Simen93 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Har et PC-problem . til jul fikk jeg nye deler; Skjermkort / Grafikkort : ATI Radeon X 1950 Pro Motherboard / Hovedkort: Asus P5B Prosessor: intel Core 2 duo RAM: 2 x 512 Problemet mitt er: I går satte jeg inn de nye delene og formaterte maskina i samme slengen. Så installerte jeg WoW, og begynte å spille med en gang : p Det funka fett overalt . AV / WSG / AB / SW / IF / Gryphon Jeg nøt kvelden, og la meg ved tolv-tiden , for så å stå opp igjen halv åtte i dag tidlig. Jeg våkna glad og fornøyd og gledet meg til å spille med den nye maskina. Så jeg trykka på knappen og etter ett sekund hørte jeg: Pip-pip pip pip-pip mange ganger på rad. HØYE pip. PCn nektet å starte. Jeg dro ut kontakta, prøvde igjen. Akkurat det samme gjentok seg gang på gang. Pappa undersøkte pakkene delene kom i, og fant ut at det kanskje var no feil med skjermkortet for det trengte 450 Watts strømforsyning mens jeg hadde 300 eller no. Så satt vi oss inn i bilen og dro til en kompis av pappa og fikk låne en på 500 W . Det hjalp ikke en dritt. Vi har gjort alt vi kan for å prøve å fikse det, men har ikke funnet no løsning. Er det noen her som veit / tror hva som er feil ? Legger også til at jeg har prøvd å sette sammen alle delene på nytt, starta med bare strømforsyning , RAM, Hovedkort og Skjermkort. Så prøvde vi med bare RAM, Hovedkort og Strøm . Samme pipinga. Orker ikke å rmse opp alt vi har prøvd, for vi har prøvd sånn ca alt ! Kan hovedkortet være defekt ? Det merkelige er at den funka HELT fint i går Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 På Asus hovedkort har pipa en spesiell rytme i seg, f.eks. lang-lang-kort, kort-lang-kort. Hvis du sjekker rytmen opp mot det som står i manualen så finner du ut hva som er problemet Lenke til kommentar
Simen93 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 På Asus hovedkort har pipa en spesiell rytme i seg, f.eks. lang-lang-kort, kort-lang-kort. Hvis du sjekker rytmen opp mot det som står i manualen så finner du ut hva som er problemet 7581851[/snapback] det er sånn her: piip pip-pip piip pip-pip ut i det uendelige . Vi sjekka manualen og det var ingen pip som var likt det vi hører Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 1long, 2 short - Video adapter error - Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly. http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Lenke til kommentar
Simen93 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Ja .. er nok noe feil med Skjermkortet da .. ? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja, prøv å ta det ut, koble ut strømmen til det og ta det pånytt igjen. Du husket vel å koble til dem to 6-pins ledningne til det? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg ville også prøvd et annet skjermkort. De kan enten bruke et eldgammelt PCI skjermkort eller låne et annet PCI-ekspress kort. Endret 28. desember 2006 av hn66 Lenke til kommentar
Simen93 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Ja . Har gjort det. Starta med strøm og uten strøm . Med grafikkort, og uten. Uansett så kommer det den samma faens pipinga -.- Også er det bare èn 6pins ledning : ) Lenke til kommentar
Simen93 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg ville også prøvd et anne skjermkort. De kan enten bruke et eldgammelt PCI skjermkort eller låne et annet PCI-ekspress kort. 7582032[/snapback] Skal sjekke i garasjen om det no gammelt der : p for Mitt gamle er AGP ,, Lenke til kommentar
tvamp Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Etter å ha prøvd et annet skjermkort, "vanlig PCI", uten å registrere noen forandring da heller vet vi ikke om noe annet det er vits i å prøve. Uansett hva vi har satt inn, flyttet på, eller tatt bort er pipelydene akkurat de samme. Sånn sett mistenker jeg hovedkortet, men det får Komplett titte på. Hovedkort og skjermkort går nå i retur dit. Får bare håpe det ikke tar for lang tid... Hilsen "fattern" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå