Thyrfing Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hei, jeg skaffet meg en Linksys WRT54GS tråløs router rett før jula, og nå har jeg bare fått store problemer, plutselig så detter jeg ut fra internett kabel og tråløst i 2 sec også kommer jeg inn igjen. Vis jeg sitter å spiller så ligger jeg på en ping på 48 som er standar i cod2, lagometeret ser helt fint ut, så hopper pingen fra 48 til 62 osv, så lagometeret ser ut som en surfebølge, da må jeg resette routern. Jeg kan heller ikke bruke QoS. Noen som kan hjelpe meg? edit: Jeg har Orginal linksys firmware v1.50.9 og version 6 Endret 26. desember 2006 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kanskje du bør prøve alternativ firmware! Jeg regner med at du hart lastet ned den nyeste fra Linksys. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 ja, jeg har lastet ned nyeste firmwaren fra linksys siden. alternativ firmware? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Den mest kjente finner du HER. Jeg vet ikke selv alle som fungerer med din versjon, men det står med firmware-versjonen på dd-wrt'siden. Ta et søk her på forumet etter din ruter, så får du mange treff. Selv har jeg en WRT54G med alternativ firmware, og du finner mange gode tips her på forumet. Endret 26. desember 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 takk, men vis jeg finner en alternativ firmware er det noe jeg bør gjøre før jeg legger den inn, eller noe jeg kan gjøre feil så jeg ødelegger hele routern? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Med all firmware følger det med en "Readme"-fil, den bør leses. Det eneste som er mulig å gjøre feil med Linksys sine rutere er å ikke bruke kabel til firmware-oppgradering. For alle Linksys sine rutere må oppgraderes MED kabel. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Les dokumentasjonen nøye før du gjør noe som helst.. Eller ha en Firmware guru venn i nærheten. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 det hadde jeg gjort uansett, men en ting til, jeg søkte på forumet til linksys og der kom det frem med folk som hadde samme problem som meg å bruke Linksys easylink advisor jeg har nå testet dette, ellers håper jeg at linksys kommer ut med en firmware snart, for eneste alternative firmwaren jeg kan bruke er dwt-micro. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Du har den nye versjonen av WRT54GS med VXworks OS. Har du mulighet så send den tilbake og bytt til WRT54GL som er en bedre router. WRT54G og WRT54GS har to forskjellige varianter hvor de nyeste ikke holder mål hvis man skal laste ned med bittorrent eller spille tunge spill. Endret 27. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Har en slik jeg og. men har aldrig hatt noe problem annet enn at det er dårlig rekkevidde på trådløst. men du kan reinstalere routern. eller du kan ta ut strømmen til den i 7 dager (en uke). da er den reset. alstå tom, slik den var da du fikk den. ingen ting på den. enkleste er å reinstalere den med plata som fulgte med. pass på at naboer og slikt ikke bruker trådløsen din da Edit: finn også nyeste firmware til den. mvh m0zzdart Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har ikke hatt noen problemer siden igår, men hvorfor lager linksys en version 6, vis den ikke holder mål og rett og slett suger?, når dem andre de har er bra og stabile?. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er vel et forsøk på å tjene en ekstra krone... Litt synd når de til og med klistrer på en Cisco logo. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 hm.. Var ikke klar over at v. 6 hadde kommet ut. Har akurat fornyet abbonementet mitt hos sveasoft, så er forøvrig ikke så bekymret for VXWorx. GL'en er bra, men jeg mener at finner man en GS v. 1.0 eller 1.1 og flasher den med openWRT, sveasoft eller DD-WRT (har ikke prøvd dd-wrt selv), så har man en meget god løsning. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Noen som vet hvor man skrur opp frekvensen på routern? for å få bere signal.. Endret 31. desember 2006 av m0zzdart Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 ringte linksys supporten og han fyren sa at det skulle fixse seg ved en firmware oppdatering fra den amerikanske linksys siden gjorde dette og feilen er fortsatt her:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå