ArticTundra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg instalerte WIndows VIsta RTM her i går, alt funket vel og greit. Men jeg tenkte uansett at jeg ville dual boote XP og Vista sammen. Jeg instalerte XP på en egen disk, og nå starter bare XP opp uten noen boot skjerm der jeg kan velge hvilket OS jeg vil starte. Jo, dette kunne jeg fikse tenkte jeg og restartet pc-en og trykket F8 som om livet sto på spill, boot menu. Ok, her er det jo bare å velge, men nei, ingen Vista OS der. Bare Windows Xp som ligger og venter på meg. Er det noen som vet hva jeg ska fiske/endre på i en av de boot. tingene i windows mappa. Jeg har lest at Vista bruker en egen sånn boot ting, så trur feilen er at jeg instalerte XP etter Vista, og ikke omvendt. Men det skal da ikke være så vanskelig å fikse dette uten å måtte avinstalere Vista. Takk for svar:) God Jul! edit: prøvde å sette den andre disken som primary boot disk eller hva det nå heter. Men da ble den bare funnet som cd-rom:s Endret 26. desember 2006 av ArticTundra Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Eh, er det noen av dere som vet hvordan jeg tilbakestiller boot.ini fra Recovery Console? Eller hvordan jeg får den synlig i windows Vista. Problemet har snudd nå skjønner dere, jeg får bootet Vista, men ikke XP. Hehe? edit: Jeg har komt litt lengre nå. Kommer inn i Windows Boot Manager i oppstarten og velger Windows XP. Da får jeg feilmeldingen File: \ntldr Status: 0xc000000f Info: The selected entry could not be loaded becvause the application is missing or corrupt. edit2: Da fikk jeg det endelig til Takk for hjelpen Endret 26. desember 2006 av ArticTundra Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Er det kke bare å tappe på F8 i oppstart og så velge OS i en meny som kommer opp da? Mulig du må trykke på noe når den først menyen kommer opp før du kan velge OS er lenge siden jeg har vært der, men tror det er det eneste du trenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå