Rinox Skrevet 26. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hei! Nå trenger jeg et phpBB-forum som jeg enkelt kan koble til Joomla og Joomlas brukersystem.... Slik at hvis man er registrert på siden er man også registrert i forumet og omvendt... Jeg har lastet ned dette: http://extensions.joomla.org/component/opt...,744/Itemid,35/ Jeg skjønner ikke helt det som menes i starten av forklaringen... Er det noen av dere som kan forklare hva som skal gjøres? Er det bare slik at jeg må installere forumet før jeg legger det til i joomla? Denne delen forstår jeg ikke: This bridge relies on the joomphpbb_bridge table. Create it inside your forum's database by using the provided script joomphpbb.sql. This table allows to bind a joomla user with a phpbb user; i.e even if the user changes it's userame in its Joomla profile or in its Phpbb profile. A Phpbb user is bound with a Joomla user, when a logged Joomla user visit the forum for the first time. Takker så mye for svar Endret 26. desember 2006 av Rinox Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 26. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2006 Yep, jeg tolker det ihvertfall slik at du må ha phpbb2 installert, og så sørge for at denne joomlasqlfilen blir lagt til databasen hvor phpBB2 ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå