Gå til innhold

NV-GS500 Lys og mic.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vekker til live denne igjen, jeg.

Jeg har samme kamera, og oppdaget det samme som trådstarter nok har gjort.

Selv om jeg styrer kameraet på manuell innstilling så blir opptaket litt kornete og mørkt.

Kameraet har fått pluss i margen i tester under filming i mørket, så det er mulig det ikke er mer å hente, og at det presterer bra i forhold til andre kamera.

- Men det har jeg jo ikke peiling på, siden dette er mitt første.

"Vw-lcd10e videolampe fra Panasonic har en rekkevidde på 1,5 m for nærme filming og 0,8 m ved stort format."

1,5 meter er vel nok til filming innendørs, eller finnes det mer påkostede lamper som presterer bedre? (eller billigere som presterer bedre, for den saks skyld:-)

Er videolys laget primært til filming i stupmørket, eller vil det hjelpe meg innendørs også, nå i vinterhalvåret?

Jeg er litt usikker på om opptakene blir finere med lys, eller om jeg skal akseptere kameraet som det er...

Og så var det mikk...

Jeg har sett på Røde sin, men den ser jo så j.. stor ut. Den har fått skryt ser jeg, men jeg ser for meg at den blir litt upraktisk for meg, når mye av filmingen er u-planlagt og som oftest er av Martin, 8 mnd.

Noen tips til en som er mindre, med bortimot samme frekvens?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Og så var det mikk...

Jeg har sett på Røde sin, men den ser jo så j.. stor ut. Den har fått skryt ser jeg, men jeg ser for meg at den blir litt upraktisk for meg, når mye av filmingen er u-planlagt og som oftest er av Martin, 8 mnd.

Noen tips til en som er mindre, med bortimot samme frekvens?

7626838[/snapback]

Nå må du gi deg. Det er ikke verre enn å sette mikken oppå og koble den til (og skru den på da), alt det tar under 20 sekunder. Du kan kanskje se på en Panasonic mikrofon som går rett i blitzskoen, men ikke regn med like god lyd.

Lenke til kommentar

Gi meg må jeg så slettes ikke.....:-)

Jeg stiller spørsmålstegn om den er praktisk for meg, og mitt bruk, og det må jeg vel få lov til?

Til info er jeg nærmest blank på videokamera..

Passer den ikke rett i blitzskoen?

I følge denne siden gjør den det. - Jeg vet ikke.

Jeg har ikke sett noen skikkelige bilder av mikken påmontert et kamera, men på på bildet der linken ligger synes jeg den ser stor ut, men det bildet lyver kanskje litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Jo det går rett i blitzskoen, men forskjellen på VM og en Panasonic mik er at med Panasonic miken trenger du ikke å plugge noe inn i mik inngangen.

Har ingen bilde av kamera og mik montert på, hadde et men finner det ikke. Vet at noen andre har det, noen som har brukt det før her... Men den er vel sånn ca så stor som bildet sier.

Lenke til kommentar

Passer den ikke rett i blitzskoen?

I følge denne siden gjør den det. - Jeg vet ikke.

Jeg har ikke sett noen skikkelige bilder av mikken påmontert et kamera, men på på bildet der linken ligger synes jeg den ser stor ut, men det bildet lyver kanskje litt.

7635416[/snapback]

Den passer rett i blitzskoen, ja. Den kan se litt voldsom ut sammen med kameraet ja, men det venner du deg til.

post-108536-1167848837_thumb.jpg

Det som tar mye plass er opphenget, men dette er gull verdt da det demper den dype romlingen som blir når du støter bort i noe, flytter kamerat på stativet ol. Kan evt. kjøpe en separat lydopptaker og senere dubbe, men det er upraktisk om du filmer mange småklipp. RØDE NTG2 har ikke dette opphenget men koster nesten det firedobbelte. Sennheiser er et populært merke, men sikkert mye dyrere de også. Er nok RØDE Videomic som gir mest for pengene. Du kan se flere bilder av RØDE Videomic sammen med kamera her.

Lenke til kommentar

Takker for oppklarende svar, og ikke minst bilder av mikken påmontert kamera.

- Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Det er flere ting som vurderes. Prioriteringen tror jeg blir som følger:

1 Lys. Har dere tips/meninger om dette? Vw-lcd10e er en mulighet.

2 Stativ/monopod. Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for monopod.

3 Mikk. HER er en litt mindre enn Røde sin. Frekvensen er dog ikke like bra.

Lenke til kommentar

3 Mikk. HER er en litt mindre enn Røde sin. Frekvensen er dog ikke like bra.

7643291[/snapback]

Du får nok en heving av kvaliteten med denne mic-en, ja. Mener de billigste normal-bias lydkassettbåndene klarte opp til 16000 Hz, så det blir nok noe slik du kan forvente deg. Den innebygde klarer kanskje opp til 10000 Hz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...