Oslo_Energi Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg har satt opp XP pro på to maskiner, og den finner ikke usb-porten på noen av dem. Er litt kritisk, for nettverkskortet skal koples til usb på den ene. Den sier at drivere ikke er installert. Hvilke drivere? Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 21:24, skrev Oslo_Energi:Jeg har satt opp XP pro på to maskiner, og den finner ikke usb-porten på noen av dem.Er litt kritisk, for nettverkskortet skal koples til usb på den ene. Den sier at drivere ikke er installert. Hvilke drivere? Installer sp 1. Lenke til kommentar
Oslo_Energi Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Sorry.. glemte å nevne at det er det jeg har gjort. Fra scratch. Windows XP professional med sp1. Lenke til kommentar
nortap Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Får du feilmelding i device manager under "Universal serial Bus controllers"? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Dette hørtes noe snålt ut... Hva slags maskin/hovedkort er d snakk om? Prøv å rote gjennom BIOS Setupen etter mulige enable/disable USB eller no sånn. Lenke til kommentar
Oslo_Energi Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Mitt hovedkort: MSI KT4V Alt ser greit ut i device manager. USB 2.0-porten lyser, men kopler jeg til musa er den helt død. Det er den også i den vanlige USB-porten, men den gir et lite livstegn i form av et lite blink når jeg booter. Er ikke så farlig med min USB, egentlig, for det eneste jeg bruker den til er musa, men den kan jeg like gjerne bruke PS/2-porten til. Problemet er den andre maskinen, en bærbar toshiba sattelite. Der fant ikke XP driverne til usb-porten, og ville på nettet for å finne drivere. Men det er litt vanskelig når nettverkskortet er eksternt og koplet til nettop usb-porten. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 21:24, skrev Oslo_Energi:Jeg har satt opp XP pro på to maskiner, og den finner ikke usb-porten på noen av dem.Er litt kritisk, for nettverkskortet skal koples til usb på den ene. Den sier at drivere ikke er installert. Hvilke drivere? Hmm, hvorfor spør du om dette i "internett og nettverk"? Lenke til kommentar
blacki9 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Har samme kort, no problemo! Har XP med sp1. HAr du instalert usb drivere fra cd'en som kom med HK? Ellers så kan du sjekke om kablene til usb-braketen er koblet riktigt.. Sjekke bios om instilinger er rette på usb devices. Om du kjører defalt så må du muligens forandere litt. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå