31137 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei. Har enda ikke summet meg til å handle meg nytt kamera, men føler at det begynner å bli på tide. Har sett litt på Fuji F30 og Nikon Coolpix P4 i det siste. Vet at Finepix F30 har fått mye skryt, men hos JapanPhoto så mente de at Coolpix P4 var mer kamera for pengene (pris regnet inkl minnekort). Hadde tidligere bestemt meg for F30, men pga minnekort ble det ikke så jeg kjøpte det. Samtidig la jeg merke til at CoolpixP4(som jeg har sett har blitt anbefalt her) selges hos JapanPhoto for 1995,- Økonomien er bra for tiden, så jeg har penger å legge i et kamera, men jeg har ikke behov for noe ekstremt nå i første omgang. Jeg er egentlig ute etter et kamera som gir mye for pengene(kvalitet/pris). Ser for meg å havne rundt 2000-2500 for kun kamera.. Mine kriterier: - GOD bildekvalitet - Ok batteritid - Gjerne noe muligheter for manuell innstilling (for å få til å bli litt engasjert) Bildene jeg tar: - Tidligere tatt mye fart, både motorsykkel og bil. - Mye bilder ifm sport (wakeboard, ski/snowboard, sykling ...) - Liker å med meg kamera overalt(men er ikke kritisk til størrelse) Utfra det jeg skriver her, noen som har noen umiddelbare tips? Lenke til kommentar
31137 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Bumper denne jeg.. Har tenkt meg det kameraet som gir mest for pengene i prisklassen: 2-3000.. Vurderer sterkt Fuji F30, men dersom Coolpix P4 er i nærheten så er det lettere siden jeg har 2x2GB SD-kort.. Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Av kameraene du nominerer, vil F30 etter mitt skjønn være et bedre valg. Spesielt gjelder dette fordi du tar bilder av motiver i fart, og der vil den høye ISO-toleransen komme godt til nytte, som gjør at du i større grad kan fryse bildet. Bildestabilisatoren i P4 ville ha kommet godt med hvis du f.eks. fotograferte landskap, byggverk etc. - ting som står stille. I tillegg er det ingen som slår F30 på batterilevetid (580 etter CIPA-standarden) og du har A/S-prioritet, mens du på P4 kun har S-prioritet (hvis jeg husker rett). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 mens du på P4 kun har S-prioritet (hvis jeg husker rett).P4 har A prioritet, men ikke S prioritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå