Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensin/motor-rens - er det nyttig?

frank_jarle

Anbefalte innlegg

Når ble v-power og oljerens det samme? Oljerens\ rens av motor innvendig pga dårlig oljekvalitet\altfor lenge mellom oljeskift har ingenting med hva man fyller i tanken....

7628893[/snapback]

Det har du helt rett i ,men heter ikke denne tråden "Bensin/MOTOR-RENS - er det nyttig?" Så følte jeg motor-rens som er noe av det lureste vi kan gjøre med motoren vår burde nevnes.Det er jo tross alt påkrevd av flere importører at det SKAL brukes.Jeg tro ikke på noe før jeg ser det selv ikke en gang at en gikk på vannet,men drivstoff og oljerens har jeg måtte bite så mange ganger i gresset når jeg har sett at det faktisk gjør underverker som har gjort meg til en troende.Bruker det på alt jeg har fra gressklipper til båt.Kan også nevne en MB 280E 2001 mod som var på B&O 6 ganger for oljeforbruk kostet på 18000kr,men de ga opp og ville bytte motor.Så putter jeg på motor-rens og bilen er i orden.Skal si deg det ble liv og røre hos B&O.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men noen her inne har misforstått hverandre, ingen som nevnte rensing av motor med "oljerens" før du peter_B, uansett nok om det. Motorens\oljerens har jeg heldigvis ikke hatt behov for å prøve selv, men jeg har hørt mye positivt om det av flere, så at det kan ha en bra effekt tviler jeg ikke på. Bensintilsetninger derimot har jeg prøvd uten å merke noe forskjell og har omtrent ikke hørt noen som har merket noe eller.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Jeg har ingen tro på såkalt motorrens. Det helles i bensintanken for å rense bensinen, men hvor blir da avfallsstoffene av ? Får vinger og flyr sin vei ?

7619739[/snapback]

Det er tydligvis mange missforståelser ang bensintilsetninger.Bensinen vi får på tankene er ikke den beste produsenten kan produsere.Jo edlere et produkt er jo dyrere.Dette kan vi kompansere ved å periodisk fylle bensintilsetning.Du skriver hvor blir avfallstoffene av?Det er jo omvent.En bil med bensintilsetning gir MINDRE avfallsstoffer.Du får en mere fullstendig/renere forbrenning.

7619884[/snapback]

Om forbrenningen er fullstendig har mye mer med motordesign å gjøre enn om du heller "foretningstriksvann" ( les motorrens ) på tanken din

7622714[/snapback]

For å spør litt enkelt.Hvis vi tar en gammel volvo som er blitt nevnt.Vil den ryke mere eller mindre hvis en tar oljerens og bensintilsetning?

Artig at Volvo ble nevnt da jeg for noen måneder reddet en 850 som måtte trekkes i gang når den var kald.Eieren hadde vært på volvo og fikk beskjed om at motor måtte byttes da det ikke var komp når den var kald og den røyk og brukte mye olje.De hadde skiftet olje og plugger.Vi målte kompen og den slo nesten ikke ut på måleren.Vi trakk den i gang helte i to kanner oljerens,lot den svive i to timer,skiftet olje og filter.Nå går bilen perfekt.Starter med ett og ryker ikke.

7628205[/snapback]

Nå har jeg bare nevnt bensintilsetninger. Og siden vi er inne på volvoer kan du vel prøve v-power på en gammel volvo og kjøre opp en lang bakke i høyt gir.

Lenke til kommentar
Ja, men noen her inne har misforstått hverandre, ingen som nevnte rensing av motor med "oljerens" før du peter_B, uansett nok om det. Motorens\oljerens har jeg heldigvis ikke hatt behov for å prøve selv, men jeg har hørt mye positivt om det av flere, så at det kan ha en bra effekt tviler jeg ikke på. Bensintilsetninger derimot har jeg prøvd uten å merke noe forskjell og har omtrent ikke hørt noen som har merket noe eller.

7631659[/snapback]

Du har rett ser jeg.Jeg hang meg for mye opp i overskriften uten å lese alle inleggene nøye nok.Som du skriver er det oljerensen som gir aha oplevelser ikke bensintilsetning og V-Power.Da er det dieseltilsetningen den som gir det mest merkbare resultateer.Skal prøve å bli flinkere til å lese inleggene nøyere før jeg svarer. :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...