haakka Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Som topic sier, så har jeg kjøpt meg en pioneer DVD opptaker. Problemet er at jeg har to sat. mottagere. en fra viasat, og en fra canal digital. Hvordan skal det koples opp? Skal jeg kople parabol inn på en av mottagerene, og vidre til den andre, og så kople VCR fra mottager nr.1 til TV på mottager nr.2, og så kople VCR til DVD-opptageren, og så vidre til tv`en? Og hvordan skal jeg gjøre det med G-link kabelene? MVH Haakka Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 du skal helst ha opptakker koblet direkte til sendekilde, da slipper du ha TV på hvis du vil ta opp noe mens du er ikke hjemme. så lenge du har to sendekilder, burde opptakker vare koblet til begge..... det er også mange SCART splittere som kan hjelpe med koblinger hvis du mangler SCART in/ut -ganger..... det er kanskje best hvis du gir mer info hvilken in/ut - ganger har du på alle enheter..... TV, opptakker, VIASAT mottakker, CANAL DIGITAL mottaker og hvilken kabler du har til rådighet..... Lenke til kommentar
haakka Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 på mottagerene har jeg 2 scart tilkoplinger. en til tv, og en til VCR. Jeg har alt jeg skal trenge av kabler bortsett fra splitter. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 på mottagerene har jeg 2 scart tilkoplinger. en til tv, og en til VCR. Jeg har alt jeg skal trenge av kabler bortsett fra splitter. 7584152[/snapback] og hvor mange in/ut -ganger på TV og opptakker ?..... scart, RCA o.l. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 tv-en har 3 scart innganger, og en RCA. DVD-opptageren har 2 x scart (1 ut og 1 inn), og en RCA Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 tv-en har 3 scart innganger, og en RCA. DVD-opptageren har 2 x scart (1 ut og 1 inn), og en RCA 7585861[/snapback] Koble den ene dekoderen til scart-inngangen på DVD, og den andre til RCA-inngangen med en slik kabel. Så kobler du scart-utgangen på DVD til inngang på enten TV eller surround-forsterker. G-link har jeg overhodet ikke peiling på, dessverre. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 for å åpne mest mulig fleksibilitet og uavhengighet, anbefaler dette: sende til TV: mottager 1 ut -> TV in ( scart -> scart ) mottager 2 ut -> TV in ( scart -> scart ) opptakker ut -> TV in ( scart -> scart ) sende til opptakker: mottager 1 VCR -> scart velger input 1 mottager 2 VCR -> scart velger input 2 scart velger output -> opptakker in scart velger kan du kjøpe eksempelvis på biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=86386 hvis opptakker hadde 2x scart in, da trenger du ikke bruke scart velger. ved å bruke scart velger, kan du ta opp VIASAT og se CANAL DIGITAL eller omvendt. når det gjelder lyden, burde alle enheter kobles separat for å få fleksibilitet. men i utgangspunktet holder med: opptakker -> forsterker (RCA -> RCA) TV -> forsterker (RCA -> RCA ) det er nok å bruke audio L/R hvis du ikke har nok med RCA innganger. og til slutt, hvis jeg ikke tar feil så G-link kan ikke brukes med satelitt mottager, bare med kabel boks mottager..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå