Hakoon Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg skal få meg vannkjøling og lurte på om dette ferdig settet fra Zalman e noe å bruke de hardt opptjente lommepengene på. Skal overklokke til månen og tilbake(eller så langt som du kommer med ferdigset) Zalman eller Kom gjerne med forslag til andre jeg kan kjøpe... helst ikkje over 2000 kr takk Endret 26. desember 2006 av Hakoon Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hei, zalman er ok om du ikke har planer om å overklokke. er jo stille, men siden radiatoren er passiv og av aluminium så duger det ikke så godt til overklokking. hadde heller gått for en intern løsning! se for eks microplex.no og vcore.dk Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hei, zalman er ok om du ikke har planer om å overklokke. er jo stille, men siden radiatoren er passiv og av aluminium så duger det ikke så godt til overklokking. hadde heller gått for en intern løsning! se for eks microplex.no og vcore.dk 7579697[/snapback] Og det at radiatoren er laget av aluminium gjør den dårlig? Du finner ikke akkuratt så mange kobber radiatorer på markedet... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 kobber denne er ikke bare det at den er av aluminium, men at den er passiv har også noe og si, og at blokkene fra zalman ikke er verdens beste! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hei, zalman er ok om du ikke har planer om å overklokke. er jo stille, men siden radiatoren er passiv og av aluminium så duger det ikke så godt til overklokking. hadde heller gått for en intern løsning! se for eks microplex.no og vcore.dk 7579697[/snapback] Og det at radiatoren er laget av aluminium gjør den dårlig? Du finner ikke akkuratt så mange kobber radiatorer på markedet... 7580434[/snapback] Nei, de fleste er i messing. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jonas: Rørene er i messing, "finnene" i kopper. Slik er det på de fleste radiatorer. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 ok stemmer sikkert det. men det er vell fakta at den passsive radiatoren ikke er den som kjøler best? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Vil tru det Jonas. Prøvde for moroskyld å stoppe alle vifte mine for å sjå kva tempen blei under idle, men så gløymde eg det og fyrte opp BF2142, så merka eg plutseleg at FPS datt dramatisk ned, så kom eg på at alle viftene mine var av og CPUen hadde begynt å throttle. DEt var med den Cooltek dual radiatoren. Så radiator med vifte er betre, ja viss ein skal overklokke "til månen og ned igjen", slik som eg har gjort. Og til trådstarter. Eg ville kjøpt delar istaden for komplettt sett, når du skal bruke 2000 kr. Lenke til kommentar
Hakoon Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Vil tru det Jonas. Prøvde for moroskyld å stoppe alle vifte mine for å sjå kva tempen blei under idle, men så gløymde eg det og fyrte opp BF2142, så merka eg plutseleg at FPS datt dramatisk ned, så kom eg på at alle viftene mine var av og CPUen hadde begynt å throttle. DEt var med den Cooltek dual radiatoren. Så radiator med vifte er betre, ja viss ein skal overklokke "til månen og ned igjen", slik som eg har gjort. Og til trådstarter. Eg ville kjøpt delar istaden for komplettt sett, når du skal bruke 2000 kr. 7581032[/snapback] Ja det er nok det lureste det..... men ville bare se om det fantes noen gode alternativer..... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Vil tru det Jonas. Prøvde for moroskyld å stoppe alle vifte mine for å sjå kva tempen blei under idle, men så gløymde eg det og fyrte opp BF2142, så merka eg plutseleg at FPS datt dramatisk ned, så kom eg på at alle viftene mine var av og CPUen hadde begynt å throttle. DEt var med den Cooltek dual radiatoren. Så radiator med vifte er betre, ja viss ein skal overklokke "til månen og ned igjen", slik som eg har gjort. Og til trådstarter. Eg ville kjøpt delar istaden for komplettt sett, når du skal bruke 2000 kr. 7581032[/snapback] Ja det er nok det lureste det..... men ville bare se om det fantes noen gode alternativer..... 7582405[/snapback] Og hvis du ikke har så mye erfaring med vannkjøliong fra før, vil jeg anbefale MIST Tsunami med Dual radiator. Det bir bra ytelse, og er ikke så dyrt. Eneste er at det ikke følger med vannblokker til Hovedkort og skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå