trenchypost Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har nextgentel internett med en cisco ruter. For aa installere wireless her, burde jeg kjoepe en traadloes ruter? Eller burde jeg kjoepe et nytt ADSL modem med traadloes innebygd? Konkrete tips? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du burde kjøpe deg enten ett aksesspunkt eller en trådløs router. Der du kobler din eksisterende router inn i LAN-portene. Hvis du velger å kjøpe en router, må du skru av DHCP-funksjonen. Jeg kan anbefale Linksys-routere. God rekkevidde og enkelt oppsett. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Siden ngt leverer med router, så trenger du ikke enda en router. Du kjøper derfor bare et accesspunkt. Alternativet med egen router med ADSL modem integrert er også aktuell, siden du slipper unna med en boks, men det går ikke om routeren logger på via PPPoA sånn som ngt gjorde før. De har gått over til PPPoE på nye abbonement i dag. Når det gjelder valg av utstyr kan jeg trygt anbefale 3Com. Utstyret har ikke all verdens med funksjoner, men det fungerer stabilt og fint. Endret 26. desember 2006 av rolvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå