Gå til innhold

Windows Vista MEGET dyr?

Abnorm

Anbefalte innlegg

Noen nettbutikker som allerede selger Windows Vista Ultimate? (forhånds bestilling)

Tenker nå på den Norske og 64bit's versjonen.

Og hva ligger prisen på... ca.kr3000,- ?

Sitter nå med en OEM versjonen av XP pro.

Denne har jeg måtte ringe å få ny serial nummer hver gang jeg har foretatt en formatering. Skjedelig å måtte svare på spørsmål som: Er denne Windows utgaven din... Hvorfor skal den installeres på nytt osv.

Vil jeg slippe slike registreringer og spørsmål om jeg ikke kjøper en OEM versjon?

Har forstått det slik at OEM er kun beregnet for en bruker og en installasjon.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kr.4600,-  er den virkelig så dyr...  :wow:

7585533[/snapback]

Tidligere har de antydet at prisen vil ligge på nivå med XP Pro, men dette er jo helt sykt :hrm:

7585612[/snapback]

Ja... Regnet med en pris på 2995,- eller noe lignede

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Microsoft Windows Vista Ultimate OEM

Norsk versjon 64-bit DVD-versjon

Koster jo på netshop kr 1695,- , det var jo ikke akkurat så dyrt..

Men hvis du bestiller vista nå, vil du få det eller er det ikke egentlig i salg enda? :/

Dumt spm, i know.. men har ikke fulgt så mye med på vista.

Endret av speed91
Lenke til kommentar
Microsoft Windows Vista Ultimate OEM

Norsk versjon 64-bit DVD-versjon

Koster jo på netshop kr 1695,- , det var jo ikke akkurat så dyrt..

Men hvis du bestiller vista nå, vil du få det eller er det ikke egentlig i salg enda? :/

Dumt spm, i know.. men har ikke fulgt så mye med på vista.

7592864[/snapback]

Du vil nå få det når det er kommet til salg (om en mnd eller noe slikt).

Om du velger norsk versjon må du kanskje vente litt lenger...

Hvordan er det egentlig med disse OEM versjonene? -Kan man bytte hovedkort/system hd eller ikke?

Lenke til kommentar

Jeg sitter akkurat nå å tester Vista Ultimate. Nei, det er ikke en piratversjon (ennå).

Akkurat nå er det 32-bit versjonen jeg tester. 64-bit versjonen var totalt ubrukelig med tanke på manglende drivere. Selv med masse "tweaks" og moddete drivere var det vanskelig å få noe fornuftig ut av den. nVidia har ikke en gang betadrivere som funker på GeForce Go skjermkort. (Du kan laste ned en moddet inf-fil fra LaptopVideo2go.com slik at du kan installere med GeForce og TNT2 driverne, men du får ikke kontrollpanelet til nVidia, og skjermutgang 2 er begrenset til 800 x 600. Gjelder både 32 og 64-bit.)

Jeg har en ny Znote 6615WD (laptop) med 2 gig ram og Core2 Duo (2,0 GHz), intel chipset. 32-bit versjonen av Vista virker veldig stabil og fin (bortsett fra nedturen med skjermdrivern), og jeg har så langt ikke hatt problemer med å få tredje-parts programmer til å funke, men med den prisen MS forlanger for Vista, er det rett og slett ikke verdt det foreløpig. Operativsystemet virker også raskere enn XP Sp2 (32-bit). Jeg kommer til å kjøpe Vista når 64-bit versjonen er moden, og har støtte for hardwaren min, uten at jeg må bruke masse tid å energi på å få det til å virke.

Når det er sagt, må jeg bare si at de beste windows-versjonene jeg har testet på min nye laptop er 32-bit XP Sp 1 og 64-bit XP med Sp2. Har også testet win2003 server, satt opp i client, men 64bit XP sp2 er den desidert raskeste og mest stabile versjonen av windows jeg har testet så langt.

Ditt system er selvfølgelig ikke det samme som mitt, og kanskje du er heldigere med driverne dine. Men mitt råd vil likevel være: Vista 32-bit vil nok funke, men hold deg unna 64-bit.

Edit: Har akkurat fått tak i forceware drivere (97.35) til Vista RTM :-). Funker bra! Har også kontroll-panelet på plass (men noe begrenset valg). Har ikke fått testet flere-skjermer ennå...

Endret av tordivel
Lenke til kommentar

Men nå skal jeg kjøpe et operativsystem som jeg kanskje skal ha i tre til fire år, avhengi av når det kommer ny.

Velger å tro at 64bit vil være det som alle har når det har gått en stund, regner også med når Vista 64bit har kommet i salg for de private, vil driverne følge etter ganske raskt.

Så derfor går jeg for 64bit med det samme, jeg har ikke råd til å kjøpe 32bit til 4500,- for så å kjøpe 65bit til nye 4500.-.

Lenke til kommentar
Men nå skal jeg kjøpe et operativsystem som jeg kanskje skal ha i tre til fire år, avhengi av når det kommer ny.

Velger å tro at 64bit vil være det som alle har når det har gått en stund, regner også med når Vista 64bit har kommet i salg for de private, vil driverne følge etter ganske raskt.

Så derfor går jeg for 64bit med det samme, jeg har ikke råd til å kjøpe 32bit til 4500,- for så å kjøpe 65bit til nye 4500.-.

7599048[/snapback]

Enig

Jeg kommer til å ha 32bit så lenge RC2'en min virker, deretter kjøper jeg meg en 64bit. Det går tross alt ikke an å ha mer enn 4gig minne på vista 32, så det vil etterhvert bare ferre og ferre som har 32bit.

Jeg synes også vista64 er raskere enn vista32.

Men når det er sagt tror jeg ikke ultimate blir så dyr som 4500kr, ultimate oem koster tross alt 1700kr.

Og så lenge man ikke skal ha domene hjemme holder home premium lenge, den koster 1000kr for oem versjon.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...