AudiA4 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hei, Idag så jeg at det var litt lite kjølevann i bilen, så jeg åpnet lokket og helte inn frostvæske, men da så jeg at det var hvit/lyse gult aktig grums under lokket og litt inne i beholderen helt øverst... Hva kan det være? Så har jeg merket siden vinteren kom at bilen drar litt dårligere, men ellers når det er varmere vær så drar den bra nok?... Er det grunnet lufta er kald eller? (Audi A4, 98mod, 1,9 TDI) Endret 26. desember 2006 av AudiA4 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det kan være at topppakningen er dårlig slik at det lekker litt olje og eksos inn til kjølevannet. bruker bilen mye kjølevann? Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Det kan være at topppakningen er dårlig slik at det lekker litt olje og eksos inn til kjølevannet. bruker bilen mye kjølevann? 7582998[/snapback] Har brukt mye, men etter en flens ble skiftet har den ikke brukt så mye. Bare igår det var litt for lite at jeg fylte på mer. Men hvis den j**** toppakninga er dårlig da, det blir jo en skikkelig dyr affære da? =| Og kan det være noe spesiell grunn for det? (At toppakninga blir dårlig?) Endret 27. desember 2006 av AudiA4 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei Er ikke sikkert at det er den, men et symtom på det er jo at den bruker vann, blir gul veske under radiator lokket siden olje blir blandet med vannet og bilen går dårlig. Men du kan jo ta en kompresjons test på bilen, hvis det er mye dårligere kompresjon enn vanlig eller at det er veldig forskjellig kompresjon i hver sylinder tyder det på at noe er galt. Bytte av toppakning er dyrt, blir fort en del tusen. så hvis det er en veldig liten lekkasje går det ann og prøve tette med sånn radiator sement, det fås kjøpt på biltema, bensin stasjoner osv. gjorde det på gammel bilen min når toppakningen var dårlig på den og fungerte veldig bra. For å ta en komp test kjøper du bare et sånn komptester på biltema til ca 60kr og så tar du av tennplugg kablen fra alle tennpluggene og skrur ut en og en tennplug og skrur komp testen nedi og så lar du bilen gå på starteren i 3-5 sek og får en til å lese av hva du får på komp testeren. hva du skal ha i kompersjon på den bilen vet jeg ikke, men det kan du finne ut hos audi gratis. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 På den motoren skal du ha 19.5 : 1 i kompresjon... Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Skal vente litt og se om det blir mindre vann, eller at det blir mer grums, så tenker jeg at jeg skal oppsøke et verksted, har ikke tid, eller nok kunnskap til å drive med motoren =P Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Enig med Dennis87....har hatt samme problem. Bilen gikk dårlig og lokket for påfyllling av kjølevæske var fullt av hvitgult grums. Har kanskje peilepinnen også noe grums på seg? I mitt tilfelle var det blitt grader på toppen slik at pakninga ikke tettet skikkelig. Hvis det bare er pakninga som er gåen er det ikke veldig dyrt.... hagobart Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 sjekk om det er vann i olja. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Etter jeg fylte opp sist gang, og tørket vekk grumset fra lokket, så sjekket jeg idag etter 2-3 uker nå, og nå er det like mye kjølevæske og ikke noe grums..... Rart Endret 21. januar 2007 av AudiA4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå