Kirchhoff Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har meget lyst til å lære meg linux, derfor har jeg lastet ned dvd versjonen av kubuntu(64 bit). Men så lurer jeg på om jeg skal kjøpe en minnepenn på 2 gb eller en overgang fra 2,5" til 3,5" siden jeg har en 6gb 2,5" disk. Det siste alternativet er klart billigst. JEg lurer på om maskinen vil starte betydelig raskere med en flash basert OS disk. Er det andre fordeler med flash? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg må ærlig talt si at jeg ikke vet hva som vil gi raskest oppstartstid. Jeg gjetter på at minnepenn blir raskere pga du har en gammel harddisk. Men fakta er at harddisker og minnebrikker har motsatte fordeler og ulemper. Harddisken kan levere store mengder data raskt, men har lang søketid. Flashminne har omtrent null søketid i forhold til harddisk men er til gjengjeld treigere å levere store datamengder. Endret 26. desember 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Ja hardisken er en 7 år gammel laptopharddisk(2,5"). Det er vel ikke snakk om store mengder store filer i et OS og programmer, er det vel? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg må bumpe denne tråden her, ikke vits i å lage ny pga et lite sprørsmål. Har valgt å gå for minnepenn. Jeg lurer på om 2gb er nok til å instalere kubuntu/ubuntu. Kun operativsystemet altså. eller må jeg opp i 4gb? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Et engelsk-språklig forum har et emne som er relevant her. Og etter å ha skumlest kjapt over, så virker det som det skal funke. Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 nei, 2 giga er ikke nåkk, men corsiars nye 16 gb kan brukes til os og slikt, den kan også botes fra, Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Alle disker kan bootes fra, på mitt hk bytter man bare diskett stasjonen mot minnebrikken Lenke til kommentar
Salamaza Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 hva vitsen the DVD version av kubuntu, cd version er meir enn nok , dvd version har masse server relaterte lib og programmer. ps: ubuntu er finare enn kubuntu (personlig meining) Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Må si meg enig der, jeg er kanksje den litt mer dominerende typen. Helt til jeg finner en jente jeg virkelig liker, da blir jeg snill. Bare snill. Dummsnill. Jentene liker meg alltid veldig godt før, i begynnelsen men virker som at de går litt "lei" på slutten. Har prøvd å være litt mer krevende osv, med godt hell. Men er litt vanskelig og da.. Lenke til kommentar
KullOs Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 [TA]Gunners Postet i dag, 00:19 Må si meg enig der, jeg er kanksje den litt mer dominerende typen. Helt til jeg finner en jente jeg virkelig liker, da blir jeg snill. Bare snill. Dummsnill. Jentene liker meg alltid veldig godt før, i begynnelsen men virker som at de går litt "lei" på slutten. Tror du har skrevet på feil forum :!: Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg synes også at ubuntu er finere en kubuntu, men nå har jeg prøvd ubuntu 2-3 ganger før uten at jeg har fått til noe i det hele tatt. Får ikke flashplayer eller mp3 til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå