Mott Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg vurderer å bytte prosessor og må jeg da innstalere windows på nytt. Skal gå fra Atlhon 64 (754) til Sempron (754)? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du trenger ikke å installere Windows på nytt hvis du kun bytter CPU. Men hvorfor skal du nedgradere maskinen? Sempron er tregere enn A64... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 tja kommer jo litt ann på, kan være en høyere klokka sempron. uansett så er det bare å bytte cpu, helt unødvendig å legge inn xp på nytt for det. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 oysfaerg jeg vet sempron er dårligere Takk for svar Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 tror raskeste sempron er tregere enn tregeste athlon på s754, ihvertfall i de fleste oppgaver... men gutten kan ha andre grunner for å bytte Lenke til kommentar
Mott Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Grunnen er at jeg skal nedgradere PCen min til server eller lignemnde da skal min bror "få" min Athlon så får jeg hannes Sempron Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) You have broken det First Rule of Nerds: #1 Never Downgrade! Kødda.... Endret 30. desember 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Grunnen er at jeg skal nedgradere PCen min til server eller lignemnde da skal min bror "få" min Athlon så får jeg hannes Sempron 7606509[/snapback] Snillt gjort ihvertfall da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 *Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først. Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer). Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 *Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først. Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer). 7624268[/snapback] tungvindt da.. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Skal som regel gå helt fint, men det er ikke alltid at det gjør det. Selv opplevde jeg litt ustabilitet når jeg skiftet CPU. Men det var fra single til dual core og da er vel gjerne forskjellen større. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Skal som regel gå helt fint, men det er ikke alltid at det gjør det. Selv opplevde jeg litt ustabilitet når jeg skiftet CPU. Men det var fra single til dual core og da er vel gjerne forskjellen større. 7634221[/snapback] Hva gjorde du med det da? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 De fleste drivere ble installert på ny og da virket det mye bedre, men ikke helt stabilt. Etter en måned bare formaterte jeg siden det uansett var behov for en seriøs opprydding. Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 bare bytt cpu du du trenger ikke å reistalere windows, jeg bytta cpu på min pc og når jeg starta pc'n kom det opp en liten rute nede i høyre gjørne om at en ny enet er oppdagen, alt funker vell å bra her enno Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Uansett, jeg mener i hvertfall ikke at det er vits i å reinstallere uansett hva slags komponenter du bytter, utenopm HK Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 kan være greit å formatere dersom du bytter fra f.eks nvidia til ati skjermkort. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Uansett, jeg mener i hvertfall ikke at det er vits i å reinstallere uansett hva slags komponenter du bytter, utenopm HK 7637354[/snapback] Du finner det som sagt fort ut. Blir det ustabilt eller lignende, da er det bare å formatere. Ellers så kan du la det være slik det er. Men jeg har hørt at skikkelige nerder formatere ganske ofte, stemmer det? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende. 7640969[/snapback] Nei men du skjønnte greia.. Eller ikke. Men de fleste som er inni dataverden, ligger å ha en kjapp maskin, og derfor formaterer ofte. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 jada skjønnte deg jeg, i alle fall etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå