Gå til innhold

Ny telefon til cirka 2000 kroner

kremt

Anbefalte innlegg

Hei folkens, vil ønske dere alle en god jul.

For tiden er jeg på utkikk etter en ny mobiltelefon.

Har nå Nokia 3510 :blush:

Jeg tenkte å kjøpe denne fra en nettbutikk og uten abonnement.

Prisklasse: Rundt 2000 kroner som sagt, litt under eller litt over har ikke noe å si.

Ønsker også tips til minnekort og annet nyttig tilbehør.

Er ingen kresen bruker men en del funksjoner er jo alltid moro.

IKKE flipmobil eller skyvemobil, helt vanlig :thumbup:

Håper på svar fra ekspertene her :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! God Jul til deg også.

2000 kroner, mener jeg er en dum pris å kjøpe mobiltelefon til, fordi du får MYE mer telefon for bare 2500,- som Nokia 6280. Men hvis du vil i 2000 klassen, vil jeg anbefale deg Sony Ericsson K610i eller Nokia 5300, det kommer ann på hvilke behov du har! :thumbup: Lykke til med kjøp av mobiltelefon!!

Lenke til kommentar

Etter som du spør etter en mobiltelefon i candybar format, så er vell Nokia 6280 og 5300 uaktuelle, da disse er i skyveformat. :)

Når det gjelder summen du har tenkt og bruke på telefon, så får du mye for 2000 kroner, men det spørst selvsagt hva du skal bruke telefonen til. Så da spør jeg:

Er det viktig hvilket merke mobilen er? Du har vell sikkert hatt den Nokiaen du har nå en stund. Er det ønskelig med en ny Nokia?

Hva kommer du til å bruke telefonen til? Er det hovedsakelig ringing og SMS, eller skal du bruke den som mp3 spiller for eksempel?

Er det noe annet som er viktig? Må den være støt eller vann sikker forresten?

Skal prøve og komme med litt forslag til deg, men det hadde vert fint om du kunne presisere deg litt til. :)

Lenke til kommentar

En telefon med mange funksjoner er alltid nyttig/morsomt.

Liten størrelse eller fancy design er ikke noe som opptar meg akkurat.

Akkurat nå vurderer jeg faktisk å gå for en telefon med abonnement, fra http://www.chess.no

Sparer jo litt på det, Chess Gold blir ikke så ille dyrt.

Blir vel eventuelt å bestille minnekort fra en annen nettbutikk tenker jeg.

Slik som dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=48800

Akkurat nå er nok SE K610i den heteste kandidaten.

Stort pluss for at datakabel følger med.

Smart valg av telefon?

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Hva med LG kg320 da, info finner du her.

Denne ligger på ca 2100 i nettbutikkene, og noe høyere i butikkene. Har en slik selv, morsom "headturner" av en telefon. Ikke verdens mest avanserte, men superliten og superkult design (vel, det er en elsk hat ting, men jeg synes det er kult).

Bare ett tips...

Når det er sagt; dersom du er av den typen som gjerne har en mobil flere år i strekk (ref at du har 3510 nå) så ville jeg kanskje godt for det kvalitetsmessig "safe" valget k610i. (hva med å kjøpe den i rød farge? Da er den jo ikke så kjedelig?)

sonyericsson-k610-01.jpg

Lenke til kommentar
K610i end of discussion :p Kongemobil, beste du får per idag.

7585457[/snapback]

enig. Har denne selv, utrolig god. er ikke joystick btw. Kjapp overføring.

Men et minus, følger ikke med headsett eller en slik overgang til mono plugg, så du kan f.eks bruke kosserne. Det er dårlig, men det får du kjøpt utenom til 2-300kr.

Lenke til kommentar
Det kan du, og det er lekende lett også!

7593147[/snapback]

Det høres flott ut :thumbup:

Men ser at det ikke følger med headset, hvor kan dette kjøpes og til hvor mye penger?

Sliter fortsatt litt med valget, om jeg skal kjøpe rett fra nettbutikk eller fra chess.no med Gold-abonnement.

Sånn som det ser ut så sparer jeg rundt 500 kroner ved å kjøpe fra chess?

Lenke til kommentar

Kan nok stemme at du sparer 500 på å velge chess, dog er 500 "ekstra" en pris jeg ville vært villig til å betale for å kunne velge operatør helt fritt - når jeg ville.. Men, hvis 500 er nok til at "skoen trykker" så - er det en god løsning for deg. Ingen fasitsvar på hva som lønner seg der...

Det at det ikke følger med headsett synes jeg i utgangspunktet er positivt. De crappy "standardheadsettene" er ikke verdt en femmer en gang. Allikevel, når de følger med i esken så betaler man jo fordi også. Så kan du heller velge deg ett skikkelig headsett!

Etter ett kjapt prissøk fant jeg ut at det handsfreesettet som fulgte med k750i originalt kan du kjøpe fra mytrendyphone.no for ca 160,- Rimeligste BT handsfree får du på lefdal.com (sonyericsson hbpv700 til 299,-) - evt kan du klinke til og kjøpe SE's beste kabel-handsfree HPM70 -- den koster 299,- på multikanalen.no (denne har jack-tilkobling slik at du kan koble til vanlige stereo-øretelefoner (som Koss PortaPro f.eks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...