s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hei, har laget en liste over en bygge PC til under 10000kr. Den inneholder det meste, eks. keyboard og mus. Ellers vil jeg si at den har 2 x sata2 hardisker som kan kjøre i raid. Den har 2 x 1024mb 6400 minne = 2048 minne. Den har bra grafikk kort som holder til alle spill en god stund fremover. Ta en titt! Har skrevet noen kommentarer til hver del, du kan legge til eller fjerne varene på listen ettersom du føler selv. **EDIT: 400W PSU (Strømforsyningen) må byttes med en some klarer minst 500W. Her er Link til komplett.no handlelisten: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...5A-07910894D2DD Endret 26. desember 2006 av s1gnal Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Btw: Aner ikke om 400 W strøm er nok til å drive systemet jeg har linket til. PSU'en skal være bra ifølge de som har prøvd den. Har noen peil? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 400W blir vel kanskje litt lite. 450-500W for å være på den sikre siden For øvrig synes jeg RAMen var litt overkill i forhold til resten av systemet. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198 kjøp denne north q har kun 18 amper du trenger iallefal 30a på 12v1 Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198kjøp denne north q har kun 18 amper du trenger iallefal 30a på 12v1 7579967[/snapback] Yep, tror det kan være lurt å bytte ut med denne. Den er også støysvak som det holder og klarer 530W. ------- 2gb minne kan være litt mye om du bare skal surfe osv, men regner med du ikke betaler 10k for en pc hvis det er tilfelle. 2gb er et must til alle nye spill tittler. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 JEg skjoenner at dette sikkert er ment i beste mening, men la folk som har litt mer erfaring ta seg av disse anbefalingene fremover. Hvis du ikke aner hvilken psu man trenger saa boer du vente til du har litt mer erfaring til du begynner aa komme med anbefalinger til folk her.. Tenk over at det kan vaere mennesker som bruker alle konfirmasjonspengene sine paa aa kjoepe en pc her, om de faar problemer saa har de ikke de oekonomiske musklene som trengs for aa faa ordnet fort opp.. Lurer du derimot paa hva du skal kjoepe selv, saa spoer direkte istedenfor aa komme med anbefalinger i hytt og gevaer... Og det er mye mer hensiktsmessig aa bruke handlevognfunksjonen til prisguiden her, da kan folk mye enklere sammenligne priser mellom butikker... De minnebrikkene er overkill om man ikke skal overklokke.. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Enig i det. Tenkte ikke på det slik. Man lærer så lenge man lever. Var iallefall i beste mening. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hvorfor i all verden har du laget en handleliste når du ikke skal kjøpe den selv? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) who needs a floppy? derimot så kan komplett noen ganger være langt dyrere iforhold shg og psdata til rimeligere versjoner. Endret 26. desember 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198kjøp denne north q har kun 18 amper du trenger iallefal 30a på 12v1 7579967[/snapback] Yep, tror det kan være lurt å bytte ut med denne. Den er også støysvak som det holder og klarer 530W. ------- 2gb minne kan være litt mye om du bare skal surfe osv, men regner med du ikke betaler 10k for en pc hvis det er tilfelle. 2gb er et must til alle nye spill tittler. 7580065[/snapback] Ikke det jeg tenker på. Nei, 2GB er ikke et "must" - alle dagens spill kjører fint på en rask 1024MB brikke, men selvsagt er 2GB å foretrekke. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 synest det der så bra ut..... vet ikke om det er meningen fra din side, men det er et flott klokke system... enkelt er det også og klokke med det hovedkortet..... strømforsyning bruker jeg hiper 480W det driver et heftigt overklokka system fint. ser komplett har hiper 530W til en meget fin pris http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198 Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Hvorfor i all verden har du laget en handleliste når du ikke skal kjøpe den selv? 7580310[/snapback] Fordi jeg har brukt tid på å finne billigste webshop for disse delene.. dvs. folk sparer mye tid om de ikke vil leite til i morgen. Om du ikke har noe mer positivt å si, så kan du godt la være Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) who needs a floppy? derimot så kan komplett noen ganger være langt dyrere iforhold shg og psdata til rimeligere versjoner. 7580313[/snapback] Jeg har ikke floppy på min pc. Kan jo anbefale det til andre da jeg har sett at noen ting krever floppy backup osv. Jaja, men denne komboen er komplett billigst med. Har skjekket alle muligheter i prisguiden. Endret 26. desember 2006 av s1gnal Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198kjøp denne north q har kun 18 amper du trenger iallefal 30a på 12v1 7579967[/snapback] Yep, tror det kan være lurt å bytte ut med denne. Den er også støysvak som det holder og klarer 530W. ------- 2gb minne kan være litt mye om du bare skal surfe osv, men regner med du ikke betaler 10k for en pc hvis det er tilfelle. 2gb er et must til alle nye spill tittler. 7580065[/snapback] Ikke det jeg tenker på. Nei, 2GB er ikke et "must" - alle dagens spill kjører fint på en rask 1024MB brikke, men selvsagt er 2GB å foretrekke. 7580464[/snapback] Det kommer helt an på hvor mange programmer du har kjørende i bakgrunnen (minne slukere). Jeg hadde 2x512mb minne med win xp pro og jeg har i enkelte tilfeller klart å sluke alt minnet i World of Warcraft (som er ganske gammelt spill nå). Derfor tar jeg hensyn til at folk gjerne trenger 2gb, hvis ikke så rediger listen Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 who needs a floppy? derimot så kan komplett noen ganger være langt dyrere iforhold shg og psdata til rimeligere versjoner. 7580313[/snapback] Jeg har ikke floppy på min pc. Kan jo anbefale det til andre da jeg har sett at noen ting krever floppy backup osv. Jaja, men denne komboen er komplett billigst med. Har skjekket alle muligheter i prisguiden. 7583275[/snapback] En USB-penn erstartter floppydiskene fullgodt i dag. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 synest det der så bra ut..... vet ikke om det er meningen fra din side, men det er et flott klokke system... enkelt er det også og klokke med det hovedkortet..... strømforsyning bruker jeg hiper 480W det driver et heftigt overklokka system fint. ser komplett har hiper 530W til en meget fin pris http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322198 7582399[/snapback] Yep, ville absolutt anbefalt then 530W hiper PSU'en. Den bør drive dette systemet bra. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 who needs a floppy? derimot så kan komplett noen ganger være langt dyrere iforhold shg og psdata til rimeligere versjoner. 7580313[/snapback] Jeg har ikke floppy på min pc. Kan jo anbefale det til andre da jeg har sett at noen ting krever floppy backup osv. Jaja, men denne komboen er komplett billigst med. Har skjekket alle muligheter i prisguiden. 7583275[/snapback] En USB-penn erstartter floppydiskene fullgodt i dag. 7583305[/snapback] Da har ikke du vært borti Backup løsninger som tvinger deg til å sette in en 3 1/2 " floppy disk for å fortsette. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 who needs a floppy? derimot så kan komplett noen ganger være langt dyrere iforhold shg og psdata til rimeligere versjoner. 7580313[/snapback] Jeg har ikke floppy på min pc. Kan jo anbefale det til andre da jeg har sett at noen ting krever floppy backup osv. Jaja, men denne komboen er komplett billigst med. Har skjekket alle muligheter i prisguiden. 7583275[/snapback] En USB-penn erstartter floppydiskene fullgodt i dag. 7583305[/snapback] Da har ikke du vært borti Backup løsninger som tvinger deg til å sette in en 3 1/2 " floppy disk for å fortsette. 7583318[/snapback] Jo, faktisk - BIOSen min. Løste det dog ved å laste ned et program eller hva det var som gjorde videresendte A:/ til USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå