Hagr Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei! Jeg trenger et program for å klokke mitt system fra Windows.. er så sinnsykt gørt å måtte restarte pcen for hver j*vla MHz... Jeg trenger tilgang til ramhastighet, ram timings, cpu multi, HTT, HTT multi, osv. Har en AMD Athlon 64 x2 4200+ på brikke: nForce 570 (non SLI versjonen) Noen som vet hva jeg kan bruke?? Harald Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Vet ikke om det finnes program for at det der, men clockgen og memtweak(?) er en god start. A64tweaker kan du bruke for ram. Endret 26. desember 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har sjekket clockgen men fant ingen versjon som støttet mitt chipset ... var borti et bra program en gang... da var det "kategorier" på den ene siden av vinduet og valg innenfor "kategorien" på den andre siden... husker ikke nå hva det heter, men tror det hadde vært prfekt noen som vet hva det heter? Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har sjekket clockgen men fant ingen versjon som støttet mitt chipset ... var borti et bra program en gang... da var det "kategorier" på den ene siden av vinduet og valg innenfor "kategorien" på den andre siden... husker ikke nå hva det heter, men tror det hadde vært prfekt noen som vet hva det heter? 7583629[/snapback] Category-tweaker? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 eh kødder du?? haha Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Du må jo uansett restarte pcen når du klokker fra windos, så da er det vel raskere å klokke i bios Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 ok.. trodde ikke man trengte å restarte da jeg hehe... trodde det ble omtrent som å overklokke skjermkort jeg men jeg har et MSI K9N Platinum og jeg har litt problemer med det... jeg har regnet ut at kortet har en HTT multiplier på 5x og dette går ikke an å endre noen som vet hvordan jeg kan få til det?? vil det hjelpe å flashe til en nyere BIOS, f. eks. 1,3 (den nyeste) jeg tror jeg har 1,0 nå... Står ikke noe om det under forbedringer med den BIOSen men kan det hjelpe allikevel`?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Joda, det blir som å klokke skjermkortet - stiller du opp fsb via clockgen f.eks. så er det bare å kjøre på. Men det er greiest å klokke bra bios. Endret 27. desember 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 jeg kunne tenkt meg noe av det samme bare at jeg trenger noe som kun stiller fsb så jeg slepper restart når jeg fin instiller. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg bruker Easy Tune 5 (fulgte med gigabyte hovedkort) Skal jeg klokke med den så må jeg restarte. Men kansje det er anderledes med andre progammer. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) min pc fryser når jeg klokker med clogen... folgte med dfi lanparty expert noen som har noen tips til hva det kan være? Fryser på alt fra 1mhz til uendelig Endret 27. desember 2006 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Feil type? Evt. bruker du feil pll? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Jeg bruker Easy Tune 5 (fulgte med gigabyte hovedkort) Skal jeg klokke med den så må jeg restarte. Men kansje det er anderledes med andre progammer. 7589800[/snapback] Litt merkelig at du ikke har funnet denne "hjemmesiden". Her finner du "SetFSB-versjoner" for en rekke hk bl.a. for GA-965P-DS4, dvs denne Har brukt den på mitt DS4 for å finne de "siste mhz", når hk'et ikke vil boote over en gitt FSB. Generelt: Clockgen dekker svært mange PLL'er (som styrer klokken på hk). SetFSB finnes i flere utgaver, en for hver PLL(type PLL). Hvilken PLL som sitter på ditt hk kan du se like i nærheten av sokkel, dersom ditt hk ikke er listet opp under "supported mainboard". Endret 27. desember 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Den setFSB greia finnes ikke som støtter mitt HK, dessverre Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 har funnet programmet jeg tenkte på... SysTool heter det.. skal se om jeg får det til med en gang jeg kommer hjem igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå