O_neal Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hei, Jeg har nettopp sotte sammen den nye maskinene min og har kjøpt Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4600 128MB. Problemet er at skjermen ikke får signaler. Jeg har testet mitt gamle kort Geforce 2 GTS og det fungerte helt supert! Noen som vet hvordan dette kan fikses ? Jeg har sotte i D-Bracket og sett at alt annet fungerer! Takk ! Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 JA... Føler med deg. tror du har et dødt skjermkort... Kontakt Creative gjennom online chatten demmers... Du får et erstatningskort ganske for hvis de finner grunnlag for det. De er raske og. Online chat: (kun åpen på hverdager) http://no.europe.creative.com/support/chat/welcome.asp Support: http://no.europe.creative.com/support/ De blir å spørre hva som har skjedd, om andre kort funker på pc'en. Og om du har testet skjerm kortet på et annet system. Har du ikke gjort det anbefaler jeg deg til å gjøre det. Så når det nye kortet dumper ned i postkassa så må du sende inn det gamle... enkelt og greit Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Hei, Takk for ditt svar ! Det gav meg meget hjelp! Jeg har testet alt utenom å prøve den i et annet system. Jeg skal gjøre dette imorra! Bør jeg ikke kontakte levrandøren ( http://www.flexi-data.no ) ?? De jeg kjøpte dette korte fra !? TAkk igjen :razz: Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 1 ting til ! Når jeg hadde skjermkorte i maskinen gikk viften på skjermkorte helt greit rundt! Så vist du sier det er dødt, hva legger du i det ? at det ikke får signaler eller at det er "kortsluttet" men hvorfor går viften da?? Takk! Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 GPU'en er gåen... elten så er det fabrikk feil (mitt tilfelle) eller så har du overklokka den. Vifta går fordi at den ligger på en individuell krets. Selv kontaktet jeg Creative selv. Siden det kanskje ville ta lengre tid gjennom butikken. Det er ca. 1 --> 2 uker siden jeg kontaktet Creative. Første gang jeg kontaktet Creative var 7. november... Deretter lå saken min inne til saksbehandling. Saksbehandlingen tok tre dager. Så fikk jeg mail om at jeg skulle sende kopi av kjøpsbevis. Så brukte jeg fire fem dager på å finne og sende den. To dager etter at jeg sendte kvittering fikk jeg melding om at de ikke hadde fler av mitt kort. Så de la på 32MB(!), Tv-ut og Tv-in. Det likte jeg!! og for fire dager siden fikk jeg mail om at kortet var sendt derfra. Nå sitter jeg her og gleder meg som en unge. Tror at det er bedre at du gjør det direkte gjennom Creative. Istedet for å sitte 6 uker som jeg har sett folk skrive i forumet. _________________ Asus A7PRO AMD Duron 1200Mhz GeForce 2 32MB <-- defekt 40G Western digital 256 MB SDRAM Windows XP Pro Norsk versjon --Kanskje ikke det beste, men det holder-- [ Denne Melding var redigert av: Nimr0d på 2002-11-23 00:18 ] Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Hmm, Det høres logisk ut, men i dag morges testet jeg skjermkorte på min mors PC. Den fungerte den ! Da er spørsmålet! Hva feiler ? kan det være skjermen ? Siden den fungerer på en gamlere maskin men nyere skjerm. Men min skjerm er jo bedre når det gjelder Hertz ol! Da jeg testet 3dmark med det gamleskjermkorte i pcn fikk jeg 1832 poeng! Det er lavere enn hva jeg fikk med min gamle 500mhz med geforce 2mx400!!!!! Nå har jeg Intell p4 2400MHz 512DDR ram osv! Jeg fikk sjokk! Kan skjermkorte dra ned pc med over 10000 poeng ?? Takk!! Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Kan det vere at du ikke har trykt kortet godt nok nedi AGP porten? jeg bare spør.. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 JEG FANT FEILEN !! Det er skjermen min som ikke "tåler" korte ! Jeg satt korte i min mor sin maskin og der fungerte korte ! etter 5 min med litt grubbling tok jeg hennes skjerm og testet! taaadaaa, da fungerte det ! Men på hennes skjermledning var den en running, en slags motstand eller noe! kan være at det er den som fixxer det ! er ikke 100% sikker! Noen som kan noe om skjermledninger (fra skjerm til skjermkorte) ?? Trenger et svar fort !! Takk!! