Taxman Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg er på jakt etter en overgang/plugg som gjør en crossover kabel til "vanlig". Det jeg har i tankene er en liten plastikk ting med inngang i ene enden og utgang i andre. føler det er litt overkill å bruke en hub som omformer. Noen som vet om noe slikt finnes? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg ville tatt en tur i ei PC sjappe og si du vil ha en overgang fra crossover til "rett" kabel. Så vil jeg anta at du får en skjøtedings og en crossover kabelbit. Har gjort noe lignende, bare fra vanlig "rett" kabel til crossover vha. en skjøteplugg og en 20 cm crossover kabel. :smile: Lenke til kommentar
art Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hei Taxman! Se her: http://www.kan.org/networking/crossover.html Litt pes å splitte pluggen, men om det blir kat5 er en annen sak. Om det ikke gjør noe med litt dropp i hastighet så er dette en grei løsning jeg har brukt/bruker. art Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Takker for svarene. Jeg må nok prøve en av disse løsningene hvis jeg ikke finner drømmeløsningen min som er en liten dings som jeg setter frampå kabelen slik at jeg kan plugge den rett inn i firewall'n istedenfor å gå gjennom en HUB som jeg nå gjør. Har lyst å redusere antallet bokser. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 hva med å kjøpe en ny kabel ??? koster jo ikke mange kronene ! Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Hadde det bare vært så enkelt. Min godeste bredbåndsleverandør har vært så "snill" å legge ut kabel INNE i veggen fra uttaket fram til mitt hjemmekontor. De har selfølgelig benyttet crosset kabel fordi de leverte en hub m/bryter for vanlig/crossover kabel. Når jeg så har kjøpt meg egen brannmur (som ikke vil ha kabelen som crossover) og jeg mener det er unødvendig å måtte ha den rack'n med bokser for en simpel nettilgang fant jeg ut at en slik liten plugg ville være genial. Alternativt kan jeg jo som du sier rulle ut ny kabel fra uttaket og fram til kontoret, men det blir jo litt mer arbeid enn "pluggen". Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Lag en selv da. Det er ikke så vanskelig, det ligger jo dokumentasjon på dette "overalt" på nettet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 15:14, skrev Taxman:Hadde det bare vært så enkelt. Min godeste bredbåndsleverandør har vært så "snill" å legge ut kabel INNE i veggen fra uttaket fram til mitt hjemmekontor. Hvis du setter en krysset kabel mellom veggutak og brannveggen skal det da gå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå