Martin-sama Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Morn! Jeg skal utpå nyåret sette sammen en PC. Tror det blir Core 2 Duo 6400, Geforce 7600GS, OSV. Den skal være stillegående og brukes til musikkinnspilling og litt gaming. Jeg har sett på Thermaltake Soprano kabinettet, er det noen som har prøvd det? Syntes det så ganske kult ut! Er ikke så glad i masse neonlys og sånn, men syntes det er tøft med plexiglass i siden. Så også litt på Aerocool kabinettene, noen som har prøvd dem? Prøver å holde meg under 1000-lappen! Vil helst ha noe som ser litt mann ut! Et tøft ett! - Martin Endret 26. desember 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 har selv chieftec, er godt fornøyd med det. ellers levere lian li alltid kvalitet har ikke erfaring med noen av de du nevnte Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Hmm, syntes nemlig de ser ganske tøffe ut, så ville gjerne ha noen erfaringer! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 *Bump* Det kan godt være Neonlys i kabinettet, men helst ikke. Under 1000 kroner, gjerne med sidevindu. Syntes dette kabinettet var litt stilig, med den viftestyringen og sånn. Cooler Master Ammo 533 er også stilig. Thermaltake Soprano liker jeg også godt. Så sidevindu og ganske stille er viktig! - Martin Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hva med Thermaltake Matrix VX. Det kan du få med sidevindu, og det veier bare 3,8kg! Ellers må jeg bare anbefale et Lian Li PC7BSCAND versjon 2 eller 3. Det som er felles for begge er at de har fått en 12cm vifte som står fast rett på innsiden av sidedøren som blåser kald luft inn mot ekspansjonssporene. Versjon 2 har en 80mm vifte i toppen som blåser ned, mens versjon 3 har et område med perforering rett over PSU, slik at PSUer med "liggende" vifte kan blåse luften rett opp og ut, eller hente frisk luft rett ovenfra. Du får kabinettene hos Microplex og Netshop. Versjoner med vindu finnes, men det er foreløpig bare til versjon 1, uten den viften "i" sidedøren. Det følger med MIST-vifter til alle kabinettene, 2x12cm til versjon 1, 3x12cm og 1x8cm til versjon 2 og 3x12cm til versjon 3. De koster 895 uten vindu, og vifter er inkludert, kjøpt løst koster de vel ca 350kr! Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Thermaltake Armor Sølv, uten tvil Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hva med Lian Li PC7 Scand V3? Ett veldig pent kabinett! Vurderer å kjøpe ett slikt selv. ~ Medion Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg syntes Thermaltake Soprano ser kulere ut. Det er jo sidevindu i den, hvorfor er Matrix VX bedre? Vekt er ikke viktig. Thermaltake Armor blir litt stort Jeg har skjønt at Lian Li er bra, men noen av dem syntes jeg blir litt kjedelige. Som sagt liker jeg ikke så mye lys og "stæsj", men har ingenting imot et moderne/fancy design - Martin Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det beste ? Thermaltake Kandalf LCS. Beste kjøleegenskaper, smarte løsninger innvendig, rett og slett perfekt ! Det er dyrt men det er det beste tilgjengelig. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hva med Lian Li PC7 Scand V3? Ett veldig pent kabinett! Vurderer å kjøpe ett slikt selv. ~ Medion 7590339[/snapback] Enig med deg! Og til trådstarter: lav vekt er veldig hendig for den som drar PCen med seg over alt, noe det ikke virker som om du gjør. Men kabinettet medion linker til er et par hakk bedre på stort sett alle områder. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Men hva vil si at det er bedre? Bedre kjøleegenskaper, er det mer stille? Jeg syntes også det er viktig at den skal se litt tøff ut, ikke se ut som PC'en jeg hadde for seks år siden, hvis dere skjønner. EDIT! Jeg forrandret plutselig litt mening, det Lian Li PC7 Scand V3 ser helt greit ut. Men jeg vil gjerne ha sidevindu. Og det var en som postet over her som sa at V1 har det. Og da mister jeg altså luftingen i siden? Jeg tror det holder med 2 * 120mm, vifter. På V1 er det vel vifte i front og bak? - Martin Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den nye versonen har en god del bedre kjøling, da PSU'en trekker luft direkte fra rommet du er i, hvilket resulterer i lavere støy fra PSU da den slipper å krangle med CPU om luft. Hvis du ser dette bildet. Sidedør med vindu kan kjøpes i tillegg men de er utsolgte nå for tiden. ~ Medion Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hmm, ok. Da går jeg nok for den kanskje. Men er det dyrere med plexiglassvinduet? Isåfall, hva er da prisen? EDIT! Hva med Lian Li PC7ASCANDWIN? Er det V2 med sidevindu? Har ikke den samme lufteløsning med PSU som V3? Endret 28. desember 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 PC7 Scand Win har ikke samme kjøleløsning, der må PSU krangle om luft fra CPU'en. Det er førstegenerasjon av Scand kabinettet som tilsier at det kun er en 120mm vifte forran og bak. Dessuten, V3 har også fått en vifte i sidedøren som blåser kald luft inn på grafikkortet, samt luftegitteret i toppen til PSU. Sitter selv med PC6070B Scand og er kjempefornøyd, men kunne mer enn gjerne tenke meg PC7ScandV3 pga smarte kjøleløsninger! ~ Medion Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Ok. Da har jeg forstått at kabinettet er bra! Får se om jeg finner den med sidevindu noen steder, hvis ikke så er ikke det så farlig. Det virker som et et stilfullt og stillegående kabinett. Hvis noe vet om steder der det selges med sidevindu, legg gjerne link her! Takk for god hjelp Medion - Martin Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du finner en ikke med sidevindu. Det er nok på grunn av den viften ved sidedøren. Hvis du vil så kan du jo kjøpe en sidedør med vindu og bore ut perforering i plexi-glasset, men da anbefaler jeg deg å øve på noe anna først. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hehe, tror jeg dropper det du. Er ikke spesielt flink med sånt. Får se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg har nå bestemt meg for Lian Li kabinettet. Men kan noen anbefale en ok strømforsyning? Selvfølgelig stillegående og stabil. Finnes det noen billigere alternativ en MIST? Har lest at de er veldig bra, men hvis jeg kan ungå å bruke 900 kroner på PSU er det bra! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hiper 530W og Hiper 580w R-Type skal være 2 brae psu er. hiper 530W koster 598,- på komplett og hiper R-type koster 949(eller noe slikt) på komplett Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hiper Type-R har en del av utgavene som støyer veldig mye. Fortron Source strømforsyningene er kvalitet, men dog MIST er bedre. Har MIST selv og den er lydløs uansett hva jeg gjør med den. ~ Medion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå