isrihel Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Har fått svar på mitt spørsmål Endret 28. desember 2006 av isrihel Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er vel funksjonen for å vise overeksponerte deler av bildet? Lenke til kommentar
isrihel Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Det kan kanskje stemme fordi det er kun på de lyse delene av bildet dette sorte feltet forekommer. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Spør du meg burde produsentene plombere speilrefleksene med brukerhåndboka! Wildbill peker sannsynligvis på problemet ditt. Juster eksponeringen! (om ikke utblåste høylys er din greie da selvsagt) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Spør du meg burde produsentene plombere speilrefleksene med brukerhåndboka! :!: En av de bedre forslagene jeg har sett her på forumet. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Eller at en må ta en "teoriprøve" på brukerhåndboka før en får utlevert kamera. Det begynner å bli litt irriterende når nesten halvparten av alle spørsmål om kamera kunne vært løst ved å lese litt i brukermanualen. Det er derfor den blir laget. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er vel dette som karakteriserer nordmenn flest? Prøve og feile først, så lese bruksanvisningen etterpå hvis den ikke allerede er kastet. On-topic. På side 124 i den engelse manualen står det, som allerede sagt: Highlight Alert When the shooting information is displayed, the overexposed highlight areas will blink. To obtain more image detail in the overexposed areas, set the exposure compensation to a negative amount and shoot again. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Synes det er greit at noen spør om ting som er opplagte for oss andre. Ja, man burde lese bruksanvisningen, men man får ikke med seg alt, og hvis det skjer noe man ikke skjønner, kan det være vanskelig å vite hvor i bruksanvisningen man skal lese. Ikke alle har klisterhjerne heller (jeg har teflonhjerne). Men irishel, du burde skrive en litt mer nøyaktig feilbeskrivelse. Ellers blir det til at vi må gjette oss til hva som er problemet og det er bare irriterende. "Feil med skjerm på Canon 400D når jeg jeg ser på enkelte av mine bilder tatt med min Canon 400 D" er noe av det minst informative jeg har lest av tråder de siste dagene. Skriv et litt mer beskrivende innlegg, så får du bedre og raskere svar Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Afseth, det sto noe mer i feilbeskrivelsen hans enn det. Han har bare redigert den etterpå. Dessuten fikk han svar etter ett minutt Jeg er enig med deg i at det må være lov til å spørre her på forumet om man tror det er noe galt med det kjære nye dyre kameraet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå