Azzido Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg prøvde meg på noe nytt i kveld og er igrunn bare ett tips på hvordan instillinger jeg skal bruke for å gjøre noe sånt som dette bedre... hadde lukkertid på ca 20minutter og iso på 400. kom med alt av tips, dette skal jeg få til klar natt er selvfølgelig ett must for ett sånt bilde. Edit: Prøvd meg litt mere, nå med iso på 200 og lukker på ca 20min igjen. Endret 26. desember 2006 av Azzido Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Faen om jeg gidder å sitte å vente i 20 min på at et bilde skal tas og så finne ut at det er overeksponert :!: Marius Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Faen om jeg gidder å sitte å vente i 20 min på at et bilde skal tas og så finne ut at det er overeksponert :!: Marius 7582490[/snapback] noen har mere fritids problemer enn andre vettu neida.. brukt stativ og fjærnkontroll som jeg "låste" i taknings stilling... så har da kosa meg med dama osv imens jeg Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Dette blei nok beste versjon i kveld. Får prøve meg litt mere utover i uka som kommer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja du som har dame kan vel det Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja, det siste bildet der var utrolig stilig. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg likte bedre nr 2. Det ble litt mer naturlig. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvorfor blir det ikke totalt over eksponert når detr er 20 min eksponering? Hva er de andre verdiene? Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er vel bare å sette på laveste ISO og minste blenderåpning? Kule bilder, vil ta slike selv, men gidder ikke å kjøpe fjernkontroll med det første. liker å ta på kameraet Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Det er vel bare å sette på laveste ISO og minste blenderåpning? Kule bilder, vil ta slike selv, men gidder ikke å kjøpe fjernkontroll med det første. liker å ta på kameraet 7599776[/snapback] prøvde meg på litt forskjellig... første jeg gjorde var å skru av stablisatoren på linsa. så brukte jeg ISO100 og ISO200 lit omhverandre. Blendern lå på mellom 14 og 22 som regel... Venter på finvær så jeg kan fortsette å eksperimentere nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Det siste bildet der ble veldig tøft....Lukker på 20min ja.. Kamera bruker nok litt på å gjøre seg ferdig etterpå da... Endret 8. januar 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det siste bildet der ble veldig tøft....Lukker på 20min ja.. Kamera bruker nok litt på å gjøre seg ferdig etterpå da...7609143[/snapback] Ikke nødvendigvis... Hvis du bruke en automatisk støyreduksjon, kan det ta opp til 20 minutter ekstra, ja. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Og hvis du IKKE bruker den støyfjerningen trenger du nok betydelig mer enn 20 minutter på å klone bort hete pixler. Det første bildet er ikke så dumt, bortsett fra alle "stjernene". Regnet det på objektivet? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan får du til dette? Jeg klarer ikke å sette mer enn 30 sekunders lukkertid på kameraet mitt. Pluss at jeg lurer litt på hvordan man unngår overeksponering ved slike langlukkertidsbilder. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan får du til dette? Jeg klarer ikke å sette mer enn 30 sekunders lukkertid på kameraet mitt. Pluss at jeg lurer litt på hvordan man unngår overeksponering ved slike langlukkertidsbilder. 7623663[/snapback] Du nevner ikke hvilker kamera du har eller objektiver, men på mitt Canon 30D så må jeg sette det i M for manuell og deretter skur ett hakk mer enn 30 sek. Da får jeg Bulb funksjon som gjør at man kan holde releaseknappen nede. Da tas bilde så lenge release knappen holdes nede. Men anbefalt å bruke stativ + fjernutløser som har bulb funksjon(kan da trykke ned og låse knappen nede). Ellers bruk lav ISO verdi (ISO 100 f.eks), høy blendertall og kjør i RAW format som gir fler muligheter til å redigere bildet etterpå. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Fine bilder, men jeg hadde aldri giddet å sitte i 20 min. Likte det andre bildet best. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan får du til dette? Jeg klarer ikke å sette mer enn 30 sekunders lukkertid på kameraet mitt. Pluss at jeg lurer litt på hvordan man unngår overeksponering ved slike langlukkertidsbilder. 7623663[/snapback] Du nevner ikke hvilker kamera du har eller objektiver, men på mitt Canon 30D så må jeg sette det i M for manuell og deretter skur ett hakk mer enn 30 sek. Da får jeg Bulb funksjon som gjør at man kan holde releaseknappen nede. Da tas bilde så lenge release knappen holdes nede. Men anbefalt å bruke stativ + fjernutløser som har bulb funksjon(kan da trykke ned og låse knappen nede). Ellers bruk lav ISO verdi (ISO 100 f.eks), høy blendertall og kjør i RAW format som gir fler muligheter til å redigere bildet etterpå. 7623955[/snapback] Roger that. Har et Pentax *istDL med et 18-55 og et 55-200 på nå (kjøper et K10D om noen uker). Får vel bare kjøpe meg fjernutløser og et stativ, så er jeg igang. Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Og hvis du IKKE bruker den støyfjerningen trenger du nok betydelig mer enn 20 minutter på å klone bort hete pixler. Det første bildet er ikke så dumt, bortsett fra alle "stjernene". Regnet det på objektivet? 7623192[/snapback] "stjernene" er faktisk is som begynner å legge seg på linsa... var noe kjølig den kvelden. Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan får du til dette? Jeg klarer ikke å sette mer enn 30 sekunders lukkertid på kameraet mitt. Pluss at jeg lurer litt på hvordan man unngår overeksponering ved slike langlukkertidsbilder. 7623663[/snapback] Du nevner ikke hvilker kamera du har eller objektiver, men på mitt Canon 30D så må jeg sette det i M for manuell og deretter skur ett hakk mer enn 30 sek. Da får jeg Bulb funksjon som gjør at man kan holde releaseknappen nede. Da tas bilde så lenge release knappen holdes nede. Men anbefalt å bruke stativ + fjernutløser som har bulb funksjon(kan da trykke ned og låse knappen nede). Ellers bruk lav ISO verdi (ISO 100 f.eks), høy blendertall og kjør i RAW format som gir fler muligheter til å redigere bildet etterpå. 7623955[/snapback] Jeg har ett EOS350D som jeg brukte bulb funksjonen på i kombinasjon med fjærnkontroll hvor jeg kan låse utløser knappen og et stødig stativ... fant ut at blender mellom 14-22 var det som fungerte best... men så nære 14 som mulig på de jeg blei mest fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå