Gå til innhold

Hovedkort med nForce680i

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt et nytt hovedkort, nå som jeg skal oppgradere PC-en..

Sånn her blir systemet:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=39584

Mangler jo bare hovedkortet..

Har bestemt meg for at jeg skal ha nForce680i..

Men da har jo et par valgmuligheter, som varier en god del i pris..

Asus P5N32-E, 1900kroner

EVGA nForce680i SLi, 2300kroner

Asus Striker Basic, 2450kroner

Asus Striker Extreme, 2600kroner

Abit IN9 32X-MAX WiFi, 2800kroner

MSI P6N Diamond, 2950kroner

Det er jo store forskjeller i pris, fra Asus P5N32 og opp til MSI P6N Diamond..

Men hva er egentlig forskjellen på kortene?

Er egentlig de andre verdt noe mer enn Asus sin P5N32?

Abit IN9 har jo trådløst PCI-Express kort som følger med, noe som jeg faktisk har behov for.. Men er hovedkortet i seg selv noe bedre og mer stabilt enn P5N32?

Og er det trådløse kortet noe tess i det hele tatt?

Og hva gjør MSI P6N verdt såpass mye iforhold til de andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper integrert Creative X-Fi 7.1 lydkort drar opp prisen en del - men om spranget kan forsvares vet jeg ikke.

Selv venter jeg litt og ser om det snart dukker opp tester av MSI, Abit og Gigabyte sine 680i kort før jeg bestemmer meg. Så langt ligger MSI og Abit bra ann da jeg egentlig trenger 3 PCI slotter - men integrert trådløst eller integrert Creative X-Fi gjør at jeg klarer meg med de 2 PCI slottene som 680i kortene har.

Lenke til kommentar

Tipper integrert Creative X-Fi 7.1 lydkort drar opp prisen en del - men om spranget kan forsvares vet jeg ikke.

Selv venter jeg litt og ser om det snart dukker opp tester av MSI, Abit og Gigabyte sine 680i kort før jeg bestemmer meg. Så langt ligger MSI og Abit bra ann da jeg egentlig trenger 3 PCI slotter - men integrert trådløst eller integrert Creative X-Fi gjør at jeg klarer meg med de 2 PCI slottene som 680i kortene har.

7581436[/snapback]

Jeg kjøpte et ASUS p5n32-E like før jul. Er meget fornøyd så langt, ikke opplevd noen problemer. Hadde også EVGA 680i kort hjemme en tur, men ble veldig skuffet. Selv om jeg oppdaterte Bios på dette, hente det at bios bare resatte seg selv + at det er mange "barnesykdommer" med dette kortet. PS2 kontaktene henger seg dessuten opp når du spiller. Jaja jeg vet du kan bruke usb portene og det løser problemer, men synes det er f*¤%& meg dårlig når en bruker så mye penger på et hovedkort der ikke alt fungerer som det skal

Endret av Bankeralle2
Lenke til kommentar

Okay.. Nei, vet jo at Asus alltid leverer toppvarer, er jo stort sett alltid oppegående og stabilt.. Evga har jeg aldri hørt noe skryt om.. Så var veldig skeptisk til det kortet..

MSI og Abit pleier å være veldig variable, MSI har jo lansert mye rart som ikke har holdt mål, hvert fall ikke sammenlignet med prisen.. Og Abit har alltid vært så som så..

Lurer litt på det der trådløse nettverkskortet som følger med Abit IN9, er det noe bra?

Hvor mye er egentlig det kortet vært? Eller er det bare noe skrall de har kastet med?

Jeg har selv ikke noen store krav til hovedkortet sånn teknisksett da..

Har bare 2x S-ATA disker, 1x CD-RW, 1x DVD-RAM, USB - Webcam - Mus - Tastatur og litt sånt.. Ikke allverden.. Så trenger ikke akkurat de aller dyreste, hvis de bare har en port eller to ekstra.. Trenger strengt tatt heller ikke SLi, men det kan jo bli praktisk til senere bruk da..

Det viktigste er jo brikkesettet i seg selv, der jeg da ønsker nForce680i..

Ellers er jo all forskjellen jeg bryr meg om, ytelse og stabilitet..

Ikke antall PCI-Express porter osv..

Men klart at, et trådløs nettverkskort er jo fint, har en ekstern Linksys WUSB54G v4 nå..

Syntes ikke noe større om det, ønsker ikke ekstern heller.. Der jeg regner med at det hvert fall ikke er noe bedre enn intern..

Vet ikke om kortet som følger med Abit IN9 er noe bedre enn den jeg har..

Trenger jo også, når Vista er her for fult.. Da er jo X-Fi er must for meg som gamer, pågrunn av denna nye strukturen, som gjør at lyd ikke går igjennom DirectX eller noe.. Litt synd, for ellers så er enda Audigy 2 ZS mer enn bra nok for meg..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
hmm.. så ikke på prisen..

jeg har brenneren fra før av, så det skulle bare illustrere hvordan pc-en ser ut med det jeg overfører fra min eldre pc + de nye delene..

men den prisen var litt merkelig da

7593319[/snapback]

synes den var veldig merkelig... det er jo bare en heeelt vanlig brenner.. :p

Lenke til kommentar

Her er et bilde av MSI P6N Diamond hvis du er innteresert.

35842.jpg

Ser ganske bra ut. Kommer med Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio innebygd.

Hvis du er ute etter et billigere 680 kort, har Komplett lagt ut dette fra MSI uten Creative lydkortet. Litt dyrere en P5N32-E SLI, men har kansje noen finesser Asus kortet ikke har, muligens eSATA.

Er ikke MSI P6N Diamond en HK for firekjerneprosseorer?

Alle nvidia 680I støtter firekjerneprosessoer fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...