Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB virker ikke i XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-22 21:24, skrev Oslo_Energi:

Jeg har satt opp XP pro på to maskiner, og den finner ikke usb-porten på noen av dem.

Er litt kritisk, for nettverkskortet skal koples til usb på den ene. Den sier at drivere ikke er installert. Hvilke drivere?

Installer sp 1.

Lenke til kommentar

Mitt hovedkort: MSI KT4V

Alt ser greit ut i device manager. USB 2.0-porten lyser, men kopler jeg til musa er den helt død. Det er den også i den vanlige USB-porten, men den gir et lite livstegn i form av et lite blink når jeg booter.

Er ikke så farlig med min USB, egentlig, for det eneste jeg bruker den til er musa, men den kan jeg like gjerne bruke PS/2-porten til.

Problemet er den andre maskinen, en bærbar toshiba sattelite. Der fant ikke XP driverne til usb-porten, og ville på nettet for å finne drivere. Men det er litt vanskelig når nettverkskortet er eksternt og koplet til nettop usb-porten.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 21:24, skrev Oslo_Energi:

Jeg har satt opp XP pro på to maskiner, og den finner ikke usb-porten på noen av dem.

Er litt kritisk, for nettverkskortet skal koples til usb på den ene. Den sier at drivere ikke er installert. Hvilke drivere?

Hmm, hvorfor spør du om dette i "internett og nettverk"?

Lenke til kommentar

Har samme kort, no problemo! Har XP med sp1.

HAr du instalert usb drivere fra cd'en som kom med HK?

Ellers så kan du sjekke om kablene til usb-braketen er koblet riktigt.. Sjekke bios om instilinger er rette på usb devices. Om du kjører defalt så må du muligens forandere litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...