Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan Dele ADSL??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Du må ha en router og en HUB. Routeren kobler du til ADSL-modemet og den fordeler signalet, HUBen kobles igjen til routeren. Du kan også kjøpe router med innebygd HUB - anbefaler da SMC sin Barricade router med 4 eller 8 porter (avhenger av hvor mange som skal koble seg på).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 20:47, skrev Veg_Ard:

hei...

Jeg og et par kompiser skulle lage et LITE LAN...

Men Hvordan dele ADSL??

Hva med å fortsette på den tråden du allerede har lagd?? :wink:

Forumet beste side finner du her.

#hw.no@undernet

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-22 21:06 ]

Lenke til kommentar

For og dele med hubsvitch må du ha en krysset kabel fra adsl modem eller bruke uplink port på huben.

En maskin må koble opp og dele til resten. Oppstår det problemer med browsing på de andre maskinene kan det være på grun av at telenor eller innebygde xp drivere.(har ikke prøvd andre)

Da må du følge instruksene på denne siden. http://www.annoyances.org/exec/show/article04-107 (snakker ut av egen erfaring)

Men som cooltech sier er det best med router.

Lenke til kommentar

Jeg har ADSL fra Telenor, og bruker en switch. Jeg har en ukrysset TP fra modem inn i uplink porten på switchen. Så logger jeg på med en av pcene og deler internet tilkoblingen der, og setter ip 192.168.0.1

og setter at de andre pcene skal motta IP. Funker greit det, men de andre PCene bør helst ha en proxy.

Lenke til kommentar

Quote:

Veg_Ard skrev (2002-11-22 20:47):

hei...

Jeg og et par kompiser skulle lage et LITE LAN...

Men Hvordan dele ADSL??

Hvilken ISP har du?

De forskjellige ISP'ene bruker forskjellige løsninger for å koble deg til internett. Noen bruker en ruter, mens andre bruker modem. Hvordan du deler adsl kommer ann på hvilken løsning ISP'en din bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...