2die4 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hør på dette. Vi bestemte oss for å få bredbånd noen måneder tilbake. Vi bestilte hos Nextgentel men fikk beskjed på e-mail etter lang tid om at det ikke var bygd ut for bredbånd hos oss og at de derfor ikke kunne levere noenting. Vi bestemte oss da for start.no. De klarer å levere bredbånd til området vi bor. Har hatt nett fra de en stund nå, før vi plutselig fikk beskjed fra dem at vi hadde brutt 12 måneders bindingstid og måtte betale en avgift. Det viser seg at Nextgentel plutselig har fått bygd ut slik at de kan levere til oss alikevel, og gitt oss linje uten av vi er informert. Selvom vi har fått oss Start bredbånd for lang tid siden, grunnet meldingen fra nextgentel om at de ikke kan levere bredbånd til oss. Etter mye rot trodde vi at det ordnet seg, men nå har vi plutselig fått en mail fra Nextgentel om at vi har brutt bindingstiden der også og må betale avgift! Endret 26. desember 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du får vise til mailen fra NGT om at de ikke kunne levere. Det bør jo holde i en eventuell tvist, så får du heller fortsette å bruke Start. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Du får vise til mailen fra NGT om at de ikke kunne levere.Det bør jo holde i en eventuell tvist, så får du heller fortsette å bruke Start. 7580870[/snapback] Ja, får håpe dette ordner seg. Er jo helt bak mål av Nextgentel. Idioter rett og slett. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Ta en kikk her: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1475972 NextGenTel er ikke selskapet du kan forvente service fra Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kan bare anbefale å ligge unna NGT.Hadde en linje som fungrete fint i 9mnd. Så gikk linja plutselig ned å jeg greide med nød å neppe få opp linja med et gammelt modem fra Tele2.Hadde en eksamen jeg tok gjennom et nettstudie så det var helt krise.Ble tilsendt et nytt modem som ikke fungerer samtidig som jeg fikk beskjed om å sende inn det første modemet jeg fikk fordi de mente det ikke fungerte lengre.Fikk ikke noe svar fra de da jeg skrev at det nye modemet heller ikke fungerte:Fikk som svar at den lille hastigheten jeg fikk på 1200 Kbps med det gamle modemet fra Tele 2 var fin.Har hatt 5500 Kbps i de mnd linja fungerte da jeg har egentlig bestilt 6500 Kbps og betaler for det.De sa noe også om at jeg muligens hadde koblet noe feil i veggutaket selv om jeg har sagt at koblingen er identisk med den har vært da linja fungerte fint.Men de juger meg opp i tryne og sier at 1200 Kbps sekund er alright,svarer ikke på spørsmålene om nytt modem,og skriver tull om veggutaket for å slippe ansvar.har sagt de opp nå og etter at jeg har sagt opp for jeg ikke lenger sendt inn meldinger via kontaktskjema.Pasordet funger plutselig IKKE mer når je skal logge meg inn å skrive meldinger.Men det fungerer fortsatt til E-posten som som har akkurat samme passord.dessuten tviler jeg på at jeg skal jeg skal faktureres for en hastighet på 1200 Kbps for 2 mnd og frakt for 2 modem som ikke fungerer. Velg heller en annen levendør.Får straks fiber fra lokal levrandør,det skal bli så deilig å bli kvitt NGT. Angående fakturering av fra for modem som jeg ikke har ødelagt,skal jeg betale frakt for det? Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ....Ble tilsendt et nytt modem som ikke fungerer samtidig som jeg fikk beskjed om å sende inn det første modemet jeg fikk fordi de mente det ikke fungerte lengre.Fikk ikke noe svar fra de da jeg skrev at det nye modemet heller ikke fungerte:Fikk som svar at den lille hastigheten jeg fikk på 1200 Kbps med det gamle modemet fra Tele 2 var fin.Har hatt 5500 Kbps i de mnd linja fungerte da jeg har egentlig bestilt 6500 Kbps og betaler for det.De sa noe også om at jeg muligens hadde koblet noe feil i veggutaket selv om jeg har sagt at koblingen er identisk med den har vært da linja fungerte fint.Men de juger meg opp i tryne og sier at 1200 Kbps sekund er alright,svarer ikke på spørsmålene om nytt modem,og skriver tull om veggutaket for å slippe ansvar....Angående fakturering av fra for modem som jeg ikke har ødelagt,skal jeg betale frakt for det? 7620356[/snapback] Har hatt tilsvarende problemer selv, og kan ikke få gledet meg nok til å få installert Lyse Bredbånd istedet om noen måneder. Og ja, du må nok betale frakten selv. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg ble bedt om å returnere router og ble selvfølgelig fakturert for porto. Dette klagde jeg på (på en saklig og høfflig måte) og fikk refundert porto. Så selv om de fleste "service" folka hos NGT er godt trente i å være drittsekker og belaste kunden for så mye dritt som mulig så er det faktisk mulig å finne noen som ikke er så halvgærne. Om de stiller seg helt på bakbeina er det bare å klage dem inn for bruklerklagernemnda. Kan ikke påpeke nok hvor viktig det er at alle som har mulighet klager på den elendige servicen til NGT. Det er eneste måten som kan endre deres holdning mot kunder. Det hjelper ikke bare å bytte leverandør så lenge de reklamerer for (og avogtil leverer) generelt best hastighet for billigst penge Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kan ikke påpeke nok hvor viktig det er at alle som har mulighet klager på den elendige servicen til NGT. Det er eneste måten som kan endre deres holdning mot kunder. Det hjelper ikke bare å bytte leverandør så lenge de reklamerer for (og avogtil leverer) generelt best hastighet for billigst penge 7620908[/snapback] Den eneste virkelige effektive måte å endre et selskaps kundebehandling er å "stemme med bena", dvs. forlate de eller la være å bli kunde. NGT har i alle år hatt sterk vekst, og kundeklager betyr lite når 1 kunde som forlater selskapet erstattes med 2 - 3. Nei, "vote with your feet, guys", det har virkelig effekt. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Den eneste virkelige effektive måte å endre et selskaps kundebehandling er å "stemme med bena", dvs. forlate de eller la være å bli kunde. NGT har i alle år hatt sterk vekst, og kundeklager betyr lite når 1 kunde som forlater selskapet erstattes med 2 - 3. Nei, "vote with your feet, guys", det har virkelig effekt. 7621039[/snapback] Ja av og til fungerer det. Men som du selv sier så erstattes hver kunde som forsvinner med 2-3 nye.. så er det rart ngt ikke bryr seg ? Og fortell en ny kunde at han skal betale mer for mindre hos en annen leverandør. Nei.. klag folkens.. selv om det sikkert ikke hjelper det heller så blir det ihvertfall dokumentert. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nextgentel suger mektig jeg mister nette nå får tiden i et kjør og når jeg har nett så er det ustabilt som et helvete venter på at den jævla bindingstia skal gå ut så jeg kan bytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå