Gå til innhold

Mange mapper på C disken...

Movieheart

Anbefalte innlegg

Var litt vanskelig å finne en bra tittel på emnet, men håper det fungerer bra...

Har to spørsmål:

1: På min nye bærbare pc har det dukket ut veldig mange mapper på C disken, altså den disken Windows er instalert.

Mappene har navn som dette: 1cbc796e90cf6d4d141a793527

Det jeg lurer på om disse må være der, eller kan jeg flytte de?

Siden det er bare en partisjon på pcen, synes jeg det blir litt rotete med så mange mapper på den ene disken...

2: Siden jeg ikke er så glad i å bruke touchpad skal jeg skaffe meg en trådløs mus i de nærmeste dagene. Siden det blir litt mye å drasse på med en mus og en usb pinne.

Så det jeg lurer på om det finnes et blåtann kort jeg kan sette inn i pcen slik at jeg kan bruke en blåtann mus? :hmm:

Tenker på et kort jeg kan sette inn i PCMIA slotten eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe du har valgt å ikke skjule systemfiler- og mapper, og derfor er disse mappene med kryptiske navn kommet til syne (mappeikonene deres er litt blassere enn på vanlige mapper, er de ikke?).

Om du ikke har spesielt behov for å se systemfiler- og mapper kan du bare gå inn på tools->folder options->view og velge at disse skal skjules (do not show hidden files and folders). Er ikke helt stødig på hva de brukes til, men vil tro det er mulig å fucke opp noe i windows om du begynner å flytte/fjerne de.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Vil tippe du har valgt å ikke skjule systemfiler- og mapper, og derfor er disse mappene med kryptiske navn kommet til syne (mappeikonene deres er litt blassere enn på vanlige mapper, er de ikke?).

Om du ikke har spesielt behov for å se systemfiler- og mapper kan du bare gå inn på tools->folder options->view og velge at disse skal skjules (do not show hidden files and folders). Er ikke helt stødig på hva de brukes til, men vil tro det er mulig å fucke opp noe i windows om du begynner å flytte/fjerne de.

7580125[/snapback]

De har samme farge som de andre mappene, og det funker ikke å krysse av for "ikke vis skjulte filer og mapper". (den var faktisk krysset av fra før av)...

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er så glad i å bruke touchpad skal jeg skaffe meg en trådløs mus i de nærmeste dagene. Siden det blir litt mye å drasse på med en mus og en usb pinne.

Så det jeg lurer på om det finnes et blåtann kort jeg kan sette inn i pcen slik at jeg kan bruke en blåtann mus? :hmm:

7580092[/snapback]

PCMCIA Blåtann-adaptere

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er så glad i å bruke touchpad skal jeg skaffe meg en trådløs mus i de nærmeste dagene. Siden det blir litt mye å drasse på med en mus og en usb pinne.

7580092[/snapback]

PCMCIA Blåtann-adaptere

7580421[/snapback]

Ser bra ut. Men kommer denne til å stikke mye ut av pcen, eller går den helt inn i pcen. Skal bruke den mye på skolen og da er det litt dumt at det stikker ut så mye når jeg skal flytte på meg. :tease:

Lenke til kommentar

7580092[/snapback]

PCMCIA Blåtann-adaptere

7580421[/snapback]

samtlige er gått ut av salg :p

ang de mappene, prøvd å bruke diskopprydding?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

mappene er vel bare midlertidige mapper som ikke har blitt slettet av programmet som brukte dem, har hatt lignende mapper selv, jeg slettet dem, da jeg visste at jeg ikke hadde opprettet dem. Og du kan altids sjekke innholdet i mappene, eller se når de ble opprettet og tenke tilbake til hva du innstallerte eller holdt på med da.

Lenke til kommentar
mappene er vel bare midlertidige mapper som ikke har blitt slettet av programmet som brukte dem, har hatt lignende mapper selv, jeg slettet dem, da jeg visste at jeg ikke hadde opprettet dem. Og du kan altids sjekke innholdet i mappene, eller se når de ble opprettet og tenke tilbake til hva du innstallerte eller holdt på med da.

7580878[/snapback]

Ok.

Men jeg tviler på at det er noe programmer som har laget de.

Har som sagt nettopp fått pcen og jeg har ikke innstalert noen programmer.

Eneste jeg har gjort er å innstalere Windows Live Messenger og laget en gjennopprettings dvd.

Lenke til kommentar

7580092[/snapback]

PCMCIA Blåtann-adaptere

7580421[/snapback]

samtlige er gått ut av salg :p

ang de mappene, prøvd å bruke diskopprydding?

7580747[/snapback]

Lol, det så jeg ikke :)

Lenke til kommentar

har du kjørt windows update? Mistenker at windows update er troende til å legge igjen en del krimskrams... Men prøv diskoppryddingen (start->programmer->tilbehør->systemverktøy), vil tro at om det er windows selv som har laget det så tar diskopprydding hånd om det.

Lenke til kommentar
har du kjørt windows update? Mistenker at windows update er troende til å legge igjen en del krimskrams... Men prøv diskoppryddingen (start->programmer->tilbehør->systemverktøy), vil tro at om det er windows selv som har laget det så tar diskopprydding hånd om det.

7581725[/snapback]

Har kjørt Windows Update en gang ja. Skal prøve å kjøre diskopprydding når jeg kommer hjem :yes:

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til:

Pcen bli kjøpt på netshop.no.

Under operativsystem på den siden sto det skrevet dette:

Operativsystem : Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista

Så det jeg lurer på, er om jeg får gratis oppgradering av Vista når det kommer?

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål til:

Pcen bli kjøpt på netshop.no.

Under operativsystem på den siden sto det skrevet dette:

Operativsystem : Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista

Så det jeg lurer på, er om jeg får gratis oppgradering av Vista når det kommer?

7583534[/snapback]

Okei...

Sånn som jeg tolker det er det oppgradering til 2 pcer, eller er det bare jeg som tuller? :hmm:

Lenke til kommentar
Tilbudet omfatter kun oppgradering til vista på en (kun en) pc kjøpt etter 26. oktober. (Update Rollup 2 = 2. oppsamling av oppdateringer fra windows update, har ingen ting med 2 pc'er å gjøre)

7593296[/snapback]

Ok...

Da skjønner jeg...

Men ingen som har noen flere forslag til hva jeg kan gjøre med alle mappene på C disken? Jeg sjekket en av mappene og der sto det at den var opprette 25. desember. Kan ikke huske at jeg har innstalert noe viktig da. Eneste viktige jeg gjorde den dagen var å kjøre en scan med norton og Windows Update... :hmm:

Takk for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...