kavingan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hentet det nye lydkortet mitt i dag, men har problemer med installasjonen, når jeg har installert softwaren og starter maskinen på nytt så dukker det ett problem opp. Skjerm blir svart når man skal velge bruker på windows. Er ikke noe galt med skjermen under oppstart, men først da blir den svart. For at jeg skal få starte windows igjen må jeg starte i sikkerhetsmodus, og slette driverne til lydkortet og restarte. Jeg har også prøvd å installere windows på en formatert hd for å se om det er gamle lyddrivere som er igjen, og samme problemet dukker opp da også. Noen som vet hva problemet skylles? Edit: Nå har jeg fjernet driverne til skjermkortet og da starter pcen. Men med sugen oppløsning. Nvidia Geforce 6600 LE Endret 26. desember 2006 av kavingan Lenke til kommentar
kavingan Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ingen som vet om noen løsning? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har du integrert lydkort på hovedkortet? prøv å disable det i bios og se om det hjelper. Hvis lydkortet er PCI kan du prøve å flytte det til en annen ledig slot tilfelle det er noen IRQ konflikt eller noe. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg også vil tro at det er en IRQ-konflikt, muligens pga integrert lydkort, som allerede er nevnt. Så disable det først. Prøv å resette BIOS for å løse konflikten, men det beste er selvfølgelig å flytte kortet til en annen ledig PCI-port også. Endret 29. desember 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan har det gått? Fått maskinen til å virke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå