frank_jarle Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Har sett endel bilrekvisita/bensinstasjoner selger en liten flaske med konsentrat som man heller på bensintanken som vistnok skal renske motoren på innsiden slik at slagg og andre urenheter oppløser seg. En av de positive bi-effektene er at dysene skal få renere "spray" effekt etter å ha brukt dette. (Husker ikke hva dette heter). Er det noen som vet om dette gjør under for motor og bilen, eller er dette mer et salgs tricks? Har en Hyunday Eltantra 1.5l 2000 model som har gått rundt 98K km. Hvis det er noe å oppnå med dette så har jeg ikke noe imot å prøve dette, men hvis det er minimalt man oppnår så er det vel ikke verdt å kaste bort en hundrings. All info mottaes med stor takk Ha en riktig god jul Frankie Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg bruker tilsetning i bensinen ca. hver 4 tank. Har kjøpt den på Biltema og har aldri noen problemer med motoren(Honda crv-98). www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82916 Endret 26. desember 2006 av Baardson Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Takker for tilbakemeldingen Baardson Det sies at tilsetningen skal gi bedre gange og bedre drivstofføkonomi, men er dette noe du selv har opplevd eller er det bare i reklamen? Frankie Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Fyller selv vpower og kjører på med litt rensing en gang iblandt på go-bilen, ikke fordi det nødvendigvis skal gi 1000 hester ekstra, men ekstra vedlikehold og "renhold" nedi der kan da ikke skade. Grunnen til at de sier det kan gi bedre drivstofføkonomi / høyere ytelse er jo fordi en nedsota og slaggete motor vil yte dårligere enn en som er godt tatt vare på / ny. Konklusjon: du merker neppe noen forskjell på hverken gange eller økonomi, men du vet nå i det minste at du har gjort ditt. Hvor godt er det ikke å rygge bilen ut av garasjen etter å ha tatt oljeskift? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jepp skal være enig i det du sier der. Men om man får ut kanskje 2-3HK fortdi at motorenb har mye slagg og lugger mye hadde ikke skadet. Menb klart jeg skal gjøre mitt, tror jeg vil få en fin utrenskning når jeg fyller på bilen neste gang skal kjøre Kr.sand -> Oslo. Frankie Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Joda, liker vel litt langkjøring og. Er som regel nedover landet (og sverige) et par ganger i året, så da blir det nå fort 1000-2000km i døgnet på bilen, kan jo være greit det og isteden for å bare ha de start/stopp turene man får i byen. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Takker for tilbakemeldingen Baardson Det sies at tilsetningen skal gi bedre gange og bedre drivstofføkonomi, men er dette noe du selv har opplevd eller er det bare i reklamen? Frankie 7580337[/snapback] Har aldri målt om bensinforbruket har gått noe ned med tilsetningen. Det er vel i såfall bare en besparelse nok til å betale for tilsetningen Men den holder injectiondysene rene så en slipper problemer med disse. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er viktig å ta oljerens og drivstoffrens jevnlig.Det kan spare deg for noen tusen på enkelte bilmodeller.Skal ikke starte en debatt,men det er vel en del på formet som også lurer på hvordan man kan kjøre longlife service på en Audi og VW uten å ta motorrens før en skifter olje.Sitter bare å venter på når de kryper til korset og forandrer hele longlife systemet siden motorene raser i fleng.Mekanikerene jeg går sammen med som jobber på VAG bare rister på hodet og skifter hver 15000 på sine egne og firmabilene.De er lei av å skifte turbo og overhale motorer. Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Grunnen til at de sier det kan gi bedre drivstofføkonomi / høyere ytelse er jo fordi en nedsota og slaggete motor vil yte dårligere enn en som er godt tatt vare på / ny. 7580929[/snapback] Så du tror at den "vanlige" bensin som blir solgt er full av dritt? Ratt at biler kan gå 500-600.000km uten å bruke v(rål)-power. Motor testet denne mirakel bensinen til shell uten at de merket eller kunne måle forskjell. Jeg bruker tilsetning i bensinen ca. hver 4 tank. Har kjøpt den på Biltema og har aldri noen problemer med motoren(Honda crv-98).www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82916 7580275[/snapback] Nå er også Honda kjent for å lage skuddsikre motorer uavhenging om man tilsetter diverse vidundermidler i tanken. Endret 26. desember 2006 av trra Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er bevist og liten tvil om at bensintilsetning hjelper og at bensinen i pumpene kan bli bedre.Det er jo bare å ta to kopper med bensin hvor av den ene har litt bensintilsetning og så tenne fyr på dem.Da ser en fort at den ene ikke avgir sort røyk og at den andre soter.Når alt har brent opp ligger det igjen en oljefilm mens i den andre er det tørr sot.Bare prøv og se.Det finnes mange uavhengie tester på nettet som er grundigere enn å fylle en tank å se om en merker forskjell. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Grunnen til at de sier det kan gi bedre drivstofføkonomi / høyere ytelse er jo fordi en nedsota og slaggete motor vil yte dårligere enn en som er godt tatt vare på / ny. 7580929[/snapback] Så du tror at den "vanlige" bensin som blir solgt er full av dritt? Ratt at biler kan gå 500-600.000km uten å bruke v(rål)-power. Motor testet denne mirakel bensinen til shell uten at de merket eller kunne måle forskjell.Javisst, for det sa jeg jo nesten. En motor i bruk vil bestandig gi etterligg av slagg/sot/osv. Når det er helt klart og tydelig at vpower inneholder mer smøremidler/o.l. enn vanlig 95 så er det jo klart den i så måte er _bedre_ enn vanlig bensin. Hvorvidt den gir mer effekt eller noe annet direkte målbart stilte jeg også meg tvilende til. Leser du posten neste gang uten en holdning om at alt det reklameres for er løgn og bedrag så kanskje det går et lys opp for deg og Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Det er bevist og liten tvil om at bensintilsetning hjelper og at bensinen i pumpene kan bli Link til testene du referer til? Hvis denne bensin er så bra, hvorfor selges det da ikke bare slik bensin siden den er så utrolig mye bedre? Mye av reklamen går ut på at man får mer power, noe som er bevist at ikke er sant med effektmålinger. Problemet med dårlig kvalitet på bensinen fra pumpene er ikke selve bensinen, men at det kan være dritt i tankene(f.eks rust). Endret 26. desember 2006 av trra Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Link til testene du refererer til vil jeg også gjerne ha. Jeg på min side vil stille min lit til shell og når de sier den inneholder med smøremidler enn vanlig 95 så tror jeg på det. Hele konseptet bak ytelsesøkning er jo (som vist i reklamefolderene) på en gammel sliten motor der litt rens kan frigjøre litt glemte hester. Dessuten har jeg vel aldri referert direkte til tester, så om du bare er i et kverulerende humør i dag anbefaler jeg en tur innom en XP/linux tråd (eventuelt ps3/360/wii). Får ha en fin dag videre edit: om du mener det ikke er noen forskjell på vpower / vanlig 95 så underbygg gjerne påstandene og vis meg at det ikke er noen ekstra sotrens/smurning i vpower, som shell sier det er. I så fall skal jeg selvfølgelig revurdere bruken da dette er eneste grunnen til at jeg betaler de ørene ekstra det koster Endret 26. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Leser du posten neste gang uten en holdning om at alt det reklameres for er løgn og bedrag så kanskje det går et lys opp for deg og 7582384[/snapback] For snu litt på sitasjonen så burde kanskje du forandre holdingen om at all reklame er sann. Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Link til testene du refererer til vil jeg også gjerne ha. Jeg på min side vil stille min lit til shell og når de sier den inneholder med smøremidler enn vanlig 95 så tror jeg på det. Hele konseptet bak ytelsesøkning er jo (som vist i reklamefolderene) på en gammel sliten motor der litt rens kan frigjøre litt glemte hester. Dessuten har jeg vel aldri referert direkte til tester, så om du bare er i et kverulerende humør i dag anbefaler jeg en tur innom en XP/linux tråd (eventuelt ps3/360/wii). Får ha en fin dag videre edit: om du mener det ikke er noen forskjell på vpower / vanlig 95 så underbygg gjerne påstandene og vis meg at det ikke er noen ekstra sotrens/smurning i vpower, som shell sier det er. I så fall skal jeg selvfølgelig revurdere bruken da dette er eneste grunnen til at jeg betaler de ørene ekstra det koster 7582406[/snapback] Nei, motor legger lite ut på nett, men du har ikke nevnt noen kilder(andre enn Shell som ikke er uavhengige), har du så blir jeg fornøyd . Jeg har aldri påstått at 95 og v-95 er helt lik, jeg har kun sagt at man mest sannsynlig ikke trenger det. BTw, det er kveld, for kverulere litt mer Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Leser du posten neste gang uten en holdning om at alt det reklameres for er løgn og bedrag så kanskje det går et lys opp for deg og 7582384[/snapback] For snu litt på sitasjonen så burde kanskje du forandre holdingen om at all reklame er sann. 7582438[/snapback] Fint at du legger trykk på at den eneste argumenteringen du kan komme med er påstander tatt ut av lufta som egentlig ikke omhandler tema engang. Jeg vil anbefale deg å stoppe innom shell neste gang og ta en kikk på den reklamefolderen de har på vpower. Den sier "litt" mer enn det reklamen på tv gjør. Om du vil ha teknisk bevis / fakta om hvordan tilstandene nedi en motor er etter x antall km så er det bare å gå i garasjen og plukke av toppen Etter 100k så ser det stort sett ganske så sort ut rundt stempler/ventiler, så at det legger seg sot/slagg er nå helt sikkert. Om du vil ha bevis for at smøringen i vpower faktisk hjelper mot dette så er vel det stort sett høvelig umulig å finne tak i. Om det skulle finnes måtte man jo tatt to identiske (nye) biler og kjørt 100-150k km med / uten vpower. Blir det ikke noe sånn da? Hørtes bare unødvendig ut for min del :\ Så da får vi vel sette strek med at vi som lever i trua får fylle på litt bensin med ekstra smurning på bilene våre, så får de tvilende fylle på vanlig bensin, så er alle fornøyde. Så skal vi nå i hvert fall ikke begynne å diskutere gift/partikkel-utslipp på bensin kontra diesel Men du får ha god kveld videre ja, er vel kanskje det nå Endret 26. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Fint at du legger trykk på at den eneste argumenteringen du kan komme med er påstander tatt ut av lufta som egentlig ikke omhandler tema engang. Jeg vil anbefale deg å stoppe innom shell neste gang og ta en kikk på den reklamefolderen de har på vpower. Den sier "litt" mer enn det reklamen på tv gjør. Gudd løkk Så, det var vel nok OT. 7582462[/snapback] Nå var du jo du som begynte med reklame snakket.... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nå var du jo du som begynte med reklame snakket.... 7582483[/snapback] Japp, for å få fokus vekk fra effekt-spørsmålet og over på det at de faktisk sier den smører bedre. Dette har hele tiden vært grunnlaget for at i det minste jeg har brukt bensinen, mens du har kontret med at du ikke trodde på dem og at det ikke var noe effektøkning ifølge et bilblad. Så, hvor er egentlig problemet? At du ikke tror den vil gjøre noen forskjell mot meg som tror det? Da er det vel like mye opp til deg å "bevise" eller komme med noen referanse på at dette ikke funker? I all logikks navn vil jo bensin + smøring være bedre enn vanlig bensin. Eller? Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) kan slettes Endret 26. desember 2006 av trra Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nå skal ikke jeg heller fyre oppunder diskusjonen om v-power og de andre bensin-merkene virker. Det er hvertfall enighet om at det etterhvert sames slagg og sotpartikler i sylinder/topp. Det vet alle som har skrudd opp en motor. Denne soten vil i enkelte tilfelle gløde og forstyrre forbrenningen som tennpluggen skal styre. Det er jo svært viktig at forbrenningen starter i akkurat rett tid. Dette er kanskje ikke så vanlig problem, men det er der. Dysene(injection) skal også fungere(evaporere) bensinen(eller dieselen) og det er viktig at disse er rene og fungerer optimalt. Jeg mener hvertfall at det er lurt i enten bruke litt tilsetninger eller som et alt. bruke en av disse renselses bensinene. Det er jo greit med en motor som sviver greit og samtidig mest økonomisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå