Gå til innhold

Billig kompaktkamera med god filmmulighet

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Har innsett at kameraet jeg har nå bør byttes ut snarest, og ser derfor etter et nytt. Noe jeg savner VELDIG på det jeg har er muligheten til å filme med lyd i et format som ikke er så ræva som quicktime. Gjerne mp4, og oppløsninga bør være 640x480. Kvalitten bør være noenlunde og det er viktig at den ikke trenger fjorten lyskastere for å kunne få med seg noe. Det kameraet jeg har er så ekstremt dårlig på å filme i mørket så det er til å grine av. :cry:

Når det gjelder resten, så har jeg noen ønsker der og. Det kameraet jeg har har 8x zoom, og er derfor digert som f. Nå vil jeg ha et kamera jeg enkelt kan ha i lomma. Skjerm på minst 2-2.5", er 1.5" på det jeg har og det er irriterende. Opløsning på minst 5mpix, men det er det jo på de fleste nå. 3x optisk zoom. Manuell insstilingsmodus er et krav. ISO bør gå over 400. Forhåndinstallerte modus/programmer kan godt ikke være der, alt jeg trenger av den slags er auto, manuell og evt nattmodus. :tease: Makroen på kameraet jeg har nå er på 1cm (!), er ikke nødvendig med så bra her med skal heller ikke ha makro som takker for seg på 30 cm avstand. :ohmy:

Er også godt med vidvinkellinse, det kameraet jeg har nå har 36mm som laveste, det blir litt plagsomt i mange situasjoner. Sist men ikke minst: vil helst slippe å kjøpe nytt minnekort, så det bør være SD slot på det her. Prisklasse helst under 2000, og så lavt som mulig.

Håper noen har noen forslag ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vidvinkel og helst under 2000? Er redd det ikke finnes... Billigste jeg kan tenke meg, er Panasonic FX-01 om du får tak i noen "rester" av den. Bør vel ligge på rundt 2500-3000 kroner. Men det har ikke manuelle innstillingsmoduser.

Dessverre er det slik, at man ofte finner ut at det perfekte kameraet ikke er laget enda, og ihvertfall ikke i den prisklassen man ønsker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vidvinkel og helst under 2000? Er redd det ikke finnes... Billigste jeg kan tenke meg, er Panasonic FX-01 om du får tak i noen "rester" av den. Bør vel ligge på rundt 2500-3000 kroner. Men det har ikke manuelle innstillingsmoduser.

Dessverre er det slik, at man ofte finner ut at det perfekte kameraet ikke er laget enda, og ihvertfall ikke i den prisklassen man ønsker :)

7587474[/snapback]

Hehe nei har sett at de fleste er 35 mm, det er ikke viktigste kriteriet. Har sett på HP r827, virker som et OK kamera, og billig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...