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Feilen ligger nok hos brukeren og ikke varen i dette tilfellet (ikke vondt ment, sorry). Det som er ditt problem er at skjermkortet er satt til for høy oppdateringsfrekvens enn det skjermen tillater. Sett ned oppdateringsfrekvensen til 60 Hz så fungerer det også på din skjerm. Den "lille running" er kun en ferrittkjerne som reduserer støy. Litt OT: Kjøp deg en ny skjerm, regner med at du sitter med en gammel eller defekt skjerm. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 sitter med en 2-3 års gammel 17" med 100hertz fra 1024*768 og nedover 1158*864 på 85hertz og 1280*960 på 75 hertz! ! ehh, Hvordan setter jeg ned oppdateringsfrekvensen på skjermkorte da ?? en liten guide vist det er litt komplisert ! [ Denne Melding var redigert av: O_neal på 2002-11-23 13:19 ] Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 13:16, skrev O_neal:sitter med en 2-3 års gammel 17" !ehh, Hvordan setter jeg ned frekvensen på skjermkorte da ?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: O_neal på 2002-11-23 13:16 ]</font> Kontrollpanel > Egenskaper for Skjerm > Innstillinger > Avansert > Skjerm > Instillinger for skjerm Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Hvordan kan jeg gjøre det når jeg ikke kan koble til skjermen da ? må jeg sette på det gamle skjermkorte da ? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvilket hovedkort og strømforsyning bruker du? Kan tenkes at strømforsyningen eller hovedkortet ikke leverer nok strøm til skjemrkortet. BTW. Har du prøvd BÅDE din 17" og skjermkortet på din mors maskin? Da vil du finne ut om problemene ligger i selve dataen din og ikke skjerm/skjermkort. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har http://flexi-data.no/visdb.exe?action=58&a...up=113860&name= og ashima strømforsyning med 4 muligheter for strøm (pin) bruker 2 til hd, 1 til brenner og 1 til 5vifter + kaldkatode! har prøvd å ta vekk strøm på den ene HDen og brenneren for mere strøm men det fungerte ikke! Jeg har testet skjermkorte i min mors maskin (fungerte), ikke testet min skjerm i hennes pc, testet hennes skjerm hos meg (fungerte), og sist i min pc og skjermen får ikke "signal" eller bilde! Jeg har testet det gamle skjermkorte i min pc, GeForce 2 GTS og det fungerte! Hva annet kan være løsningen da ? Lenke til kommentar
wola Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 satt kontrasten på skjermen til 0?? :razz: Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hmm, begynner nesten å bli ide-løs, har du prøvd å lirke litt på kontakten til skjermen din i tlfelle det er dårligkontakt/brudd i ledningen? Kansje et dumt spørsmål men muligheten er der. Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Det var flott at den virket da. Tok en titt på Creative sine sider System Requirements IBM® PC 100% compatible Intel Pentium® II and later processors, AMD K6® and K7® processor families 64MB system memory or higher 50MB available disk space AGP 2.0 compliant slot or better CD-ROM Drive Supports standard VGA and multi-frequency monitors Operating Systems Windows® 98 Windows® NT 4.0 with Service Pack 5 Windows® 2000 Windows® Millennium Edition Windows® XP Kanskje det er dette?: multi-frequency monitors Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Det er satt hard og fint i skjermkorte ! Har prøvd min skjerm på mors maskin og det fungerte helt supert. Det jeg nettopp så da jeg startet maskinen MIN var at det stod en warning meld. Jeg skal prøve å tyde den å se om det er der løsningen ligger !? Takk Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jepp, trykk på "pause break" som ligger over Page Up... Trykk på enter igjen for å fortsette oppstarten. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 13:56, skrev Nimr0d:Det var flott at den virket da.Tok en titt på Creative sine siderSupports standard VGA and multi-frequency monitorsKanskje det er dette?: multi-frequency monitors Ja, kanskje! Hvordan finner jeg ut om jeg har multi-frequency monitor eller ikke ?? Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå