Gå til innhold

tips til hard rock/metal med sykt bra vokal

norge

Anbefalte innlegg

noen tips?

med litt rolige partier med sinnsykt bra vokal og tøffe, men ikke blod harde og vokal du ikke hører hva de sier som er bare vræl

men litt hardt. alla slipknot og in flames'

liker også disturbed, stone sour, soad osv

noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strapping Young Lad burde passe deg glimrende. "Alien" platen er utrolig tøff, og Devin Towsend er en av de beste vokalistene i metalbransjen.

Litt mer i den tradisjonelle metalsjangeren så er jo Judas Priest konge. Ingen vokalister er bedre enn Rob Halford. Han er kanskje ikke like teknisk og like stødig som noen andre metalvokalister, men han kan variere stemmen sin på utallige måter, og lage lyder som faktisk ingen andre klarer. Fra sin sylskarpe skrik, til deathmetal growling, Halford er et unikum. Ingen over, ingen ved siden. Priest er også en inspirasjon for mange mange nyere band, som f.eks Slipknot og In Flames, siden Priest gjorde ekstremt mye banebrytende metal av alle slag fra 1976 til 1990.

Faith No More, særlig Angel Dust og King for a Day, burde passe også. Mike Patton er kanskje den mest interresante vokalisten de siste 10-20 år.

Lenke til kommentar
System of a Down..

7580513[/snapback]

han spurte etter en med sykt bra vokal:P hehe

Tja, hva skal jeg si. Dio(ronnie james dio) og Queensryche(Geoff Tate) er vel noen veldig brae vokalister. :cool:

De er vel og merke ikke spesielt hard og "rå" slik som SOAD ol. MEn de kan hvertfall å synge EKSTREMT bra.

Lenke til kommentar

System of a Down

Bandet tar utgangspunkt i alternative rock/metal og blander inn alskens musikk. De virker til å passer perfekt for deg, vokalen er fet, men er 90% av tiden ikke "vræl" så du kaller det. Musikken har fart som det holder, og har noen litt rolige partier. Men de har også sine harde partier igjen. Dette gjelder særlig deres siste album Hypnotize som tid tider nesten lener mot ekstrem-metall. Toxicity er den platen jeg vil anbefale først, det er deres mest radiovennlige og er lett å komme inn i. Min personlige favoritt er debuten som er en mørk affære med punka tendenser. (Damn! Nå ser jeg jo at du allerede har skrevet du liker dem... jaja...)

Opeth

Mulig jeg bommer litt her, dette bandet har trossalt litt "vrælevokal" også... men jeg ber deg likevel å gi dem en sjangse. Dette bandet oppfyller definetivt dette med å ha både harde og rolige partier, det veksler mellom knallhardt og rooooooolig. En kombinasjon av sensualitet og brutalitet som jeg vil si fungerer ypperlig. Jeg anbefaler deres siste album til å begynne med, men egentlig er omtrent alt av dette bandet gull!

Her er sangen The Grand Conjouration fra deres siste album.

Green Carnation

Dette bandet er et band som tar inspirasjon fra mange forskjelllige band, men stilen faller i hard rock. De kan kalles som en "mild" versjon av Opeth, der de ikke er fult så harde på de harde, men sakker heller ikke så mye ned som Opeth gjør på de rolige partiene. Vokalen er typisk rocka og rå vokal. Anbefaler deg albumet The Quiet Offspring og Blessing in Disguise

Her er sangen Crushed to Dust fra albumet Blessing in Disguise. (Musikkvideon er ikke offisiell, men du får hørt musikken.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...