafikken. Men uansett, prøv det. Og se hvor morro det er å miste armour til flere millioner kroner fordi serveren har et teknisk problem. Det er veldig morro, spesielt om du har brukt millioner av timer for å få tak i den beste armouern, og selskapet som driver servern nekter på at de har et problem, men likevell sier at de hadde et problem.

Lenke til kommentar
hei, Jeg og sikkert mange andre der ute som gleder seg til Age og Conan

kommer til å bli skuffa...det er en del ting som gjør spillet til "Hit for kid's"

akkurat som World og Warcraf...folk som tåler ikke å tape

 

nr1. Når du dæver så mister du ingenting.... RE'SPAWN og kjør på igjen

helt "menings løst"  synes jeg 

 

jeg synes når du dæver så skal du miste alt du har på seg  sverd, armor ++

sånn at fiender kan ta selv/selge til andre ..tjene litt penger på PVP ;D

På vanlige servere (såkalte PvE servere) så vil man miste Blood Money. Dette er en valutta man bruker for å lære triks og tips på PvP fronten. Da man har en mulighet for å "levle" 20 "levels" der også.

Så det å si att man ikke mister noenting er feil.

Dør du, mister du "BM". Slik at du derrmed også mister en mulighet for å lære en ny ting/combo/slag etc i "PvP treet".

 

Folk som er flinke i PvP, vil være de som går rundt med mest "BM". Slik att det faktisk vil lønne seg å angripe de "kraftige" folkene som vet hva de gjør.

 

I tillegg så er det blitt sakt att det vil komme ut en PvP (en litt mer "hardcore") server etterhvert. Om det vil bestå en PvP server ved lansering vet man enda ikke. Men det vil komme etterhvert uansett.

Der man vil ha muligheten til å angripe folk også utenfor "The Border Kingdom". TBK jo er PvP området, der man vil se kamper for "Battlekeeps" med "resource" områdene som følger med. Så nei PvP har en betydning. Det att en guild kan miste en hel by, syns jeg da må være en stor nok straff, slik att man faktisk må jobbe sammen som en guild for å "overleve".

 

Uansett, det er ikke helt utelukket om vi vil se "looting" av en eller annen form på de mer "harcore" serverene. Men FULL loot vil man ikke se.

 

nr2. PvP fights will take place "in areas" of the world dedicated or designed for PvP combat .  ja det sier litt om ...du kan ikke ha pvp hvorsomhelst.

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

Igjen, du mangler kunnskap om spillet.

Det vil finnes "PvP" servere, hvor man kan sloss utenfor The Border Kingdom.

Da Funcom vil gi oss en slik server etter att communityet har mast mye om det.

 

AOC har utrolig stilig grafikk , men det er mye mer som skal til ....det er ikke

lett for funcom å tilfredstille oss alle sammne ,, men håper på noe nytt, vil ikke ha WOW2:D

7582510[/snapback]

 

Jeg syns da FunCom kommer med en hel masse orginale ideer til dette spillet.

Uansett, man kan ikke komme bort ifra att WoW er ett poppulært spill, som har tjent en haugevis med penger. Da er det ikke rart FunCom tar ting fra WoW som faktisk fungerer og putter det i sitt eget spill.

For som de selv har sakt, de er en stor gjeng spillere som har spilt det meste, og de tar ting som fungerer sånn litt her og der i andre MMOs og putter det inn i spillet samnt egne ideer også.

 

"Why try to fix something that works?"

 

Enig med trådstarter... Er lei av at mmorpg skal være så nybegynnervennlig.. i Ultima Online kunne man drepe andre, ta tingene deres etc.

 

Om man er redd for å få frastjålet utstyret sitt og bli drept får man passe på å ha med seg venner om man skal begi seg ut på farlige områder, frykt for hevn etc. bør være motivasjon for å ikke drepe hvem som helst. Med et slikt gameplay får virkelig hvilken guild du er i konsekvenser.

 

Det er andre måter å forhindre at dette ødelegger gameplay enn å fjerne muligheten til å drepe andre. En måte er å gjøre folk som dreper andre til "fredløse", disse vil ikke få mulighet til å gå inn i store byer uten at vakter arresterer de og at de vil bli markert som fredløse for andre spillere så de får lov til å drepe de og stjele fra de uten å bli straffet selv. Disse spillerne blir da lovløse som må oppsøke egne lugubre byer samt passe seg for andre spillere og teame opp med andre lovløse. På denne måten får man også en naturlig oppdeling av gode og onde. Det må selvfølgelig være en måte å betale tilbake i form av bot eller annen straff om man ikke ønsker dette livet.

 

Personlig synes jeg det hadde vært dritkult å dra på tokt i "fremmede" land der man må ha med seg masse venner for å forsvare seg mot fiendtlige gjenger..

Jeg syns da det ville være litt feil å måtte passe på å fly rundt med 5-6 andre sånn hele tia i spillet. Jeg er glad i å utforske i slike spill, og det er ikke alle mine venner. Så om man ville ha mistet alt da en døde. Så vil jeg også miste min mulighet for å fly rundt for å se om jeg kan finne nye spennende områder.

 

Det å tillate folk å miste alt når man dør, så vil jo folk miste ting pga en "disconnect", eller noe lag i spillet. Som jo ikke er særlig rettferdig. Da ser jeg "full loot" som en litt for hard straff da PCen eller linja ikke fungerte som den skulle.

 

Og ja faktisk, det du skriver om fredløse her finnes i AoC.

Jeg er ikke heelt sikker på hvordan dette fungerer, men slik jeg har forstått det som ihvertfall er att man blir "tagget" om man velger å loote gold, e.l fra en person man har drept. Om dette har en sammenheng med "bounty" systemet vet jeg ikke.

Bounty systemet er ihvertfall der for å hindre folk å "ganke" low-level folk. Der man vil kunne bli jaktet av NPCer etterhvert som "bountyen" blir større og større. Så vil man bli jaktet lengre og lengre inn i verdenen også. Blir man tatt MÅ man betale for seg eller så havner man i buret. Klarer man å drepe NPCene så blir jo bountyen bare enda større, slik att man møter nye NPC "bounty hunters" seinere uansett. Så man MÅ betale eller ta sin straff i fengsel.

( Igjen, jeg er veldig usikker på hvordan dette fungerer, men man kan jo selv søke litt på bymitra og/eller conan.ch for å finne ut av dette. Søk da etter "bounty")

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Tjah.

 

Spiller EVE online av og til, og nylig ble jeg fortalt at en fyr hadde mista et skip.

 

Det skipet kosta noe rundt 70 milliarder ISK og lage, pluss sikkert en 10-20 milliarder og utruste..

 

Prisen på markedet er 7-800 kroner for 1 milliard ISK...

Da blir det..skavisee...rundt 64 000 kroner

 

Er det hardt nok PVP for deg eller? hehe

 

Hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar

En hel del detaljer rundt spillet mangler fremdeles, samt noen form for spillerfaring fra noen som ikke er under en form for taushetsplikt, så en kan egentlig holde pent kjeft om det meste til BETA/Release når en ser det egentlige resultatet av utviklingen. Selv diskusjon rundt beskrivelsene av funksjoner o.l blir i stor grad subjektiv tolkning og spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Først, takk til O(o)phus for at han ga den gjengse gamer.no-leser en skikkelig innføring i PvP i AoC! Så er det gjort :)

 

Det eneste O(o)phus glemte, såvidt jeg kan se, er å forklare følgende sitat.:

 

synes det der er veldig dårlig.....at jeg må spørre "skal vi slåss?"

herregud... hvorfor kan jeg ikke bare gå til angrep.

7582510[/snapback]

Grunnen til FunCom har lagd det slik, er at dette skal være en spill for voksne. Så kan man spørre seg hva som er så voksent med å spørre om å angripe...(?) Ingenting egentlig, men voksne (med jobber) kan ikke være "på" 24/7 for å beskytte keepet sitt. Faktisk har FunCom sagt at man skal henge fint med i spillet med å bare spille 3 timer 2-3 ganger i uka.

Derfor har FunCom lagd AoC slik at man kun kan angripe keep (viktig detalj) i disse vinduene da folk er på. All annen BG osv. raser selvsagt rundt klokka.

 

Dersom FunCom velger å gå for globale servere vil dette også avhjelpe guildene i andre tidssoner. Litt kjipærn om f.eks Legion of Steel (amr. guild) angriper Axemen (norsk guild) kl. 04.00 europeisk tid. da vil jo LoS ta keepet til Axemen uten kamp (kun Lord npc'ene som forsvarer da).

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...