Gå til innhold

Bytte CPU, ikke reinnstalere windows?

Mott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

*Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først.

Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. :D

Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer).

Lenke til kommentar
*Før* bytte/nedgradering av CPU gjøres bør det sjekkes ut om Bios må oppgraderes først.

Ja..dere leste riktig. Nedgradering av CPU kan kreve oppgradering av Bios. :D

Har hatt hk hvor original bios ikke har støttet senere utgaver av Sempron (S754) slik at jeg måtte ha en A64 installert først og oppgradere med denne før jeg kunne sette inn Sempron'en. (Da jeg hadde flere S754-systemer).

7624268[/snapback]

tungvindt da.. :hmm:

Lenke til kommentar
Uansett, jeg mener i hvertfall ikke at det er vits i å reinstallere uansett hva slags komponenter du bytter, utenopm HK

7637354[/snapback]

Du finner det som sagt fort ut.

Blir det ustabilt eller lignende, da er det bare å formatere. Ellers så kan du la det være slik det er.

Men jeg har hørt at skikkelige nerder formatere ganske ofte, stemmer det?

Lenke til kommentar

du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende.

Lenke til kommentar
du trenger ikke være nerd for å formatere ofte. det går litt etter smak og behag. jeg pleide å formatere ofte da jeg kjørte win2k, men gikk lei til slutt, så nå formaterer jeg 1-2 ganger i året. med mindre det skjer noe uforutsett, som virus eller lignende.

7640969[/snapback]

Nei men du skjønnte greia.. Eller ikke.

Men de fleste som er inni dataverden, ligger å ha en kjapp maskin, og derfor formaterer ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...