Gå til innhold

X1800xt restarter seg når det passerer 70 grader.

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Har nevnt dette i andre tråder og. Men håper noen har et svar eller 2 til meg.

Her gang kortet går over 70 grader så får jeg svart skjerm så må jeg restarte.

Dette er kunne med pe biosen. Jeg kjører med nokså høy vifte hastiget så det holder seg på ca 67 grader når jeg spiller. Da er det somregel stabilt.

Har og skiftet kjølepasta, slipt kjøleren litt pga den så grusom ut. Det var etter jeg gjorde dette at jeg fikk til å kjøre pe biosen. Korstet jeg har er og den typen som skal takle denne biosen. Ifølge et nettsted jeg besøkte for en stund siden...

Kortet klikker og lettere når jeg spille bf2, når jeg spiller css så er det somregel stabilt.

Vurderer å slipe kjøleren litt til for å se om det gir noe utslag, kanskje jeg burde satt ei vifte som blåser inn i kortet eller på utsiden så den suger ut luft? :hmm:

Har dere noen råd tips? Noen måter å gjøre dette kortet noen grader kaldere uten å skifte kjøler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt x1800xt kjørte over 80c med PE biosen, det var ikke noe problem... Virker som om kortet ditt ikke er stabilt ved den hastigheten... Du kan eventuelt flashe det tilbake igjen, laste ned atitool, stille vcore til 1.48V(standard for PE biosen) og 700/1600. Du kan eventuelt prøve deg fram helt til du får det stabilt :) . Sjekk også at voltregulatorene ikke blir for varme.

Lenke til kommentar

Men burde ikke kortet klikket uansett hva temperatur det har viss det ikke takkler pe biosen...?

Egentlig kan jeg bytte det pga det er sappfire pe kort.

Synes bare det er merkelig at det kutter ut etter en bestemt temperatur. Tror det er 77 grader som er det magiske tallet...

Voltregulatoren er ikke noe spesielt varm. Så tviler på at det er den som er problemet...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Men burde ikke kortet klikket uansett hva temperatur det har viss det ikke takkler pe biosen...?

Egentlig kan jeg bytte det pga det er sappfire pe kort.

Synes bare det er merkelig at det kutter ut etter en bestemt temperatur. Tror det er 77 grader som er det magiske tallet...

Voltregulatoren er ikke noe spesielt varm. Så tviler på at det er den som er problemet...

7579538[/snapback]

Ehh, nei. Det eneste biosen gjør er å øke volten, øke klokkehastighet og slakke litt på minnetimings. Altså som en hvilken som helst vanlig overklokk...(lavere temperatur jo mer stabilt blir det og desto lenger får du klokke)

Lenke til kommentar

Ok. Trodde bare at 77 grader ikke var så høyt for dette kortet, :p

Hadde det oppi 700\800 i atotool og, hadde det på 1,4v da.

Det gikk greit så lenge jeg hadde det slik, men det var bare midlertidig.

Scorte 200poeng meir i 3d mark enn jeg gjør uten å klokke det i bios.

EDIT; KAn se ut som Artic Silveren ikke virke optimalt enda... Den går enda ned i temperatur som dagene går. 3 dager siden gikk låg den på 49 grader idle, i går 47 grader og i dag ligger den på 45 grader.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...