bluesy Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Dette skjedde: hadde cd i cd rom stasjonen da plutselig det ble svart skjerm og pc'en reboota.Etter at jeg logget inn igjen i ME, så er plutselig cd rom stasjonen borte vekk !!!!. Alle kabler funker og jeg har satt i en annen disk med annet operativsys.(Linux Mandrake 8.2) som ikke har noen problemer med å finne cd rom stasjonen...Noen glupe hoder som har noen tips.Får heller ikke installere Me på nytt da Windows ikke finner cd rom stasjonen. Så hva *^%6 gjør jeg nå da ? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 hmmmm... dette var vanskelig... har du prøvd å søke på brenneren? kontrollpanel - legg til ny maskinvare. Ellers så kan du kanskje prøve å bytte kabler til CD'ROMEN inn pc'en. Jeg vet ikke så mye men en ting vet jeg.... Windows ME suger!!! Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvorfor "suger" millenium da? Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 ? Du har Linux nå og vill tilbake til ME, men bruker L forde Me ikke finner cd-Romen? Uansett prøv å legg drv på en hd og bruk start_settings_controlpanel_ad new hardware Next_next_cdrom_have a disk a: ( eller hvis du ikke hadde plass til drv på en hd den katalog du har unzipa til feks c:cdromm ) Drv filen/e er nok noe alla MSCdrom.inf osv.....Du kan også downe de nyeste drv fra internett. Også prøv: start_settings_controlpanel_system_cdrom(hvis til stede)_<Cd rom navn>_propetis Og 1. Cdrom_Detect Hardware 2. <Cdrom navn>_Detect Hardware(eller)_drivers_update drivers_.... have a disk osv. Hvis du er litt "Dos man" så hvet du vell om autoexec.bat o.l hvor man FØR Me bare kunne legge til noe alla Set c:windowssystemmscdrom.inf eller noe lenge siden :smile: Det funker da altså ikke i ME lenger. Forde Me bare bruker standar install infoen fra a*.bat og ser bort ifra nye tillegg. Bruk: Start_run_msconfig hvis du vill prøve deg runt "bat vise" i Me. Håper dette hjalp noe da det bare er tatt rett fra "toppen" :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: corcky skrev (2002-11-23 22:14):Hvorfor "suger" millenium da? ME er nokk kåret til et av M§ største flopp. Opperativsystemet er ustabilt, det har så og si ingen sikkerehet. Derfor har selv Microsoft selv bestemt seg for å la folk bruke kommende version av Office for Win98 og ME. Anngående problemet så kan du se på dette bildet: http://home.no.net/enaasen/Pics/jegfinneri...omenhetenem.jpg Det kan kanskje hjelpe deg selv om at bilde er tatt i Xp. Problemet kan være det samme, at du har gjort endringer på for eksempel CloneCd og at driverene til CloneCd (eller andre programmer) ødelegger driverene. B|Real Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå