Kraffer Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Fått meg denne harddisken her fra komplett.no, og har begynt å flytte ting fra de andre diskene over for å formatere pcen. problemet er bare at nå har jeg rundt 200gb ledig på den eksterne, men får beskjed om at den er full.. jeg har ikke mye peiling på sånt, men trenger jeg å formatere den eksterne harddisken før jeg tar den i bruk? isåfall hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Litt vill gjetting sier meg at problemet er filer på over 4GB. Fra fabrikk er disken formatert med FAT32, så for å kunne lagre filer større enn 4GB må du skifte filsystem. Om du kun skal bruke disken mot windows-maskiner er NTFS et selvskrevet valg. Lenke til kommentar
Kraffer Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 tenkte tanken selv, men vet ikke hvordan man skifter filsystem. men jeg har jo klart å føre over filer/mapper på 20-100gb uten problem da, er bare enkelte mapper det ikke går på.. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Er også endel filer du ikke vil få kopiert fordi de er i bruk (feks en del i Docs'n'settings). Et (lite hensiktsmessig) alternaltiv er å zippe alt til et arkiv, for så å unzippe det der du skal ha det. Husker jeg gjorde dette med fonter før. Finnes sikkert programmer som kan gjøre kopieringa direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå