klilleng Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Må si Corsair'en frister ganske mye ja. Blir nok den 520w'en hvis ingen klarer å overbevise meg om det motsatte. Edit: Eller 620w'en hvis jeg føler meg ekstra snill mot meg selv. 520w'en har jo bare 4 sata-kontakter. Endret 27. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du vil ha flest mulig SATA-kontakter: Seasonic M12 500/600/700 har 8 SATA-kontakter Seasonic S12 500/600 har 6 SATA-kontakter Seasonic S12 Energy+ 550/650 har 6 SATA-kontakter Corsair HX520 har 4 SATA-kontakter Corsair HX620 har 8 SATA-kontakter Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Seasonic S12 Energy+ 550/650 har 6 SATA-kontakter 7591932[/snapback] Noen norske webshop'er som selger disse? Edit: Ser SHG har de i sin prisliste, men 1500,- for 550w begynner kanskje å lukte litt vel mye penger. Endret 28. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg kjører Mist 600W den er utrolig bra og pipelyd? nei, det har ikke jeg hørt hvertfall Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har både MIST 500W og MIST 600W. MIST 500W er stillest av de 2 og den er virkelig stille og. Anbefales. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 For meg ville dette valget vært veldig enkelt: Corsair HX520. Denne tar det beste fra seasonic sine 520 wattere: modulære kabler fra m12 og lavt støynivå fra s12. Alle disse 3 mer eller mindre samme strømforsyning btw. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen som vet om det er noe spesiell grunn til at MIST ikke er blant toppen på SPCRs PSU-oversikt? Har de bare tilfeldigvis ikke testet den, eller går den f.eks. under flere navn? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen som vet om det er noe spesiell grunn til at MIST ikke er blant toppen på SPCRs PSU-oversikt? Har de bare tilfeldigvis ikke testet den, eller går den f.eks. under flere navn? 7632757[/snapback] Mist går under navnet Cooltek i utlandet tror foresten ikke den er så veldig kjent i mange land. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen som vet om det er noe spesiell grunn til at MIST ikke er blant toppen på SPCRs PSU-oversikt? Har de bare tilfeldigvis ikke testet den, eller går den f.eks. under flere navn? 7632757[/snapback] Mist går under navnet Cooltek i utlandet tror foresten ikke den er så veldig kjent i mange land. 7633257[/snapback] Kan også skyldes at SPCR ikke har testet så mange Fortron-source baserte strømforsyninger. Det eneste jeg finner at de har testet er en eldre 400Watt fotron-source. Fortron Source produserer mange forskjellige merker, blant annet AOpen, Mist, bZerk, noen nyere/kraftige OCZ osv. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så hvilken bør en gå for når det gjelder kvalitet og støynivå? Corsair eller Mist? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Mist, helt klart. Neida , begge to er nok knallgode PSUer så hvilken du velger tror jeg ikke spiller noen stor rolle Mist'en min fungerer meget bra og er værdt pengene helt klart, det er sikkert den andre også. Skall ikke være enkelt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan er målene på kablene som følger med til corsair sin? Mist sine er jo oppgitt hos microplex, men trenger å vite på den andre også før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Dimension: 5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.9"(L) 150mm(W) x 86mm(H) x 150mm(L) http://corsairmemory.com/corsair/HX_power_supply.html Corsair er mer effektiv enn Mist = mindre varme = mindre støy. Enkelt og greit. edit: før noen svarer her, vil jeg bare si at det kan jo være andre ting som spiller inn på støynivået, som f.eks viftekvalitet. Men høy effektivitet i en PSU vil si at mindre strøm blir gjort om til varme i PSU'en, noe som alltid er bra. Corsair sin HX-serie går for å være en av de mest effektive PSU'ene på markedet atm. Her i gamle gnore med 230V inn, vil den sannsynligvis ligge over 80%, selv ved lav last. edit2: urgh beklager, du spurte om KABEL-målene. Prøvde kjapt å finne ut av det nå, men fant det ikke. Jeg så at noen nevnte de var bekymra over at floppy-kabelen som fulgte med kunne være kort for STORE towers. Jeg poster igjen hvis jeg finner ut av det. Endret 8. januar 2007 av Odd Logic Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Floppy kabelen er ikke i bruk likevel, så det er ikke så nøye. Grunnen til jeg lurer på lengden på kablene er at psu skal plaseres utenfor pcen, så skal kablene strekkes inn til de riktige kontaktene. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Floppy kabelen er ikke i bruk likevel, så det er ikke så nøye. Grunnen til jeg lurer på lengden på kablene er at psu skal plaseres utenfor pcen, så skal kablene strekkes inn til de riktige kontaktene. 7670436[/snapback] Funnet utav hvor lange kablene er? ..Jeg vurderer å kjøpe den samme corsair 520W'n, og skal bruke den i Antec P180B kabinett som er litt spesielt med PSU liggende nederst i kabinettet.. edit: fant akkurat dette, som kanskje kan gi en liten pekepinn.. Sjekk bildet her.. ..og nederfor står visst målene også gitt Endret 8. januar 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå