Aak1 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hvilket musikk format er det minste? Jeg vil få plass til mest mulig musikk på min mp3-spiller, er WMA det minste formatet? Og hvordan endrer jeg musikk-format på en sang? Så den ikke tar så mye plass.. Takk.. Og håper dere har hatt en fin jul Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er ikke så mye å vinne på å gå til wma. Ville heller bare beholdt mp3 jeg. Ta eventuelt ned bittraten hvis du ikke er kresen på kvaliteten. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Ok, men hvordan endre format? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Anbefaler at du ikke endrer fra mp3 til wma, siden begge formatene er lossy. Men wav til mp3 el wma er greiere. Uansett ogg skal være jevngod med wma og den er open source format. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Mange av sangene mine er Windows Media-lydfil og MPEG Layer 3-lyd, som er optil 7mb, og for en sang som varer i ca 5min er det mye.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Er de i wma eller må3 format allerede så anbefaler jeg deg ikke å endre filene. Gjør dem heller til wma fra cd'ene du brukte fra begynnelsen. Først da vil du få best utnyttelse av wma/mp3 formatet. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Er de i wma eller må3 format allerede så anbefaler jeg deg ikke å endre filene. Gjør dem heller til wma fra cd'ene du brukte fra begynnelsen. Først da vil du få best utnyttelse av wma/mp3 formatet. 7582637[/snapback] Som jeg sa er nesten alle sangene mine Windows Media-lydfil eller MPEG Layer 3-lyd. Den eneste måten å gjøre dem til mp3 er å rippe en CD? Jeg har ikke CD'en til alle sangene jeg har... Finnes det ikke et program du kan konvertere sanger til mp3? Uten å bruke en CD. Endret 27. desember 2006 av Aak1 Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Finnes det et program du kan konvertere sanger på PC'n til mp3?? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Bruker winamp til slikt med nullsoft mp3 output plugin tillegget. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ok, jeg fant plug-inen, den funker bra, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå